TOP vplyvní Slováci na Clubhouse: Nová sociálna sieť rastie na popularite, s kým sa môžeš porozprávať?

Clubhouse našiel svoje uplatnenie aj vo svete investícii

Clubhouse našiel svoje uplatnenie aj vo svete investícii (Zdroj: pexels.com/ Andrea Piacquadio)

#Zdá sa, že novej sociálnej sieti Clubhouse prepadol celý svet. Všade sa o nej hovorí, všetci o nej píšu. Čo ten Clubhouse vlastne je? V skratke ide o živý podcast. Používatelia medzi sebou komunikujú v otvorenej miestnosti o obľúbených témach a často dokonca s významnými a vplyvnými ľuďmi. Viac o Clubhouse nájdeš v našom samostatnom článku.


Všetci o nej hovoria, používať ju môžu len vyvolení: Svet prepadol novej sociálnej sieti


Po obdržaní pozvánky sa vieš dostať do samotnej aplikácie, ktorá je zatiaľ dostupná len pre používateľov produktov od Apple. Sociálnu sieť tvoria takzvané roomy. V nich sa konajú rozhovory s moderátorom a účastníkmi. Medzi moderátormi však nenájdeš len influencerov či celebrity, ale aj veľké mená z podnikateľskej sféry.

Popularita rastie

Aj keď to môže vyzerať tak, že k nám ešte táto sociálna sieť nedorazila, opak je pravdou. Naše malé Slovensko sa môže považovať za veľkého hráča, a to najmä vďaka ľuďom, ktorí vytvárajú nové miestnosti pre svojich sledovateľov. Clubhouse objavil svoj veľký potenciál najmä v tom, že tu často prednášajú aj riaditelia najväčších svetových podnikov.

Na Clubhouse nájdeš napríklad aj zakladateľa Facebooku Marka Zuckerberga, ktorý naposledy rozprával o využití a budúcnosti AR a VR v novej ére home officov a konferenčných hovorov. Pravidelné debaty usporadúva aj Elon Musk, CEO Tesla Motors, ktorý na svojom Twitteri avizoval aj debatu s kontroverzným raperom Kanye Westom. Rovnako tak k rozhovoru verejne vyzval aj ruského prezidenta Vladimira Putina. Musk naposledy naplnil kapacitu 5 000 poslucháčov v jednej miestnosti, podarilo sa mu to pri diskusii s CEO spoločnosti Robinhood, Vladimirom Tenevom.

Na slovíčko s úspešnými Slovákmi

Medzi slovenských early adopterov patrí napríklad Michal Meško, šéf obľúbeného kníhkupectva Martinus, ktorý sa v poslednej dobe rozpráva so svojimi hosťami o zaujímavých knihách. Obľúbený bol najmä Business Book Club s pravidelnou hosťkou – Zuzanou Kadeckou. Medzi významných podnikateľov sa radí aj Jaroslav Chrapko, CEO Dedoles a Dalibor Cicman, CEO startupu GymBeam. Podnikatelia sa stretli aj v spoločnej debate moderovanej Tomášom Vrtíkom. Rozhovory prebiehajú naživo, avšak Chrapko v komentári na LinkedIne spomenul, že do budúcna zvažujú nahrávanie.

V aplikácii Clubhouse vidí potenciál aj spoluzakladateľ inovačného štúdia Kiuub a člen prestížneho rebríčka Forbes 30 pod 30 Slavo Tuleya: „Od prvého dňa, kedy prišla vlna Clubhouse na Slovensko a Česko, je vidieť extrémny engagement. Ľudí to naozaj baví a sú ochotní stráviť veľa času počúvaním a zapájaním sa do diskusií. To je prvý dôležitý predpoklad, aby sme tam našli biznis potenciál,“ hodnotí prvé týždne používania. Nevylučujem, že by to mohlo mať popularitu ako TikTok alebo Instagram, hlavné je počkať si, ktoré cieľovky sa toho chytia,“ dodáva.

Andrej Zaťko
Andrej Zaťko pravidelne diskutuje na sociálnej sieti Clubhouse (Zdroj: Clubhouse)

Dozvieš sa aj o spravovaní financií

„Považujem sa za early adoptera, rád skúšam nové veci, zaujímam sa o ne z pohľadu technologického, ale aj z hľadiska user experience a marketingu. Hype okolo Clubhouse ma preto neobišiel,“ vysvetľuje svoj vzťah k novej sieti Andrej Zaťko, CEO 365.bank. „Boom súvisiaci s Clubhouse je podľa môjho názoru podmienený aj tým, že je na pozvánky, čo je výborný marketingový ťah. Napríklad Google týmto spôsobom launchol pred mnohými rokmi Gmail, čo mnohí dnes už ani nevedia.“

Andrej Zaťko svojim sledovateľom priniesol diskusie na témy: Ako zarobiť svojich prvých 10 tisícČo znamená druhý pilier pre mladých, alebo – Finančné vzdelanie na školách. Tento týždeň sa bude so svojimi hosťami rozprávať aj o neexistencii poistiek pre zvieratá, prípadne, aké dáta o nás zbierajú banky, sociálne siete, štát či samosprávy.

Zdroj: hashtag.sk, Clubhouse, 365.bank
Odporúčame