Budú vás za ne neznášať: Toto je 5 najčastejších chýb, ktoré robíme pri písaní emailov

Photo by rawpixel on Unsplash

#Emailová komunikácia nám ušetrí celé hodiny. To, čo potrebujeme, vybavíme v okamihu, pričom na odpoveď nemusíme čakať niekoľko dní, ako to bolo v prípade klasických listov, s ktorými kedysi utekali na poštu naši rodičia. No či sa nám to páči, alebo nie, aj emailová komunikácia má určité pravidlá. Toto je 5 najčastejších chýb v emailoch, ktoré dokážu dokonale pokaziť náladu snáď každému príjemcovi.

#1 Ničnehovoriaci predmet

Photo by Tyler Lastovich on Unsplash

„Otázka, ahoj, zdravím, len tak…“ To je len výber nevhodných predmetov e-mailov, ktoré bežne posielame. Čo tým chce autor vlastne povedať? Na čo sa máme pripraviť? O čom nás chce informovať? Odborníci radia písať naozaj k veci. Ak chcete niekoho informovať o najbližšom festivale, nezabudnite to uviesť do predmetu. Stačí aj jedno slovo. Festival.

#2 Kópie e-mailov

Photo by rawpixel on Unsplash

Ak vidíte, že e-mail s rovnakým znením, ako ste dostali vy, odišiel do mailových schránok ďalšej stovke ľudí, vôbec nebudete mať chuť ho otvárať. Ak vám napadne geniálna myšlienka, je určite skvelé, keď sa s ňou môžete podeliť s tými, na ktorých vám záleží. Avšak s počtom príjemcov to rozhodne netreba preháňať. Preto dokonale zvážte každé meno, ktoré pridáte k adresátom. Aj v tomto prípade platí, že menej je naozaj viac.

#3 E-maily si po sebe neprečítame

Photo by rawpixel on Unsplash

A to ani v prípade dôležitých e-mailov. Ak niečo píšete, skúste venovať aspoň pár sekúnd času na opätovné prečítanie vášho výplodu. Dáva to zmysel? Je tam všetko podstatné? Neurobili ste nejakú chybu? Možno sú to pre vás detaily, avšak na nich skutočne záleží.

#4 Nie je pozdrav ako pozdrav

Photo by Marten Bjork on Unsplash

Neukončujte každý e-mail rovnako. To je rada, ktorú sa rozhodne oplatí brať k srdcu. Inak sa budete lúčiť so šéfom, a inak so spolužiačkou. Skúste každý podpis prispôsobiť príjemcovi. Nezaberie vám to až tak veľa času a vášmu e-mailu tak dodáte potrebný šmrnc.

#5 Nepoužívame diakritiku

Photo by rawpixel on Unsplash

Písanie textu bez diakritiky využívame najmä pri posielaní správ cez rôzne mobilné aplikácie. Nie každému sa chce hľadať každý dĺžeň či mäkčeň, hoci na druhej strane čoraz väčšie množstvo užívateľov siaha po predikcii či využíva automatické opravy. Pri emailovej komunikácii by sme diakritiku rozhodne nemali ignorovať. V niektorých prípadoch práve chýbajúca diakritika môže byť príčinou zmätkov a nedorozumení. A to predsa nechceme, však?

Odporúčame