Juraj vyrába v Poprade sirupy svetovej kvality: Raz budeme pri každom kávovare!

baristické sirupy

Juraj sa motá okolo gastra celé roky (Zdroj: Archív JI)

#Inšpirovaný svojím obľúbeným filmom založil značku Brown&Co. Syrups a pod Tatrami začal variť prémiové sirupy do kávy. Juraj Iždinský sa točil okolo gastro biznisu roky, v rodnom Poprade organizoval festival a prevádzkoval aj vlastnú reštauráciu a kaviareň.

Rozbehnutý biznis zmenila diera na trhu a napokon aj pandémia, ktorá ho paradoxne zachránila pred vyhorením aj finančnými problémami. Výrobe prémiových baristických sirupov sa venuje dodnes a úspešne. V rozhovore vysvetľuje, v čom sú jeho sirupy iné, ktoré príchute sa predávajú najlepšie, ako aj to, ktoré „vodičky“ a limonády má najradšej.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by BROWN&Co. Syrups (@brownco.syrups)

V jednom rozhovore spomínaš, že od mlada si niečo vymýšľal a nikdy si neobsedel. Ktoré všetky nápady si za uplynulú roky realizoval?
Keď som končil strednú školu, chcel som sa živiť hudbou ako koncertný promotér. To bolo jadro mojich aktivít okolo dvadsiatky a vlastne aj roky potom. 

V rámci toho som pracoval na diskotéke, v hudobnom klube, živil sa ako DJ, niekoľko rokov som organizoval hudobnú časť najväčšieho (a zrejme aj jediného) mestského festivalu v Poprade, neúspešne sa snažil predávať reklamu v taxíkoch a podobne. Ku gastru som sa vrátil, keď som mal 27 a v rôznych formách som pri ňom ostal až doteraz.

Ako si napokon prišiel k myšlienke začať vyrábať sirupy?
Spoluvlastnil som dve prevádzky, reštauráciu a bar, kam sme si vtedy hľadali dodávateľa na baristické aj klasické sirupy. Nevedeli sme nájsť však nájsť nikoho, kto by sa nám vedel prispôsobiť kvalitou produktov a kvalitou servisu. Videl som v tom potenciál, ktorý dokonale zapadol do mojej túžby zmeniť podnikanie.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Kožená bunda nemusí byť iba čierna: Vyskúšaj to s hnedou a uvidíš ten rozdiel!

Názov Brown&Co. Syrups ti vraj napadol pri sledovaní jedného z filmov od legendárneho režiséra Quentina Tarantina. Ako to teda bolo?
Je to celé veľmi prosté, jedna z mojich niekoľkých obľúbených „tarantinoviek“ je Jackie Brown. Keď som ju raz mierne intoxikovaný pozeral doma o polnoci, tak sa mi zrazu javilo ako skvelý nápad, že by sa môj biznis volal po mojom obľúbenom filme. Do rána mi to vydržalo, takže to tak aj zostalo a ja sa z toho teším.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by BROWN&Co. Syrups (@brownco.syrups)

Na trhu je dnes hneď niekoľko zaujímavých sirupových hráčov. V čom sú od nich tvoje sirupy iné?
My sa špecializujeme a zameriavame na baristický sirup, čo je sirup určený do mliečnych káv. Takéto sirupy tu v remeselnej kvalite v roku 2018 neboli vôbec dostupné. Trh sa samozrejme rozširuje, no dovolím si tvrdiť, že v oblasti baristického produktu sme v rámci kvality produktu a úrovne servisu vysoko.

Pred roku 2018 si mal v portfóliu päticu stálych produktov a tri sezónne. Ako veľmi si za ten čas „narástol“?
Momentálne vyrábame priemerne 16 druhov produktov, rátam do toho stále a sezónne sirupy. Radi pracujeme s bobuľovým ovocím, čučoriedkami, malinami, jahodami, ale aj tropickejšími druhmi, ako mango a marakuja.

Ktoré sú vaše najpredávanejšie sirupové kombinácie?
Suverénne najpredávanejšia je baza s citrónom a mango, z baristických chai a pumpkin spice, teda tekvica.

Sirupy balíš výhradne do sklenených fliaš. Ešte stále ťa to neťahá k plastu?
Neťahá, okrem ekologického aspektu, o ktorom by sa však určite dalo diskutovať, plastu chýba punc prémiového materiálu. Momentálne si neviem predstaviť, čo by nás donútilo k zmene, a to aj napriek neustále rastúcej cene skla.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by BROWN&Co. Syrups (@brownco.syrups)

Napriek tomu, že pandémia pozatvárala množstvo prevádzok, na ktoré je tvoj biznis priamo napojený, sirupom Brown&Co. pomohla. Ako to?
My sme hneď na začiatku pandémie spustili výrobu retailového balenia sirupu a vlastný e-shop. To bolo kľúčové pre to, aby sme boli schopní predať sirup aj niekomu inému ako kaviarnikom. Urobili sme menšie fľaše a naplnili e-shop, potom sme poprosili sme ľudí, aby nám pomohli so šírením nášho konceptu.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Herný newsfilter: Xbox v septembri vydá doposiaľ najväčšiu hru, aká bola kedy vytvorená

Podporili nás influenceri, ktorí nás majú radi a v neposlednom rade nám pomohli dobre naladení ľudia, ktorým nebolo jedno, ako to dopadne s firmami, ako sme my. Lebo na rovinu, keď sa musí človek uskromniť, začne s tým, čo nevyhnutne nepotrebuje. A sirup poteší, no deti nenakŕmi.

Všetky sirupy vyrábaš v Poprade. Bolo ťažké vybudovať v tejto časti Slovenska úspešné podnikanie?
Bolo to pre mňa jednoduchšie než hocikde inde, som tu doma, mám tu zázemie, ktoré som budoval roky mojím podnikaním predtým. A čo je dôležité, odtiaľto mám všetko blízko. Výrobu máme rovno pri diaľnici a vieme efektívne plánovať, čo je pre úspešný biznis veľmi dôležité.

Športovci majú olympiádu, herci Oscarov… Čo má Juraj? Kam by si to s Brown&Co. chcel dotiahnuť?
Aby pri každom kávovare, ktorý ľudia uvidia, stála fľaša sirupu BROWN&Co.

Vieme, že si fanúšik všakovakých dobrých vodičiek a limonád. Na ktoré nedáš ozaj dopustiť?

To áno, dobré vodičky mám rád! Moje úplne prvé najobľúbenejšie fľaškové limonády boli od nemeckej Fritz Coly, obľubujem aj českú značku Něco Jako. A ešte minerálku Borjomi – to je také prémiová gruzínska Fatra, skvelá voda!

Sleduj náš Instagram

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame