Reklama, ktorá zachraňuje životy: Čakal by si, že tento spot bol nápadom ministerstva zdravotníctva?

Reklama, ktorá zachraňuje životy

Reklama, ktorá zachraňuje životy (Zdroj: Filip Kuna)

#Už si niekedy videl namakanú natívnu reklamu od… Ministerstva zdravotníctva?! Len ťažko by si hľadal krajinu, v ktorej sú telenovely (tzv. soap operas) populárnejšie ako v Peru. Na druhej strane má Peru jedno z najnižších percent darcov orgánov spomedzi všetkých krajín na kontinente, konkrétne 1,6 človeka na milión obyvateľov.

Niekde na ich Ministerstve zdravotníctva si povedali dosť, buchli po stole a rozhodli sa to kreatívnym spôsobom zmeniť (= najali si reklamnú agentúru). Tí upravili scenár dvoch najpopulárnejších telenoviel tak, že kým v jednej hlavný hrdina zomrel, v druhom sa našiel vhodný orgán pre chorého pacienta. Tipuješ správne, mal ho od práve toho zastreleného chlapíka z prvého seriálu.

Kampaňou zasiahli viac ako 8 miliónov ľudí a šírila sa virálne na sociálnych sieťach. Agentúra v prípadovej štúdii tvrdí, že výsledkom bol nárast v počte zaregistrovaných darcov orgánov o 200% a hneď týždeň po odvysielaní epizódy v druhom seriáli zachránili 11 pacientov. Nezmenili tak len scenáre dvom telenovelám, reálne zachránili život ľuďom.

Zároveň vytvorili krásnu ukážku natívnej reklamy, ktorá aj docielila to, čo zadávateľ chcel, aj to podala spôsobom, ktorý neprekážal. A to je presne ono, v čo verím, že má veľkú budúcnosť v marketingu a obchode. Komunikovať tak, že sa nevnucujete, neprekážate, neotravujete.

Práve naopak, že si prirodzenou súčasťou obsahu, ktorý si človek sám vyhľadáva, kvôli ktorému si zapne televízor či rozklikne článok. Keď už sme pri tom, už si zachytil naše zaujímavé videjko, ktoré sa oplatí si rozkliknúť? Pozri si ako sa dá šikovne prejsť cez rozum neopatrným kuriérom, ktorí doručujú Váš tovar zákazníkom poškodený.

Zdroj: Filip Kuna
Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame