Virtuálni influenceri hýbu svetom, jedného máme aj na Slovensku: Pozri, ako vyzerá!

Bejby Blue

Bejby Blue je digitálna osobnosť Tatra Banky (Zdroj: Instagram/Bejby Blue)

#Na Slovensko prichádza prvá digitálna osobnosť! Ide o virtuálnu influencerku Bejby Blue. Pýtaš sa, ako sa líši od bežných influencerov, ktorých tu máme stovky? Zrejme ťa to zarazí, no nie je skutočná.

Bola vytvorená pomocou modernej digitálnej technológie CGI, ktorú určite poznáš z Marveloviek. Prvýkrát sa objavila v klipe 4eva po boku Dalyba a Saula, v ktorom si zahrala a dokonca aj zaspievala. O mesiac na to sa už objavila v traileri pre Tatra Banku. Tu sa predstavila ako jej nová digitálna osobnosť.

Doba, kedy je možné úplne všetko

Jej odkaz je jednoduchý, no výstižný: „Žijeme v dobe neobmedzených možností. Každý sa môže stať tým, čím chce, ako v reálnom, tak aj v digitálnom svete.“ Hovorí najmä k mladým ľudom a motivuje ich, aby neodkladali svoje telefóny, ale naopak, aby svoju osobnosť vytvárali aj v digitálnom svete – svete budúcnosti. Toto je však len začiatok. Bejby Blue má v krátkej budúcnosti na programe spolupráce s influencermi a ďalšie nové projekty, takže sa máš na čo tešiť.


Slovenské influencerky ukázali, ako trávia karanténu: Pohodlná mikina aj sexi póza s plameniakom


Nie je prvá, zrejme ani posledná

Ak si však pozorný, určite si si všimol, že modro-vlasá kráska nie je prvým virtuálnym influencerom. V januári tohto roku sa v reklame na SUV od Renaultu objavila Liv, ich nová ambasádorka. Stala sa tak prvou digitálnou osobnosťou v automobilovom priemysle. Zdá sa, že ide o trend roku 2020. Odkiaľ sa však prvé digitálne osobnosti vlastne vzali a kto stojí za ich zrodom?


NÁZOR Pomaly zabúdame, na čo nám slúžia nohy: Pohyb sme takmer úplne vytesnili z nášho života


Skutoční influenceri sú fake

Odpoveďou je spoločnosť Brud z Los Angeles, ktorá s nimi prišla v roku 2016. Príčinou vzniku bola skutočnosť, že už sa ďalej nemohli prizerať, ako väčšina skutočných influencerov prezentuje svoju osobnosť v digitálnom svete príliš dokonale a nereálne, pričom sú vlastne fake.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Bermuda (@bermudaisbae),

Rozhodli sa ísť opačne a vytvorili nereálne osobnosti s ľudskou tvárou. Tí majú jasne stanovené posolstvo a príbeh, s ktorým vystupujú v digitálnom svete. Tak prišla na svet Brud family, s členmi Lil Miquela, Blawko22 a BermudaisBae. Lil Miquela je ich prvým a zároveň najvýraznejším výtvorom, ktorý má na Instagrame v súčasnosti viac ako 2,5 milióna odberateľov.


Legendárna kniha Tisíc a jeden vtip: Komunisti ju zakázali, dnes vychádza opäť!


Spolupráce so známymi značkami

Spočiatku však bola kritizovaná a označovaná za ďalšiu figurínu vo výklade obchodu, s ktorou si značky môžu robiť, čo sa im zachce. Aj z toho dôvodu kritici verili, že jej zásah ľudí bude nulový. Nebude si vedieť získať ich dôveru tak, ako reálny influencer.

To však nezastavilo módne značky, ako Balmain, Dior či Calvin Klein. V ich najnovších kampaniach sa rozhodli pre spoluprácu práve s Lil Miquelou. Pre Calvin Klein sa dokonca pobozkala aj so supermodelkou Bellou Hadid.

Kritiku vystriedal úspech

Lil Miquela tak nastolila trend, ktorý funguje doteraz. Môžeme si ho všimnúť hlavne v číslach zo štúdie HypeAuditor z minulého roku. Interakcie s virtuálnymi influencermi v porovnaní s tými skutočnými boli počas 2019 mnohonásobne väčšie.

(Zdroj: HypeAuditor)

Vzniká tak otázka, či budú virtuálni influenceri postupne nahrádzať tých skutočných. Bejby Blue môže byť prvou, no rovnako aj poslednou digitálnou osobnosťou na Slovensku. Všetko závisí od úspechu najnovšej kampane známej banky. Teraz však už s istotou vieme, že nie je len výstrelom do tmy, ale nasleduje celosvetový trend, ktorý si značky obľúbili.

Ďalšie zaujímavosti sa naučíš na Digitálnej Univerzite

Zdroj: Matej Janiga, Digital Marketing Club
Odporúčame