Prispievanie obrázkov vtipných reklám a mačiek z Vás expertov neurobí

Filip Kuna

(Zdroj: Filip Kuna)

Nasledujúci príbeh som si nevymyslel, skutočne sa stal.

Na to, aby všetky tieto moje príspevky boli hodnotnejšie, relevantnejšie, snažím sa ich aj napasovať k udalostiam v danom období. Napríklad na Vianoce pravdepodobne napíšem o tom, prečo býva Santa Claus oblečený v červenom, na Black Friday ako zľavy Vášmu biznisu škodia, na MDŽ ako je to nevyrovnané v spoločnosti medzi mužmi a ženami a tak, chápete.

Lepšie to potom medzi čitateľmi rezonuje, viac sa im to páči, nuž aj ja mám z toho väčšiu radosť.

Tieto príspevky si väčšinou plánujem dopredu. Mal som už aj taký valentínsky, na ktorý som dva roky čakal, lebo som ho zabudol publikovať. 😊

Lenže občas sa stane, že si to blbo naplánujem, poprípade iba so zdrojom (odkazom), ktorý plánujem spracovať do pekného hodnotného textu. A publikuje sa to samo.

A toto sa stalo presne 17. novembra 2020, kedy som chcel napísať o peknej kampani od Tesco. Ku každému nákupu pribaľovali mandarínku zadarmo, aj s nálepkou ako vidíte na obrázku. Na pripomenutie, že nie tak dávno ste nemohli mať čo chcete, kedy chcete.

Lenže o 00:35, v ten úplne „najvhodnejší“ čas, kedy už väčšina ľudí spí, to automat publikoval. Takto:

(Zdroj: Filip Kuna)

No, a viete čo?

Kým som sa ráno zobudil, tento jediný obrázok, s nulovou pridanou hodnotou odo mňa pre odberateľov, mal viac reakcií a vyšší zásah než v tom čase drvivá väčšina iných mojich príspevkov.

„Naozajstný“ text o kampani, aj s mini analýzou a poučením na konci som neskôr tiež publikoval… A mal zlomkové čísla. Už bol pravdepodobne dlhý, príliš analyzoval… Kto má na také niečo v dnešnej dobe čas?

A aká je moja pointa?

Ľudia majú záujem o povrchné a rýchle informácie. Vidím pekný obrázok, šup lajčík a idem ďalej, nech mi to všetko ostatné neujde.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Tajný recept, vďaka ktorému dokážem tvoriť tak veľa obsahu

Je úplne logické, že keď aj  vy budete prispievať kade tade všelijaké pekné vtipné reklamy, motivačné citáty, zlaté videá mačičiek a malých detí, tak sa to bude šíriť ako letný požiar.

Keď budete zdieľať seriózne správy, analýzy, komentáre, tak to už nie je také sexy. To sa už nebude tak šíriť. Možno aj dostanete škaredé komentáre od iných analytikov, komentátorov a expertov. Bude to určite menej motivujúcejšie, budete mať väčšiu chuť ísť naspäť k tým vtipným a roztomilým obrázkom.

Ale spýtajte sa sami seba: ktorý z tých dvoch druhov obsahu z vás urobí rešpektovanú autoritu v danej oblasti? Takú, ktorej by ste za radu neváhali zaplatiť, ktorú by ste si chceli najať na svoj najbližší veľký dôležitý projekt?

Prezradím vám tajomstvo: z lajčíkov sa ešte nikdy žiaden marketér nenajedol.

Tak sa nedajte zmiasť nepodstatnými vecami.

Filip Kuna banner
Zdroj: Filip Kuna
Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame