Vrcholy aj pády, tak vyzerá história League of Legends: Na scénu pripravujú príchod noviniek, aké budú?

League_of_Legends

Ako vyzerá história League of Legends? (Zdroj: Wikimedia Commons Artubr)

#Brandon „Ryze“ Beck a Marc „Tryndamere“ Merrill boli kamaráti z vysokej školy. Obaja študovali obchod na univerzite v južnej Kalifornii a spájala ich spoločná láska k videohrám. Aj po ukončení štúdia zostali ako spolubývajúci, ktorí zdieľali byt v západnom Hollywoode a zároveň pracovali na svojich pracovných pozíciách. Beck ako konzultant v oblasti riadenia v Bain & Company a Merrill v oblasti obchodného riadenia.

Po škole sa hneď nevenovali hrám, nakoľko obaja boli skôr zameraní na publikačnú stránku, teda iným smerom ako dizajnérstvo či inžinierstvo vývoja hier. Hranie však bolo naďalej veľkou súčasťou ich života. Časom sa Merrill aj Beck zapojili do niekoľkých herných spoločností. Práca, ktorú títo dvaja robili ako poradcovia ich veľa naučila o začiatkoch budovania hernej spoločnosti.

Brandon_Beck_&_Marc_Merrill
Brandon Beck a Marc Merrill (Zdroj: leagueoflegends.fandom.com)

Zrod skvelého nápadu

Časom sa dostali k obľúbenej modifikácii hry Warcraft III od spoločnosti Blizzard Entertainment. Defense of the Ancients alebo DOTA, kde dva súperiace tímy ovládali hrdinov aby zničili základňu protivníka. Tu vznikol nápad na podobný štýl hry, akou bola DOTA.

V septembri 2006 si otvorili kanceláriu v starej prestavanej strojárni pod nadjazdom Interstate 405 v Santa Monica. Mimo prijatia stážistov bol ďalším prírastkom Steve „Guinsoo“ Feak, jeden z prvých vývojárov hry DotA Allstars.

Spolu so skupinou sa vrhli na vývoj hry, ktorú pôvodne nazvali Onslaught. Zamerali sa na vytváranie úplne nových postáv a spoločne pripravili ukážku tejto hry, ktorá mala byť uvedená na konferencii Game Developers Conference 2007 v San Franciscu, len za štyri mesiace.

Centrála Riot Games (Zdroj: Wikimedia Commons/Chris Yunker)

Zatiaľ čo tím predvádzal hru počas GDC, Beck a Merrill sa stretli s potenciálnymi vydavateľmi. Tieto stretnutia však nedopadli dobre. Najväčším problémom bolo, že obaja chceli, aby za hru ako takú nemuseli hráči platiť. Peniaze chceli mat z predaja v hre. Najväčším problémom bol model free-to-play, ktorý zatiaľ nebol veľmi rozšírený v Severnej Amerike.

Bolo aj horúco

V lete 2008 sa však práca pri hľadaní finančných prostriedkov ukázala ako plodná a financie od spoločností Benchmark a FirstMark Capital priniesli týmto spoločnostiam o 7 miliónov dolárov viac. League of Legends bola oznámená 7. októbra 2008 a do uzavretej beta verzie vstúpila v apríli 2009.

Keďže hra bola predčasne uvedená na trh, mal Jeff „Kassadin“ Jew – jeden zo stážistov (aktuálne výkonný producent Legends of Runeterra) na starosti dohľad nad tvorbou šampiónov menšie problémy. Nakoľko pôvodne sa rátalo s množstvom 20 hrdinov, ale po vykonaní analýzy si Beck a Merrill uvedomili, že to nestačí, takže požiadavku zdvojnásobili. Predaj skinov alebo nové oblečenie pre postavy je teraz hlavným spôsobom, ako hra každoročne generuje svoje miliardové príjmy. Lenže v tom čase musel Jew a jeho tím včas pred blížiacim sa uvedením na trh vymyslieť 40 postáv a ďalšie skiny pre polovicu z nich.

Mali 12 dizajnérov, z čoho asi polovica boli stážisti. Každý pracoval na dvoch šampiónoch súčasne a každý mal iba dva mesiace na to, aby ich dostali do hry. Medzi tým sa bývalí členovia tímu DOTA dohodli s vývojárom S2 Games a Frostburn Studio na vytvorení vlastnej MOBA.

Pre Riot to v tej chvíli nevyzeralo vôbec dobre nakoľko S2 mali vyspelejšie organizačné postupy a skúsenejší vývojársky tím slepšími nástrojmi a technológiou. Rozhodnutie zostať produktom free-to-play sa ukázalo nakoniec ako správna voľba. Veľa hráčov sa rozhodlo pre League of Legends.

Prekážky na európskom trhu

Pár mesiacov po uvedení hry narazili Riot Games na veľký problém. V Európe mali nadviazať partnerstvo s miestnou spoločnosťou, aby zvládla fungovanie hry tam, ale hráči boli s touto hrou čoraz viac nespokojní. Bolo to kvôli tomu, že ich partner nemal rovnaké hodnoty a neinvestovali do potrebnej úrovne podpory. Výsledkom bolo, že hráči v Európe sa ťažko prihlásili do hry a často narazili na technické problémy online – niekedy trvali celé víkendy.

Riot teda presvedčil spoločnosť, aby im v Európe vrátila kontrolu. To ich však dostalo do termínu, ktorý im dal 53 dní na to, aby nielen prevzali operácie, ale aj zriadili svoje vlastné dátové centrá. Zvládli to, ale len sotva. Do troch mesiacov po odovzdaní v máji 2010.

Vstup k profíkom

V roku 2011 Riot začal experimentovať s myšlienkou o vstupe na profesionálnu scénu. Spoločnosť usporiadala prvé majstrovstvá sezóny na výročnej oslave DreamHack vo Švédsku v júni 2011 a prilákala viac ako 1,6 milióna divákov. V nasledujúcom roku sa spoločnosť rozhodla usporiadať svetové play-off 2. sezóny v južnej Kalifornii.

Veci bežali relatívne hladko až do tretieho dňa živého play-off, kedy celý rad technických problémov na internete vykoľajil zápas nie raz, ale znova a znova. Problémy donútili konkurenčné tímy hrať sedem hodín dokola rovnaké zápasy. Nakoniec Riot vyhlásil koniec pre ten deň a nechal všetkých, aby sa vrátili ďalší deň a začali odznova. Konečným výsledkom bola generálna oprava a rozhodnutie vybudovať dopredu systém na konkrétnom mieste, ktorý bude hostiť významné turnaje.

Plodné roky

Za desaťročie od uvedenia sa League of Legends rozrástla, vylepšila a zmenila. Tam, kde Riot bojoval s 20 šampiónmi, je ich teraz viac ako 140. Tam, kde sa v roku 2009 javilo 20 000 hráčov ako maximum, mal League of Legends obvykle v roku 2019 hranicu 8 miliónov, dnes má League viac ako 11,5 miliónov hráčov.

league of legends
League of Legends Worlds 2015 (Zd)roj: Wikimedia Commons/Bruce Liu)

Riot Games taktiež organizuje každoročne majstrovstvá sveta League of Legends Worlds, kde tímy zápasia o pohár Summoner’s Cup a prize pool v hodnote niekoľkých miliónov dolárov. S League of legends to ale nekončí, ponúka viacero herných žánrov, ako je Legends of Runeterra – strategická kartová online hra, Teamfight Tactics – auto battler hra.

Najnovšie prírastky tvoria Valorant – taktická strieľačka a League of Legends Wild Rift – multiplayerová online hra pre mobily a konzoly. Nezostávajú však iba pri hrách, ale neustále rozširujú svet Runeterry prostredníctvom projektov z oblasti hudby, komiksov, stolových hier a pripravovanej animovanej série Arcane. Údajne Riot pracuje aj na vytvorení filmového universa League of Legends.

Zdroj: Base games
Odporúčame