Šokujúce zistenie vedcov! Hranie videohier môže byť prospešnejšie, ako si si myslel: Má to neočakávaný vplyv na IQ

Hranie videohier môže byť prospešnejšie, ako si si myslel

Hranie videohier môže byť prospešnejšie, ako si si myslel. (Zdroj: Unsplash.com/ JESHOOTS.COM)

#Aj ty si už určite niekedy niekde počul, že hranie videohier je zlé a mal by si sa radšej venovať niečomu inému. Vedci však prichádzajú so šokujúcou novou štúdiou, ktorá vyvracia ten najčastejší názor. Hranie videohier má neočakávaný vplyv na IQ u detí.

Vedci sa zamerali na viac ako 9-tisíc detí vo veku 9 až 10 rokov a sledovali, koľko času strávia denne sledovaním televízie či sledovaním online videí. V prieskume sa podarilo zistiť, že deti strávia sledovaním online videí a televízie až 2,5 hodiny. Hodinu strávia hraním videohier a pol hodinu venujú chatovaniu s kamarátmi. O dva roky neskôr sa podarilo výskumníkom získať údaje od viac ako päťtisíc z týchto detí.

Podľa vedcov deti, ktoré strávili viac času hraním videohier mali v priemere IQ o 2,5 boda väčšie, ako bol priemerný nárast. Informuje o tom portál Science Alert. Deťom pritom skúmali IQ na základe rôznych kategórií ako napríklad v úlohách, ktoré zahŕňali čítanie s porozumením, vizuálno-priestorové spracovanie a úlohy zamerané na pamäť či flexibilné myslenie a sebakontrolu. Výskum sa pritom zameriaval na deti z USA. Taktiež je dôležité poznamenať, že výskum nerozlišoval o aké hry sa jedná. Napriek tomu prinieslo toto zistenie cenný pohľad na hranie videohier a jeho vplyv na IQ.

Hranie videohier.
Hranie videohier. (Zdroj: Unsplash.com/Sigmund)

„Naše výsledky podporujú tvrdenie, že čas strávený pred obrazovkou vo všeobecnosti nezhoršuje kognitívne schopnosti detí a že hranie videohier môže skutočne pomôcť zvýšiť inteligenciu,“ hovorí neurológ Torkel Klingberg. Z výsledkov výskumu teda vyplýva, že hranie videohier môže podporovať u detí rozvoj intelektu. Je však dôležité upozorniť na to, že nejde o výrazný rozdiel medzi deťmi, ktoré videohry hrajú a ktoré ich naopak nehrajú. Taktiež je dôležité pri výskume zohľadniť aj viaceré faktory ako napríklad vrodenú genetiku či prostredie, v ktorom deti vyrastajú.

Napriek tomu trávenie voľného času na sociálnych sieťach či hraním videohier nemá primárne negatívny ale ani pozitívny vplyv na intelekt. Ďalším krokom vedcov bude zistiť, koľko času môžu deti stráviť hraním videohier či v digitálnom prostredí.


Čaká ťa tento rok maturita? Uč sa s naším maturitným podcastom Schooltag!

Zdroj: hashtag.sk, sciencealert.com
Odporúčame