#TikTok už dávno nie je len zábavnou platformou pre násťročných. Počet slovenských používateľov tejto aplikácie, pravdepodobne tento rok predbehne Instagram. Influenceri na slovenskom TikToku síce majú až o tretinu menej platených spoluprác v porovnaní s Instagramom, ich dosahy však presahujú milióny.
TikTok sa v posledných rokoch stal mimoriadne populárnym, najmä medzi mladšími miléniami a generáciou Z a to aj na Slovensku. Dnes je TikTok veľmi dôležitý aj pre hudobníkov, dokonca aj jedna z najúspešnejších speváčok súčasnosti Dua Lipa, si práve prostredníctvom TikToku vyberala tanečníkov do svojho videoklipu Levitating z roku 2020. Výzva, ktorú speváčka na TikToku spustila získala viac než 300 000 000 prezretí.
K roku 2023 bolo podľa IP adresy založených na Slovensku takmer 1,2 mil. účtov na platforme TikTok. Čo je porovnaní s 5,45 mil. obyvateľstvom žijúceho na území Slovenska (vychádzajúc zo sčítania obyvateľstva z roku 2021) takmer štvrtina.
Kto boduje na slovenskom TikToku?
Z prieskumu, ktorý realizovala PR agentúra Neopublic je jasné, že miesta tých najsledovanejších a najúspešnejších Slovákov a Sloveniek na TikToku obsadili profily tvorcov ako @valden.sk (350 tis.), ktorý sa zameriava hlavne na vytváranie zábavných scén spolu s priateľkou @sarastangelova (125 tis.). Jeho slovenský profil má možno iba „350 tis.“ sledovateľov ale zahraničný @valden presiahol vyše 1,8 mil. V priebehu roka 2023 tak určite pôjde o prvý profil slovenského tvorcu, ktorý na tejto platforme prekročí hranicu 2 miliónov.
@valden 🕺🏻💃🏻
Ďalšou slovenskou tvorkyňou obsahu aj pre zahraničných divákov, ktorá presiahla milión sledovateľov je @sisa_solymosyova (1,4 mil.) Medailistka na európskych šampionátoch v synchronizovanom plávaní zožala veľký úspech na jej tanečných scénkach natáčaných pod vodnou hladinou. Sisu na sociálnej sieti sledujú svetové celebrity ako Catherine Zeta-Jones, ktorá jedno z jej videí aj prezdieľala.
V neposlednom rade treba spomenúť aj známeho tvorcu Mateja Zrebného, ktorému pripadá veľká obľuba domáceho obecenstva. Jeho obsah sa zameriava na vytváranie hudobných scénok s príbehom z rôznych segmentov ľudského života ako rodina, vzťahy a na úspechu mu pridáva tiež úspech na Instagrame či Youtube, odkiaľ ho väčšina Slovákov registrovala už predtým. Spolu so speváčkou @niathebabyy (119 tis.) už vytvorili množstvo hudobných videí, ktoré presiahli milión vzhliadnutí.
Celkovo je na TikToku viac ako 1,2 milióna ľudí zo Slovenska a tento počet rastie. V porovnaní s Facebookom, kde má účet približne 2,5 milióna Slovákov, je to však stále len polovica. TikTok však vysokým tempom dobieha svojho konkurenta Instagram, ktorý má náskok už len o 100 tisíc používateľov.
@sisa_solymosyova Replying to @Faith Wednesday dance again🌊 you probably didn’t notice the man swimming there #underwater #wednesday
Kto na TikToku zarába?
Výsledky tohto prieskumu ukázali, že počet platených spoluprác influencerov na TikToku je v porovnaní s instagramovým prieskumom menej než polovica. V roku 2022 mal v priemere každý influencer na Instagrame 43 % svojich príspevkov platených, kým na TikToku platené spolupráce nepresiahli ani 16% z celkového množstva produkovaných videí. Z 1728 príspevkov bolo 263 evidovaných ako spolupráca.
Najväčší pomer sponzorovaných videí sme evidovali u Exploiteda, ktorý svoju kariéru rozbehol na platforme Youtube. Dnes je Exploited zaradený medzi najsledovanejších na Youtube , Instagrame aj TikToku. Jeho tvorba sa zameriava hlavne na zábavné videá, vytváranie cestovateľských zostrihov a vlogov z každodenného života.
@explosaurus Aký by mal byť muž ? Akýkoľvek. A hlavne stotožnený so sebou. Je tu #movember a spolu s @gillette nám mužské zdravie nie je ukradnuté. Kto je s nami nechá si fúz tiež a nákupom produktov od gillette nielen súťažíte o parádne ceny ale aj priamo podporujete #MOvember #ItsYourMOment #gillette
Až 6 zo 7 videí, ktoré na svojom profile zverejnil počas skúmaného obdobia, boli označené ako spolupráca. Väčšinu zverejnených videí tvorili platené spolupráce aj v prípade Šimona Snopeka, Adri Baluchovej, Ľubky Kovačik či Mišky Hriňovej.
- Exploited – 6 zo 7 videí (86%)
- Šimon Snopek – 4 zo 6 videí (66%)
- Adri Baluchová – 12 z 18 videí (66%)
- Ľubka Kovačik – 6 z 10 videí (60%)
- Miška Hriňová – 14 z 25 príspevkov (56%)
Naopak najmenej spoluprác a tiež výrazne menší počet zverejnených príspevkov za rovnaké obdobie sme zaznamenali u Rawk1nga, ktorého momentálne sleduje 463 tis. účtov.
Slovenský TikTok v číslach
Najrozsiahlejším obsahom na TikToku je Entertainment (zábavné videá). Až 40% z top 100 sa zameriava na tvorbu tohto obsahu. Druhý obsah ktorým sa najviac preslávili tvorcovia na Slovensku je Lifestyle/Beauty.
Cestovateľská a Tech oblasť tvorí iba po 2%. Posledné 3% patria tvorcom videí motivačným alebo sexuálne založeným obsahom, ktorí si neberú servítku pred ústa.
@pepo.official IG: _lil.pepo_, gabriella.drdosova ❤️😄Tvoj 3.@ to s tebou musí natočiť🔥 #lilpepo #protebe #preteba #proholky #kluci #couple #gabr1ella98 #viral
Slovenskej TikTokovej scéne dominujú podobne ako na Instagrame hlavne ženy, ktoré tvoria 55% všetkých tvorcov. 43% sú muži, 1% párové účty a 1% animované videá s mužským/ženským dabingom.
Počas sledovaného časového úseku mali najviac zhliadnutí na videu @pepo.official (1,6 mil.), už spomínaný @matejzrebny (984 tis.) a @lifebymatus (983tis.).
Poď na náš TikTok a pukneš od smiechu! Nové sketche každý týždeň
Zdieľať na