Trápite sa, že si vaše skvelé príspevky nikto nepozerá?

Je v marketingu dôležitejšia kvalita alebo kvantita? (Zdroj: Filip Kuna)

Máme pre vás dilemu: Publikovať radšej občas, ale kvalitne alebo často a menej kvalitne?

Čo myslíte, že je lepšie?

Ktorý spôsob by ste si vybrali vy?

Možno sa Vám to nebude páčiť. Možno ste čítali články s top 10 zaručenými návodmi, ako sa zapáčiť algoritmom a zvirálnieť. A možno ste si vybrali nejakú agentúru, lebo vás zaujala na konferencii ich prípadová štúdia a veríte, že všetko, na čo siahnu, bude zaručený hit.

Ale aj tak vám to musím povedať – celú túto tvorbu a šírenie obsahu považujem za náhodu.

Napíšte 10 článkov, natočte 10 videí, všetky rovnako kvalitné, všetkým dajte rovnaké množstvo času a lásky. A aj tak budú medzi nimi veľké rozdiely v návštevnosti a popularite. Niektoré vystrelia, iné rýchlo „zomrú“.

Síce to vídavam a počúvam všade okolo seba, dám vám ale rovno môj vlastný príklad. Tvorím a šírim každý jeden deň, už dlhé roky. Tak veľa a tak dlho, že som to už prestal počítať, ale niekde v tisícoch. Veľakrát sa mi za tú dobu stalo, že som za pár minút napísal až smiešne jednoduchý príspevok, ktorý ľudia s obľubou zdieľali a pritiahol hromady sledovateľov.

Omnoho viackrát sa mi však, bohužiaľ, stalo, že som si dal naozaj záležať, celou tou štúdiou, prípravou, len aby nastal úplný opak. Pokojne si pozrite moje krátke videá na YouTube, zoraďte podľa populárnych a pozrite päť najsledovanejších a päť najmenej sledovaných videí. Vôbec netuším, čím to je, že to je takto a nie naopak.

No a čo tým všetkým chcem povedať?

Že kvantita je OMNOHO dôležitejšia ako kvalita.

Príliš veľa marketérov je dnes priam posadnutých kvalitou. Nechcú pustiť veci, kým nie sú tip-top. Ale to vyžaduje čas, ktorý ovplyvní kvantitu, v ktorej vy neviete určiť, čo bude hit a čo prepadák. Ja ani po toľkých príspevkoch neviem, ktorý bude mega úspešný a naopak, ktorý bude mega fail. Pritom rovnakú snahu a úsilie dávam každému jednému. Až mám občas pocit, že čím viac času tomu dávam, tým horšie. 😊

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Ešte aj záchody dnes používame vďaka super marketingu

Ak sa venujete tvorbe kvalitného obsahu dlhodobo, tak je všetko v poriadku, vytrvajte.

Ak plánujete kampaň, v ktorej sa obsah zmestí do 2 – 3 článkov, premyslite si to celé ešte raz. Viete prerozdeliť svoje zdroje tak, že vytvoríte 10 článkov (pokojne úmerne kratších), otestujete a budete podporovať tie najvýkonnejšie?

A ak sa ešte len rozhodujete, či začnete tvoriť (to vám odporúčam už po milióntykrát), tak nehľadajte systém na tvorbu virálneho obsahu. Namiesto toho si nájdite systém na tvorbu konzistentného obsahu = sekajte to ako Baťa cvičky.

Zamyslite sa: Čo by ste mali spraviť, ako si zorganizovať deň, procesy, nastaviť čas v kalendári, aby ste mohli pravidelne publikovať?

A keď vám náhodou nestačí nejaká Kuna, chcete silnejší dôkaz, niečo svetovejšie, lepšie, tak si pozrite, ako sa stal Baby Shark tým najsledovanejším videom na YouTube. Úžasný príbeh.

V tvorbe obsahu si kvantita dáva tú kvalitu na raňajky.

Pekný deň.

Filip

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame