Prečo by som nikdy nechcel pracovať v marketingovej agentúre?

Content marketing a vlastne celý život je o budovaní si dlhodobých vzťahov (Zdroj: Filip Kuna)

Priznám sa, nikdy by som nechcel vlastniť či pracovať v akejkoľvek agentúre súvisiacej s marketingom. 

Teda ani reklamnej, mediálnej, PR, eventovej, digitálnej, výkonnostnej… hocijakej. 

Nevedel by som prehryznúť jednu zásadnú vec.

Content marketing a vlastne celý život je o budovaní si dlhodobých vzťahov. Funguje to tak v manželstvách, priateľstvách, zamestnaniach.

A potom je tu biznis agentúr, kde je to úplne naopak. 

Snažíte sa, dávate do toho srdiečko, dosahujete výsledky a stanovené ciele.

Plníte požiadavky klientov, často aj v piatok o piatej, cez víkendy, sviatky, ale počul som aj také, že im kupovali darčeky pre manželky na Vianoce.

Občas sa pošťastí a vytvoríte megaúspešnú kampaň, napríklad so šušlajúcim psom a melónom, alebo reklamu na vodku, ktorá vyzýva k vzájomnej tolerancii.

Sú také dobré, že aj zdvihnú predaje, aj sa o nich všade píše, aj si ich ľudia sami vyhľadávajú, aj povyhrávajú každú jednu marketingovú súťaž, kam ich prihlásia.

A čo vám príde za odmenu?

Pozvánka do tendra.

„Urobte (zadarmo) 200+ slidovú prezentáciu spolu s ďalšími 5 – 10 oslovenými agentúrami (zažil som už aj 16+) a my Vám potom dáme vedieť, či budeme pokračovať aj o rok.“

Naviac rozhodovať o tom bude možno niekto z nákupného oddelenia (pri veľkých firmách), ktorého možno ani nikdy neuvidíte.

To je ako keby mi manželka po 20 rokoch, čo sme spolu, povedala, že ide večer na diskotéku, či nenájde niekoho krajšieho, kto jej bude vyhovovať viac.

Asi by to veľmi nefungovalo, však?

Ale taká je realita tohto biznisu, nielen na Slovensku.

Toto isté sa momentálne udialo aj v John Lewis, sieti nákupných centier vo Veľkej Británii. Ich reklamy patria k tým najočakávanejším v celom západnom svete.

Briti sa na ne tak veľmi tešia, že ešte pred tým, ako ich televízie prvýkrát odvysielajú, majú na YouTube milióny pozretí. Médiá im venujú zadarmo pokrytie tým, že ich hodnotia, ako sa ten ktorý rok kreatíva vydarila. A samotnej sieti obchodov generujú miliardy obratov i pozornosti.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Ten najobľúbenejší produkt Steva Jobsa, ktorý kedy vytvoril

No, a viete, čo prišlo za odmenu?

Reklamnej agentúre, ktorá im ich od 2009 nepretržite 14 rokov tvorila, poslali pozvánku do tendra.

Mal by som pre Vás jedno odporúčanie, tip: Urobte to rozumnejšie.

Radšej strávte extra čas výberom, vopred si dohodnite ciele a očakávania, akoby to bol nejaký manželský sľub. A pokiaľ vám ho tá druhá strana plní, nosí výsledky, tak namiesto hľadania a tendrovania robte všetko preto, aby ste boli obaja v tom vzťahu spokojní.

Ušetríte totiž veľa času (výberom, hľadaním partnera, randením, „oťukávačkami“) a peňazí (lebo ak to nevyjde, spôsobené škody často prevýšia všetky možné benefity).

Keď Kofola zrušila toho šušlajúceho psa, prišla nová agentúra s konceptom akejsi Veveričky a Leoparda. Bol to taký prepadák, že do pár mesiacov ju vymenili. Potom si našli ďalšiu reklamku a aj tú do roka vymenili.

Je dosť možné, že takto dopadne aj John Lewis. Tá ich agentúra im totižto za pozvanie na tender poďakovala a odmietla. Som zvedavý, ako sa im podarí nahradiť 14-ročný vzťah. Či im riskovanie najdôležitejšej predajnej sezóny roka bude stáť za to.

Pekný deň.

Filip

 

Filip Kuna

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame