Trpia moria vplyvom kozmetiky? Vlna clean „blue beauty“ sa zameriava na čistotu morí a oceánov!

Ako ti už názov tejto myšlienky prezradí, ide o vodu a jej čistotu (Zdroj: Freepik/sergeycauselove)

#Okrem eko obalov a šetrného získavania ingrediencií do produktov je potrebné aj niečo naviac. Vďaka tvojej každodennej voľbe produktov to máš v rukách. Rozhodneš sa pre záchranu kriticky ohrozených koralov a iných živočíchov alebo ti to bude ľahostajné? Prečo by si sa mal zaujímať o niečo, čo je v našich končinách neaktuálne? Pamätaj si, že všetko so všetkým súvisí…

Blue beauty

Ako ti už názov tejto myšlienky prezradí, ide o vodu a jej čistotu. Možno si myslíš, že banalita ako kozmetika nedokáže strhujúce zmeny, opak je pravdou. Kozmetický priemysel vyprodukuje ročne až 142 miliard obalov. To je celkom dosť, nie? Hovoríš si, že jeden obal, ktorý spotrebuješ za mesiac sa toho netýka?

Čo ak si to povie každý? Každý jeden téglik sa počíta! Väčšina obalov končí práve v oceánoch, z ktorých sa za tie roky stáva skládka. Plastové čiastočky môžeš nájsť aj tam, kde ľudská noha nevkročila, a to už je trochu problém…

(Zdroj: Freepik/jcomp)

Hlavný vinník – mikroplasty?

Mikroplasty sú často malé pevné čiastočky, ktoré nedosahujú veľkosť ani 5 milimetrov. Dnes ich nájdeš už takmer všade, teda aj v kozmetike.

V kozmetických produktoch sa najčastejšie vyskytujú v exfoliačných prípravkoch, trblietkach a produktoch dodávajúcich lesk. Tie sa po zmytí dostanú do vody, odkiaľ putujú do mora. Mikroplasty sú „stálicou“ aj v potravinovom reťazci, preto niektoré z nich nájdeš aj vo svojom tele.

Čísla sú alarmujúce

V rámci EÚ sa vyprodukujú desiatky tisícov ton plastov, z toho väčšina končí v životnom prostredí. Rôzne hnutia bojujú proti mikroplastom rôznymi návrhmi na obmedzenie produkcie. Ich predstava je, že by sa emisie za najbližších 20 rokov znížili až o 85 percent!

To, či sa im to podarí, je otázne… My im však jednoznačne držíme palce, pretože na planéte a životnom prostredí rozhodne záleží!

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Zbaľ si kozmetiku na dovolenku prakticky a štýlovo: S týmito tipmi budeš mať o svojej batožine dokonalý prehľad!

Čo je myšlienkou „blue beauty“?

Nie, nie je to o modrej farbe produktov, ani o morskej soli. V rámci tohto projektu riešia kozmetické značky to, aby ich produkty boli maximálne eko friendly, minimalizovali uhlíkovú stopu pri výrobnom procese, či využívali obnoviteľné zdroje.

Navyše sa snažia o to, aby ich výrobné činnosti mali pozitívny vplyv na prírodu. Snažia sa siahať po lokálnych ingredienciách, produkty balia do reckylovaných obalov, či vytvárajú doplňujúce obaly.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Take 3 for the Sea (@take3forthesea)

„Blue beauty“ vs. „Green beauty“

Je medzi nimi jeden zásadný rozdiel. „Blue beauty“ sa viac zameriava na moria, oceány a celkovú čistotu svetového vodstva. Vodné zdroje sú totiž hlavnou zložkou ekosystému, ktorú je potrebné zachovať aj pre ďalšie generácie. Navyše, taký oceán sa môže stať zdrojom vodnej energie, ale zároveň aj poskytnúť časť potravy – preto je nesmierne podstatné, aby dostal čas potrebný na jeho regeneráciu.

A čo clean beauty?

Je to základom spomínaného fenoménu „blue beauty“. Clean beauty zastáva produkciu non-toxic kozmetiky, teda produktov, ktoré neobsahujú látky problematické pre ľudskú pokožku.

„Blue beauty“ túto myšlienku posúva o niečo vyššie – nestará sa len o pokožku ľudí, ale aj o to, čo sa so šampónom, krémom, deodorantom či make-up produktmi deje aj potom, čo ich zo seba zmyješ večer v sprche, a oni putujú vodou do odpadu.

Ekologická kríza je reálna hrozba

Znečisťovanie prostredia prostredníctvom mikroplastov je jeden z najviditeľnejších problémov súčasnej ekologickej krízy. Okrem toho, že sa z času na čas zúčastníš na čistení rieky v tvojom okolí a nesiahneš po jednorazových plastoch, by si mal urobiť aj niečo navyše…

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Bojuješ s čiernymi bodkami? Zbav sa ich týmito jednoduchými spôsobmi v pohodlí domova!

Na trhu nájdeš ekologickú alternatívu takmer každého produktu, ktorý využívaš na dennej báze. Pri najbližšom nákupe v drogérii si spomeň na to, že budúcnosť nás všetkých máš v rukách aj ty, nie len svetové organizácie.

 

Zaujímaš sa o túto tematiku?

Zdroj: hashtag.sk, vogue.cz
Odporúčame