#Spoločnosť IDC pre pár dňami zverejnila výsledky predajnosti smartfónov za posledné mesiace. V prieskume porovnávala predajnosť štvrtého kvartálu rokov 2020 a 2021, ale aj predajnosť za celý rok. V oboch prípadoch dominujú tri najznámejšie značky, ktoré si len medzi sebou prehadzujú miesta. Jedna z nich však zažína nevídaný medziročný nárast a predala v minulom roku takmer o 50 miliónov smartfónov viac.
Rozlúč sa s obrovským výrezom na foťák a reprák: Nový iPhone rozširuje displej, pozdáva sa ti?
Predvianočné obdobie patrí Applu
Apple predstavuje svoje nové iPhony vždy v septembri. Niet preto divu, že štvrtý kvartál patrí v predajnosti práve im. Mnohí chcú na Vianoce novinku s nahryznutým jabĺčkom. Apple dosahuje v predvianočnom období 23.4% podiel na trhu, čo je síce pekné číslo, ale zaznamenal úbytok predaných kusov.
Nenápadne sa naňho doťahuje Samsung. Predal o 8% viac kusov ale minulé Vianoce, za čo určite môžu aj netradičné modely Z Flip a Z Fold a blíži sa k 20% podielu na trhu. Na celom svete sa v predvianočnom období 2021 predalo viac ako 360 miliónov smartfónov.

Samsung v roku 2021 obhájil prvenstvo
Ak sa pozrieme na prehľad celého roka, Samsung znova víťazí. Predal viac ako 270 miliónov smartfónov a medziročne narástol o 6%. Na krk mu už dýcha Apple s 235 miliónmi, ktorý si výrazne polepšil. Obaja konkurenti zaberajú viac ako 37% trhu. Výrazný skok však zaznamenal čínsky gigant Xiaomi.
Kým minulý rok zaberal len niečo 11% trhu, dnes je to už viac ako 14%. Okrem toho dokázal Xiaomi prilákať aj nových zákazníkov a predať o 44 miliónov viac smartfónov ako rok predtým. Môže za to stabilná cena lacnejších modelov. Medziročne stúpol v predajnosti o takmer 30% a bude zaujímavé sledovať, ako na tom bude o rok.
V roku 2021 sa na celom svete predalo viac ako 1,3 miliardy smartfónov.

Kúpil si si v minulom roku aj ty nový mobil? Ak áno, ktorú značku si uprednostnil? Daj nám vedieť do komentárov.
Ešte viac zaujímavých noviniek, rozhovorov, módy, kvízov, vtipov a inšpirácie? Poď k nám na Instagram!
Zdieľať na