Real vs. fake: Prečo máme skreslené predstavy o ideáloch krásy? Celebrity nám na Instagrame v mnohom klamú

selfie

Retušované fotografie z časopisov sa prenieslo do našich životov, a na naše sociálne siete (Zdroj: Freepik/lookstudio)

#Všetci dobre vieme, že nielen celebrity svoje fotky pred zdieľaním na sociálnych sieťach upravujú. Vyváženie svetla, filtre, Photoshopovanie – či už chceme, aby sme vyzerali na fotkách štíhlejšie, mali krajšiu pleť, či väčšie pery… Filtre a úprava nie sú realita, no aj napriek tomu, ich vo veľkom používajú aj známi ľudia. Tí si, aj vďaka tomu, často odnesú od fanúšikov obrovskú dávku kritiky. Prečo sa nedokážeme uspokojiť s tým ako vyzeráme?

Vitajte na „Fakestagrame“

Názory verejnosti sú dvojaké – jedni zastávajú myšlienku, že vylepšenia na sociálne siete patria. Veď tam, kde je slniečko sú farby intenzívnejšie, sme všetci šťastnejší, cítime sa krajšie… Táto ideológia je základom aj pre „Fakestagram“, ktorý nám prináša len to pekné, čo chceme vidieť.

Ďalší sa prikláňajú k domnienke, že je spoločnosti prezentované „to nereálne“. Nereálne štandardy krásy majú vraj vyvíjať tlak, čo môže byť dôsledkom toho, že sa čoraz viac mladých žien rozhoduje podstupovať estetické zákroky a vylepšenia.
<

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa WELCOME TO REALITY (@celebface)

Keď byť dokonalým nestačí…

Retušované fotografie z časopisov sa prenieslo do našich životov, a na naše sociálne siete. Facetune alebo FaceApp sú nástrojom mnohých používateľov, ktorí „sa chcú cítiť krajšie“. Veď kto by nechcel na svojich fotkách vyzerať dokonalo ako z obálky lifestylového magazínu? Potom ale môžeš čeliť problému ako napríklad Madonna – jej „insta vzhľad“ sa radikálne líši od skutočnosti natoľko, že ju fanúšikovia takmer nespoznávajú.

Upravujú sa však aj viaceré svetoznáme užívateľky, ktoré by sme mohli označiť nálepkou DOKONALOSŤ. Kardashianky, Bela Hadid, Hailey Bieber a mnohé iné nie sú zďaleka jediné. Tento trend posadnutosti vlastným vzhľadom omámil aj mužov. Napríklad taký David Guetta, ktorý sa aj vo svojom veku chváli sixpackom – skrútený regál v pozadí fotografie je dôkazom, že nie všetko je také, ako sa môže na prvý pohľad zdať.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Guetta (@davidguetta)

Závislosť na lajkoch?

Aj celebrity sú ľudia, tak ako aj my. Tiež využívajú sociálne siete na potvrdzovanie vlastnej hodnoty. Povrchnosť showbiznisu je založená na vonkajších aspektoch, a teda počet likes má byť akýmsi meradlom popularity. Ak dostaneš like alebo komentár, tiež máš pocit svojej zvýšenej hodnoty, nie?

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
TikTokové trendy pribúdajú závratnou rýchlosťou: Funguje trend „Mewing“, ktorému podľahli tisíce užívateľov?

Môžu za to chemické procesy v tvojom mozgu. Telo má pri týchto momentoch reakciu, ktorá uvoľní dopamín, hormón dobrej nálady, ktorý je ale návykovým. Aj to je jeden z dôvodov, prečo nedokážeš prestať vylepšovať svoje fotografie pred postnutím.

Za všetkým hľadaj peniaze

Klasický Instagramový marketing – známe osobnosti sa prezentujú tými najlepšími spôsobmi. Upravujú sa, propagujú obľúbené výrobky a značky… Za všetkým sú peniaze. Kto by ich nechcel mať čo najviac? Snažia sa „influencnúť“ svoje publikum, ktoré si má kúpiť práve ich doplnky stravy, ich sťahovaciu bielizeň, ich kozmetiku…

Odhliadnuc od toho, že čím viac majú followerov, komentárov a pozretí, tým väčšia je ich hodnota vo virtuálnom svete, a môžu si dovoliť robiť spolupráce a reklamy za vysoké honoráre.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa WELCOME TO REALITY (@celebface)

Tip: Ak si nechceš nechať motať hlavu „dokonalou realitou“, skús si nájsť instagramové profily, ktoré ukazujú pravdu. Jedným je napríklad CelebFace, kde nájdeš jednotlivé celebritné fotografie dopodrobna rozobrané, s upozornením na inkriminované miesta.

Dávaš si záležať na fotkách než ich niekam uverejníš?

Zdroj: Elle
Odporúčame