Tie najdôležitejšie marketingové grafy, ktoré tento rok uvidíte

graf zobrazujúci marketingové výsledky

Tie najdôležitejšie marketingové grafy, ktoré tento rok uvidíte (Zdroj: Filip Kuna)

#Milé dámy a páni, dovoľte mi predstaviť vám tie najdôležitejšie grafy, ktoré tento rok uvidíte.

Počas uplynulých 22 rokov sme tu mali pád dvojičiek, množstvo medzinárodných vojen/konfliktov, ekonomickú recesiu, nezamestnanosť vyššiu, ako počas Veľkej hospodárskej krízy v 1929, koronu, Brexit, boje s terorizmom, web 2.0, internet, mobily, virtuálnu realitu, nástup e-commerce… Skrátka mnoho ďalších dôležitých udalostí.

V BBH Labs, výskumnej odnoži rešpektovanej reklamnej agentúry, sa preto rozhodli zanalyzovať Target Group Index (TGI), najstarší spotrebiteľský prieskum vo Veľkej Británii, skúmajúci názory na stovky otázok.

To, na čo prišli, si radšej uložte, také je to dôležité pre kohokoľvek, kto sa snaží byť efektívnym v marketingu.

Nech sa páči, tu sú výsledky:

krivka marketingového grafu
Lojálnosť k značkám (Zdroj: Filip Kuna)
krivka marketingového grafu
Postoj k autoritám (Zdroj: Filip Kuna)
krivka marketingového grafu
Ochota platiť viac za eko produkty (Zdroj: Filip Kuna)
krivky marketingového grafu
Postoj k pohlaviu a úloha žien (Zdroj: Filip Kuna)

A čo na grafoch vidíte?

Vôbec nič!

Rovnú čiaru toho, ako sa menia aj vaši zákazníci naprieč dekádami. Odpovede na takmer polovicu zo stoviek otázok sa zmenili o menej ako 5 %. 3/4 odpovedí o menej ako 10 %.

Tak prečo sú najdôležitejšie?

Lebo všetci proroci, trendy, prednášky, online marketingoví gurovia a médiá vám priebežne prinášajú také tie správy, ako ohromne sa zákazníci menia.

Ako je televízia mŕtva, a všetko tu nahradí Netflix a HBO a YouTube.

Ako je tlač mŕtva, rádia sú mŕtve… Všetci už pomreli, ostali len sociálne siete.

Ako sa treba prispôsobovať mileniálom, generáciám Z, Alpha.

Ako zásadne sa menia postoje ľudí ku značkám. Že musia byť sociálne zodpovedné, zelené, lebo inak nikomu nič nepredajú.

Prepáčte, už vás tým otravujem, viem.

Ale pravda je v skutočnosti taká, že tí najlepší, najefektívnejší marketéri NIČ NEMENIA.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
ROZHOVOR Nelli začínala s akrobatickým fitnes ako štvorročná, dnes zbiera úspechy po celom svete: Môže sa tomuto športu venovať každý?

Majú svoju stratégiu, cestou ktorej dlhodobo idú, a ŽIADNE AI, chatbot, NFT, blockchain, bio-eko-raw trend ich nepoblázni.

Nepovedia si: „Preboha! Všetko musím vyhodiť, zmeniť a redizajnovať, inak v Metaverze neprežijeme.“

Veru, tie najdôležitejšie marketingové grafy tohto roka sú zároveň tie najnudnejšie.

Čiže, ak vám marketing funguje, alebo ak ste aj v súvislosti s externými faktormi vypadli o toľko, koľko aj všetci ostatní na trhu, potom sa ničoho nebojte. Zachovajte si chladnú hlavu, pretože určite prežijete aj ten ďalší rok.

Omnoho viac vám odporúčam pozrieť si aktuálne video o top marketingovom trende na rok 2023. Taký, ktorý ani o 10 rokov, vlastne nikdy, neoľutujete, že ste na ňom strávili čas.

grafický náhľad videa
Tie najdôležitejšie marketingové grafy, ktoré tento rok uvidíte (Zdroj: Filip Kuna)

Držím palce, nech vás nepobláznia všetky novoty, nech sa radšej sústredíte na tie overené princípy.


Chceš byť nonstop v obraze?

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame