Budú iní a omnoho inovatívnejší než my: Deti milénia za rok vytlačí nová generácia

Photo by Ksenia Makagonova on Unsplash

#Generácia Y, ktorá je známa aj pod pojmom millenials/deti milénia, už dospela. Podľa posledných štatistík ju vytláča nová generácia. Tá už teraz nesie označenie Z. Čo to však znamená pre deti milénia?

Ak máš trošku chaos v jednotlivých generáciách, radi ťa uvedieme do obrazu. V súčastnosti je v kurze generácia Y, ku ktorým sa radia ľudia narodení medzi rokmi 1980 až 2000 (iná definícia sem zase zaraďuje ľudí narodených medzi rokmi 1985 až 1995). Práve tí vo veľkej miere udávajú trendy a sú cieľovou skupinou rôznych marketingových spoločností. Najstarší z nich sa blížia ku štyridsiatke, zatiaľ čo najmladší pomaly končia stredné školy. Táto skupina jednoducho žije. Väčšina z nich sa nemôže pochváliť hŕbou súrodencov, čo bol trend najmä generácie X, ktorú už dávnejšie vytlačili do úzadia. Teraz to isté čaká ich.

Millenials – liberáli so sklonom k narcizmu?

Simon Maage on Unsplash

Deti milénia majú vo všeobecnosti kladný vzťah k digitálnym technológiám. Práve tento, niekedy až príliš pozitívny postoj však tejto generácii vyčítajú kritici. Tí tvrdia, že millenials si deň bez mobilu ani len nevedia predstaviť. Avšak táto generácia sa nebojí ísť nevyšliapanou cestou. Už nestrávia v jednom zamestnaní celý svoj pracovný život tak, ako to robili ich rodiča.

Skúšajú nové možnosti a neboja sa vycestovať aj na druhý koniec planéty. S rodičmi majú väčšinou dobré vzťahy a otvorene spolu komunikujú. Pomaly si zakladajú rodiny, pričom pri výchove deti neraz uplatňujú liberálne postoje. Budúci rok však generáciu Y prevalcuje ďalšia generácia Z. Aspoň tak to tvrdí nedávna štúdia.

Generácia Z bude budúci rok dominovať

Simon Maage on Unsplash

Generácia Z bude budúci rok tvoriť až 32 percent celkovej populácie planéty. Vyplýva to zo záverov správy spoločnosti Bloomberg. V roku 2019 tak budú Y-ňáci tvoriť „len“ 31,5 percenta z približne 7,7 miliardy ľudí žijúcich na Zemi. Čo však prinesie táto zmena? Podľa odborníkov má generácia ľudí narodených po roku 2000 plno otázok a ešte sa chvalabohu nezabudli zaujímať o okolitý set. Pred telkou trávia v priemere až o polhodinu menej času, než ich predchodcovia. Zato však aktívne od obdobia dospievania trávia voľný čas na sociálnej sieti, pričom ovládli aj Instagram.

Vyhľadávajú riziko

Neveria autoritám, ani reklamám. Riziko priam vyťahujú, pretože vedia, že bez neho sa vo svete stratia. Veľa z nich sa vyberie cestou podnikania, pretože ich individualita môže byť proti srsti klasickým šéfom. To, že vyrastali v dobe digitálnych technológií, však môže byť pre nich obrovským plusom. Dokážu tak prísť na inovatívne riešenia, ktoré len zriedkakedy prídu na um príslušníkom predchádzajúcej generácie. Nie sú sebeckí a zaujímajú sa o ekológiu a život vôkol seba.

Veríme, že nová krv prinesie množstvo pozitívnych zmien, a to nielen v pracovnej, ale i v spoločenskej oblasti. Pretože pre generáciu Z je pojem strach našťastie cudzím pojmom.

Zdroj: independent.co.uk
Odporúčame