#Otázky týkajúce sa školstva či učenia žiakov na školách a univerzitách. Čo je pre samotnú školu dôležité? Tieto otázky sú medzi verejnosťou omieľané veľmi často. Viaceré odpovede prináša kniha Sloboda učiť sa.
Ide o prelomové dielo najvýznamnejšieho humanistického psychológa Carla Rogersa a jeho spolupracovníka Jeromea Freiberga, ktoré môže pomôcť vykročiť na cestu k inkluzívnemu vzdelávaniu. Kniha je plná príkladov z reálneho života školy.
Mnohí nevedia, čo je pre dobrú školu dôležité
Prináša odpovede na neistoty učiteľa a rodiča, ktorí v spleti metód a inovácii často nevedia, čo je vlastne pre dobrú školu dôležité. Aj keď sa ti môže zdať, že ide o zložité čítanie, si na omyle. Kniha sa číta ľahko, je poučná a dokonca odkrýva najtajnejšie princípy humanistického vzdelávania. Vďaka nej zistíš, že vzťah, zážitok, reflexia a ľudskosť sú piliere skutočnej školy.

V období rozmachu inkluzívneho vzdelávania predstavuje táto kniha výraznú pomoc pri smerovaní vzdelávania a podporu rozmanitých potrieb všetkých detí, učiteľov i rodičov. Kniha nešetrí ani kritikou na pomery školstva v 60. rokoch v Amerike, aj keď sa ti ľahko môže zdať, akoby to bolo písané len včera. A práve pre teba a tvoju školu.
Systém nenapĺňa skutočné potreby
Náš systém vzdelávania nenapĺňa skutočné potreby človeka. Školy sa boria s mnohými problémami a byrokraciou, mocenskými bojmi a autoritárstvom, nalomenou slobodou bez zodpovednosti a frustráciou na všetkých stranách.
Hlavným cieľom tejto publikácie je ukázať cestu „revolúciu ducha“ škôl od základu k úplne novým rozmerom – podporiť nielen zvedavosť žiakov a študentov, ale naučiť ich rozhodovať sa, robiť chyby, prijímať sa v celej palete prežívania i temných stránkach, v zložitých aj radostných situáciách.
Jej ambíciou je pomôcť všetkým žiakom i učiteľom, riaditeľom i rodičom, aby sa učili byť plne rozvinutými ľuďmi, aby sa stávali tým, kým sú v nekončiacom procese rastu a učenia.
Kniha Sloboda učiť sa pomôže ako žiakom, tak aj učiteľom. V prvom rade sa snaží:
- Pomôcť učiteľom pri navodzovaní atmosféry dôvery v triede tak, aby sa pestovala zvedavosť a prirodzená túžba učiť sa.
- Pomôcť žiakom i učiteľom, aby vedeli prijímať svoje silné i slabé stránky ako prirodzenú súčasť rastu, aby mali vzájomnú dôveru a sebaúctu.
- Pomôcť učiteľom rozvíjať reflektívne a facilitatívne učenie postavené na vyjadrovaní a prežívaní radosti z učenia i odvahe prijímať chyby a limity.
- Pomáhať učiteľom ľudsky rásť a nachádzať hlboké uspokojenie v stretnutiach so žiakmi.
Carl R. Rogers H. Jerome Freiberg – Sloboda učiť sa
Vydavateľ: Didaktis, Centrum inkluzívneho vzdelávania
Počet strán: 312
Rok vydania: 2020
Žáner: Odborná a náučná
Odporúčaná cena: 21,99 eur
Kúpte si túto knihu na Martinus.sk!

Zdieľať na
Zdieľaní