Pokiaľ ste fanúšikom skvelého marketingu a máte radi výzvy, pripravil som si pre vás ťažkú úlohu: Zamyslite sa, ako by ste komunikovali produkt, úplnú novinku, ktorá vám má pomôcť lepšie vyprázdniť sa 💩?
Squatty Potty mal totižto presne rovnaký problém.
Je to jednoduchý podstavec – stolček, šamlík, na ktorý si vyložíte nohy, keď sedíte na toalete. To vám uvoľní nejaké svaly v tele tak, že črevá budú lepšie „natočené“ a celý proces „trónenia“ veľmi pohodlný.
Predídete rozličným črevným ochoreniam, budete žiť šťastný život… A to všetko už za 25 dolárov!
Prezradím vám, sám som používateľom, funguje to!
A ak túto metódu raz vyskúšate, už sa nikdy nebudete chcieť vrátiť k svojmu starému životu. 😊
Akurát, ako takúto chúlostivú tému odkomunikovať, aby sa za to zákazník nehanbil, keď mu príde návšteva a bude sa vypytovať, čo je to tá vec pod záchodom?
A to sa už dostávam k biznisovému príbehu tohto (ne)obyčajného kusu plastu, mimoriadne zaujímavý je.
Začalo to 60-ročnou Judy z Utahu, ktorú trápili hemoroidy a zápcha.
Doktor jej poradil, že má na „veľkej“ čupieť, presne tak isto, ako to po celé tisícročia ľudia robili pred tým, ako sa vynašli záchody. Ale viete ako, nie je to veľmi pohodlné, človek sa pritom namaká a Judy mala na takéto cvičenia príliš boľavé kĺby.
A tak pre ňu, čisto pre jej vlastnú potrebu, vyrobil jej syn Bobby šamlík Squatty Potty.
Ani im najprv nenapadlo, že by z toho mohol byť biznis, až kým si to nezačali pýtať kamaráti na Vianoce ako darček pod stromček.
Až potom ich osvietilo, že tieto isté problémy majú milióny ľudí po svete, a že by to mohol byť fajn kšeft.
A veruže bol.
Ich vynález si totiž hneď všimol a odporučil svojim divákom Dr. Oz, v USA populárny lekár a televízna celebrita v jednom. A tak hneď prvý rok utŕžili cez svoj e-shop prvý milión dolárov.
Druhý rok to boli takmer tri, potom sedem.
Ale stále im to bolo málo.
Judy aj Bobby vedeli, že ten produkt je skvelý, ale aj distribúcia musí byť skvelá. Chceli, aby ste šamlík dostali kúpiť v každej jednej väčšej lekárni. A to im chýbalo, na to mali príliš neznámu značku, príliš smiešny produkt, a neexistujúce konexie.
Nuž, viete, čo spravili?
Išli do televízie! Do toho starého a nemoderného média, ktoré už predsa nikto nepozerá. Blázni!
Na veľkú kampaň nemali peniaze, nuž poslali prihlášku do Shark Tank. To je show, v ktorej sa postavíte pred investorov a pýtate peniaze za podiel vo svojej firme. Tí pri prezentácii najprv nevedeli, či je to sranda, či naozaj. Ale nakoniec sa dohodli a vymenili 10 % za 350 000 dolárov a kontakty.
A odtiaľ veci nabrali rýchly spád:
Hneď prvú noc po odvysielaní predali šamlíky za milión.
Investorka, s ktorou si tľapli, im pomohla dostať sa do všetkých dôležitých reťazcov.
O rok neskôr vydali dnes už legendárnu reklamu s jednorožcom. Tá zvirálnela, nazbierala viac ako 180 miliónov videní len na Facebooku a YouTube. Veru, keby z nej nebolo hneď jasné, o čo ide, určite ju zaradím do môjho výberu top 5 virálnych videí, ktoré boli v skutočnosti reklamou.
No a kde je Squatty Potty dnes?
Sedem rokov po odvysielaní predali milióny kusov plastového šamlíka v hodnote 222+ miliónov dolárov.
Kúpite ich v 20-tich reťazcoch a 20-tich krajinách sveta.
Len na Amazone majú 41 000 hodnotení s priemerným skóre 4,5 hviezdičky.
V 14-ročnej histórii Shark Tanku je to jeden z najúspešnejších biznisov, ktorý tam vôbec mali.
A všetko to začalo tým, že Judy mala problém so stolicou.
Miliónové biznisy sú naozaj všade okolo vás! Stačí sa lepšie pozerať, lepšie počúvať svoju mamu 😊.
A distribuovať.
Pekný deň.
Filip
Zdieľať na