RECENZIA Bude z Harryho Stylesa herec? Jeho nový film hovorí za všetko a odpoveď ťa zrejme nepoteší

Film Neboj sa, zlatko

Scéna z filmu Neboj sa, zlatko (Zdroj: Warner Bros.)

#Talentovaný spevák sa na filmovom plátne po prvýkrát ukázal v Nolanovom Dunkirku. Po piatich rokov sa popri hudbe venuje aj herectvu, pričom jeho druhý filmový počin tento rok ešte len uvidíme. Neboj sa, zlatko chcel byť psychologickým trilerom. Sám však nevie, čo chce povedať. Pre teba je možno dôležitejšia otázka to, či má Styles vôbec šancu na dobrú hereckú kariéru.

Sen alebo realita?

Vitaj v 50. rokoch v mestečku Victory. Alice je ženou v domácnosti, ktorá žije so svojím manželom v utopickej experimentálnej komunite. Začína si všímať nepríjemné udalosti, ktoré sa v jej okolí začínajú diať. Možnože táto očarujúca spoločnosť skrýva znepokojujúce tajomstvá. A keď vyplávajú na povrch, začne jej ísť o život.

Viac ti k filmu pre istotu neprezradím. Nie preto, aby som nič nevyspojloval, ale pretože nebudeš o filme aj tak vedieť viac po jeho skončení. Dvojhodinová stopáž síce nie je premrštená, no neočakávaj počas nej takmer žiadnu akciu. Všetko sa točí okolo malého mestečka, niekoľkých hlavných postáv, hlavného „záporáka“ a rozhovorov, rozhovorov a rozhovorov. Takto si si novú stylesovku asi nepredstavoval, či?

Počas celého pobytu v kinosále som mal problém poriadne sa zapozerať. Vždy sa na plátne vyrušila hlúpa reakcia postavy, nedomyslený príbeh, kopírovanie iných filmov alebo stále sa opakujúce nič nehovoriace vízie.

Stylesovi a Pugh to spolu celkom svedčí
Stylesovi a Pugh to spolu celkom svedčí (Zdroj: Warner Bros.)

Príbeh, pri ktorom musíš vypnúť mozog

Aby si si vedel snímku užiť, nemôžeš pri nej príliš premýšľať. Ak si videl Matrix, Truman Show a Ready Player One, tak si len dve hodiny odsedíš a nič nové sa nedozvieš. Snímka Neboj sa, zlatko sa inšpiruje raz jedným, inokedy druhým a na koniec aj tretím filmom. Často klame svojich divákov (čo je ale v poriadku) a neprináša nič revolučné a dokonca ani evolučné.

Vyskúšali sme nové smarthodinky od Samsungu: Watch5 stratili otočnú lunetu, no posilnili vo výdrži batérie

Počas filmu sleduješ najmä postavy Alice a Jacka (teda Florence a Harryho), pričom záporáka stvárnil Chris Pine. Herci sa snažia, Florence najviac z nich, no scenár ich veľmi limituje v tom, čo vlastne chcú povedať svojim divákom. Akoby každých 10 minút menili svoj postoj a publikum je potom zmätené. Florence pritom nie je len najlepšia herečka z filmu, ale aj najlepšia postava. A vlastne jediná, ktorá dáva aký-taký zmysel.

Ak začneš nad filmom až príliš uvažovať, vyjdeš zo sály sklamaný. Snímka očaruje najmä svojimi bizarnými situáciami, nie svojím celkom. Jednotlivé scény sú fajn, ako dieliky puzzle, no ak ich začneš spájať do jedného obrazu, tak zistíš, že jednak nemáš všetky kúsky skladačky a dokonca ani nie vždy zo správnej krabice.

Chris Pine ako záporák
Chris Pine ako záporák (Zdroj: Warner Bros.)

Režisérke postrihali víziu

Na vine nie je len režisérka Olivia Wilde. Tá sa práveže spolu s hudobným skladateľom Johnom Powellom snaží spoza kamier vôbec najviac. Skôr si myslím, že film mal byť pôvodne oveľa dlhší, možno aj o hodinu, no štúdio nechcelo vydať do kín jednohubku so Stylsom, ktorá by mala tri hodiny. No mnohé dôležité informácie tu chýbajú.

Truman fungoval vďaka svojej komplexnosti, o Matrixe ani nehovoriac. Chápal si koncept ich sveta, aké v ňom zohrávajú postavy úlohy a čo je ich motiváciou. Tu len Harry trikrát vyskočí na Florence, aby potešil divákov, raz sa pohádajú, inokedy spolu varia… Táto idylka ti síce o postavách povie veľa, ale nie o svete, v ktorom žijú. No ten je ich súčasťou, a preto ho nebude môcť cez psychotripy hlavnej postavy rozlúštiť každý.

Florence má počas filmu svoje psychotripy
Florence má počas filmu svoje psychotripy (Zdroj: Warner Bros.)

Bude z Harryho herec?

Na tú otázku sa dá odpovedať aj áno a aj nie. Ani Megan Fox v živote nepodala dobrý herecký výkon a je z nej herečka? Áno, je. No je z nej dobrá herečka? To už nie. Harry sa snaží, no s herectvom nemá ešte bohaté skúsenosti. Speváci pritom už mnohokrát dokázali zažiariť a oslniť filmové publikum – viď príklad Lady Gaga.