#Mal iba devätnásť rokov, keď založil módnu značku. Dnes už 34-ročný úspešný mladý muž žne chvály svetových módnych kritikov vďaka netradičným surrealistickým kolekciám oblečenia. Simon Jacquemus vniesol do módnej scény svieže kúsky, ktoré ovplyvnili módu posledných desiatich rokov.
VIZITKA
Celé meno: Simon Porte Jacquemus
Dátum a miesto narodenia: 16, január 1990, Mallemort, Salon-de-Provence, Francúzsko
Charakteristika: módny dizajnér
Všetko na počesť mamy
Názov jeho značky vznikla na počesť jeho matky, keďže Jacquemus je jej rodné priezvisko. Rok pred založením brandu totiž tragicky zomrela pri autonehode. Akonáhle Simon založil značku, okamžite prijal jej priezvisko.
Preslávil sa pomerne rýchlo a už v roku 2012 sa stal najmladším módnym návrhárom, ktorý kedy predstavil svoju módu na parížskom týždni módy. O tri roky neskôr si už odniesol ocenenie konglomerátu LVMH, ktorý vlastní aj ďalšie módne domy, napríklad Louis Vuitton, Dior, Fendi či Loewe.
19-ročný zakladateľ značky
Simon sa narodil 16. januára 1990 vo francúzskej obci Mallemort, kde vyrastal na farme. Pomáhal tu starým rodičom predávať ovocie a zeleninu. Už v tom čase ho však najviac fascinovali odlišné outfity obyvateľov Paríža.
Všetci jeho známi hovorili, že sa raz preslávi, keďže mal umelecké sklony. Pravdepodobne ich zdedil po matke, ktorá maľovala, a po otcovi, spevákovi a skladateľovi básní. Mama ho v jeho sne veľmi podporovala, dokonca jej raz ušil sukňu zo záclony, ktorú hrdo nosila.
Začal chodiť na parížsku školu módy Esmod, kde však zostal len niekoľko mesiacov. Matka totiž zomrela hneď na začiatku jeho štúdia. Po jej smrti v roku 2009 sa rozhodol založiť vlastnú značku, a to mal len 19 rokov. Rok nato navrhol prvú kolekciu, ktorú nafotil a zverejnil na Facebooku.
Chceme Jacquemusa!
Svoju prvú kolekciu vyrobil z vlny a bola skôr minimalistická, pretože nemal peniaze. Aby značku preslávil, skúsil staviť na reklamu plnú senzácie. Skupina jeho priateliek oblečených vo vlnených svetroch a minisukniach z jeho návrhov vtrhla na večierok Fashion Night Out časopisu Vogue na parížskej Avenue Montaigne. Počas zinscenovaného protestu držali kartónové tabule s nápisom: „Chceme Jacquemusa!“
Všimol si ho novinár z Les Inrocks a dostal sa do televízie. Nasledovalo niekoľko ďalších úspešných kolekcií, vďaka ktorým si ho všimla módna návrhárka Rei Kawakubo, zakladateľka nonkonformnej značky Comme des Garçons, a vzala ho pod svoje krídla. Zamestnala ho ako asistenta predaja v jednom zo svojich parížskych butikov, kde začali vystavovať a ponúkať aj niektoré z jeho výtvorov.
Modelky influecerky
Netrvalo dlho a v roku 2013 predstavil na parížskom Fashion Weeku svoju kolekciu La Maison, nasledujúcu sezónu La Piscine. Modelky mu robili jeho kamarátky, influencerka Jeanne Damas a dídžejka Clara 3000. Prehliadka si získala pozornosť médií a sociálnych sietí.
Zaujal natoľko, že o rok neskôr vydal Jacquemus svoju prvú knihu s názvom s názvom La Grande Motte. Tá je poctou rovnomennému prímorskému letovisku na juhu Francúzska, ktoré ho inšpirovalo pri tvorbe samotných návrhov.
Preslávené mini a maxi modely
V roku 2015 sa stal víťazom prestížneho ocenenia vo svete módy LVMH, na ktorú ho dokonca nominovali dvakrát. Vyhral dokoncca aj špeciálnu cenu poroty. Neskôr zorganizoval ďalšiu úspešnú módnu prehliadku v levanduľovom poli pri Marseille.
V roku 2017 spôsobil rozruch nadrozmerným slameným klobúkom. Kúsok s názvom Le Grand Chapeau Bomba sa dostal do tlače po celom svete a dokonca sa ho snažili odkopírovať aj fast fashion značky.
Krátko nato ho opäť preslávila miniatúrna kabelka Le Petit Chiquito, ktorá mala rozmer iba 8,5 x 5 cm a stala sa absolútnym bestsellerom. Taštičku za 400 eur nosili aj hviezdy ako Beyoncé či Rihanna. Módnemu návrhárovi sa páčil kontrast medzi miniatúrnou kabelkou a obrovským klobúkom.
Stratég na sociálnych sieťach
Jacquemus časom pochopil aj to, ako fungujú sociálne siete. So 6,2-miliónmi sledovateľov sa snažil rozpovedať príbehy žien svojho života. A nielen to, jeho kampane majú vždy niečo do seba. Naposledy príjemne prekvapil šotmi s tematikou olympijských hier. Všetky prehliadky Jacquemus navštevuje aj jeho stará mama Liline, ktorú pravidelne fotí vo svojich návrhoch. Práve s ňou strávil detstvo na farme.
Jeho kúsky si obľúbilo množstvo svetových celebrít, vrátane Gigi Hadid, Seleny Gomez, Kylie a Kendall Jenner či Lizzo. Modelka Tina Kunakey si uňho nechala ušiť svoje svadobné šaty. V roku 2021, keď svet trápila pandémia koronavírusu, navrhol kolekciu L’AMOUR, ktorá mala zobraziť nedostatok lásky počas lockdownu.
S manželom vychováva dvojičky
Prestížnemu módnemu návrhárovi sa darí aj v súkromnom živote. Pred dvomi rokmi sa oženil so svojím partnerom Marcom Maestrim. Na hostinu pozval aj množstvo prominentných hostí, medzi ktorými sa ocitla dizajnérka Amina Muaddi, komik Fary, DJ Clara 3000, topmodelka Mica Arganaraz, speváčka Dua Lipa či modelka Tina Kunakey. V apríli tohto roka si pár adoptoval aj novorodeniatka, dvojičky Miu a Sun.
Mladý dizajnér pozná trendy a snaží sa tiež o to, aby jeho značka bola prístupná aj pre mladších zákazníkov, ktorých oslovia jeho minimalistické, svieže vzory a zvodné siluety. Okrem toho je tiež známy svojimi pop-up predajňami, kde vystavil obriu kabelku či dokonca práčku, v ktorej sa mohli návštevníci aj odfotiť.
Zdieľať na