Neuveríte, ako začínali tie najslávnejšie značky

Filip Kuna pri Ikea

Zdroj: Filip Kuna

Už ste počuli tú novinku?

Ford chce okrem legendárneho Mustangu vyrábať aj… Parfumy?

Ale nie nejaké obyčajné voňavky, ale také s vôňou benzínu a oleja.

Lebo vraj keď všetky autá budú jazdiť na elektrinu, ľuďom bude chýbať ten čarovný pach benzínu.

Na svete máme veľa žijúcich príkladov megaslávnych firiem, ktoré začínali v úplne inom biznise.

Zakladateľ Avonu nepredával kozmetiku, ale bol podomový obchodník predávajúci knihy. Neskôr zistil, že keď ženám ponúkal ako darček voňavku zadarmo, viac ľudí mu otvorilo a mal vyššie konverzie. A tak zahodil knihy a otvoril biznis s voňavkami.

LEGO založil tesár, takže vyrábali všetko od drevených kačiek a autíčok cez rebríky, dosky na žehlenie, až po stojany na vianočné stromčeky.

WPP nebola najväčšou mediálnou a reklamnou agentúrou na svete, vyrábali drôtené a plastové košíky.

Nokia vyrábala všetko od toaletných papierov, cez pršiplášte a obuv, až po pneumatiky.

Tiffany, tá luxusná značka šperkov, začínala ako papiernictvo.

Lamborghini nevyrábalo luxusné superšporty, ale traktory.

YouTube mal byť pôvodne online videozoznamka.

Berkshire Hathaway bol odevnou firmou.

Samsung predával ryby a zeleninu.

Colgate alebo Wrigley zase mydlo.

Nintendo začalo s hracími kartami.

Sony najprv vyrábalo variče ryže.

LG produkovalo krémy na tvár.

IKEA predávala perá.

Keď už sme pri IKEA, pôvodne to bol úplne obyčajný obchod, na nerozoznanie od ostatnej konkurencie. Stačila však jediná návšteva v múzeu, a odštartovalo to revolúciu, na ktorej zarobili milióny.

Zdroj: Filip Kuna

Pamätajte, že vôbec nezáleží, kde v živote začínate, každý máme predsa inú štartovaciu čiaru.

Ani nie je dôležité, kde sa práve nachádzate, nikto netvrdí, že tam musíte zostať.

Ľudia si vás budú pamätať tým, kde skončíte, čo všetko ste dosiahli.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Smutný príklad, efektívny trik: Ako dokážete naverbovať milióny ľudí do armády?

Ak budete robiť, čo vás baví, ak budete mať odvahu experimentovať a skúšať, môžete skončiť na miestach, o akých sa vám ani nesnívalo. Lepších, krajších, profitabilnejších.

A presne to by som vám aj rád poprial do nového roka 2023. Nech ste zdraví a spokojní, ale zároveň stále trochu hladní.

Pekný deň.

Filip


Chceš byť nonstop v obraze?

 

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame