#V Japonsku odštartovala celoštátna súťaž Sake Viva!. Tá mladých Japoncov podporuje v pití alkoholu. Dôvod? Zlepšenie tunajšej ekonomiky.
Pandémia prispela k nižšej spotrebe alkoholu
Konzumácia alkoholu v Japonsku sa pomaly znižovala už niekoľko desaťročí. Zatiaľ čo v roku 1995 bola priemerná spotreba alkoholu v krajine 100 litrov ročne na osobu, v roku 2020 to bolo už 75 litrov. Čoraz viac mladých Japoncov prestáva piť úplne. Zdá sa, že pandémia tento trend len umocnila.
Podľa The Japan Times sa zisky na daniach z alkoholu počas pandémie rapídne znížili. V roku 2020 klesli oproti tomu predošlému o 10 %. Práve zmeny životného štýlu, ktoré pandémia spôsobila, patria podľa japonského daňového úradu medzi hlavné dôvody zníženia konzumácie alkoholu u mladej generácie v krajine.
„Práca z domu sa počas pandémie COVID-19 rozšírila. Ľudia tak prestávajú mať potrebu si napríklad zájsť s kolegami na pivo a prehĺbiť tak vzťahy na pracovisku,“ povedal hovorca daňového úradu.
Vlna ostrej kritiky
Daňový úrad teda prišiel s nápadom, ktorý to má zmeniť. Súčasťou kampane daňového úradu, ktorá má zvýšiť mieru konzumácie alkoholu, je súťaž s názvom Sake Viva!. Tá je otvorená pre ľudí od dvadsať do tridsaťdeväť rokov. Tí majú vymyslieť čo najlepší biznis plán, ktorý by u mladej generácie zvýšil dopyt po alkoholických nápojoch, uvádza Ladbible. Víťaza súťaže vyberú v Tokiu desiateho novembra. Hlavnou cenou bude podpora realizácie jeho plánu.
Úrad síce verejnosť ubezpečuje, že kampaň v žiadnom prípade nebude podporovať nadmerné pitie, no tá aj tak čelí ostrej vlne kritiky.
„Je to príšerný nápad. Je to to isté, ako keby sme chceli, aby ľudia začali viac fajčiť,“ povedal barman Suzumo Sakurai pre CBS News. Dodal tiež, že aj keď má Japonsko dlhoročnú tradíciu budovania medziľudských vzťahov pri alkohole, ľudia podľa neho už začínajú byť rozumnejší.
„Nebojím sa o svoje zdravie, ale radšej dám peniaze na dobré jedlo,“ povedal zase redaktorke CBS miestny študent.
Chceš byť nonstop v obraze?
Zdieľať na