Povianočné výpredaje štartujú: Pred náletom na obchody premýšľaj, vyhni sa impulzívnemu nakupovaniu!

Výpredaje sú potom lákadlom na to, aby si si danú vec kúpil výhodne a okamžite, aj keď ju akurát nutne nepotrebuješ (Zdroj: Freepik/freepik)

#Zahltiť sa kopou vecí je výsadou mnohých ľudí. Ak patríš do skupiny ľudí, ktorí pozerajú skôr na kvantitu než kvalitu, určite vieš, aké jednoduché je prepadnúť davovej psychóze počas mega výpredajov. Aktuálne prebiehajúce obdobie povianočných a novoročných zliav je preto nástrahou, najmä ak si od Ježiška dostal prevažne obálky s peniazmi.

Konzumná doba

Dnešná doba ponúka veľa možností. Kúpiť sa dá takmer čokoľvek. Určite aj ty túžiš po niečom, čo je príliš drahé a musíš si na to našetriť. Výpredaje sú potom lákadlom na to, aby si si danú vec kúpil výhodne a okamžite, aj keď ju akurát nutne nepotrebuješ.

V posledných rokoch sa však, vďakabohu, rozmohol trend minimalizmu, ktorý okrem iného aj pozitívne vplýva na ľudskú psychiku. Vedecká štúdia hovorí o tom, že sa človek cíti lepšie, pokiaľ nežije v preplnenom prostredí.

Nepodľahni nákupnej horúčke

Neprepadnúť konzumu vyžadujú veľkú dávku zapretia a sebakontroly. Ak to však úspešne zvládneš, budeš sa cítiť lepšie. Netvrdíme, že máš úplne ignorovať zľavy. Je fajn ušetriť nejaké to euro v prípade, ak na niečo už dlhšie čakáš.

Za zváženie však stojí, či suma po zľave nie je totožná (ak nie dokonca vyššia) než tá pred zľavou. Ľahko by sa mohlo stať, že minieš viac peňazí, než by si minul napríklad pred Vianocami. Už roky sa polemizuje o tom, že obchodníci zvyknú pred veľkými výpredajmi umelo navyšovať ceny produktov, ktoré vo finále po zľave môžu stáť aj viac než pred „neodolateľnou akciou“.

Ak to nestihneš, nezúfaj

Obchody v tebe dokážu vyvolať pocit, že už výhodnejšie daný tovar v živote nenakúpiš. Je to len šikovný trik, ktorý ťa má prinútiť k okamžitému rozhodovaniu o kúpe. Nenechaj sa oklamať!

Vždy si nechaj pár dní na premyslenie, čo ti pomôže vyhnúť sa impulzívnemu nákupu, ktorý by si mohol neskôr ľutovať. A možno počas „dní premýšľania“ zistíš, že konkrétny produkt ani nepotrebuješ.

Nakupuješ vo výpredajoch?

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame