#Veková hranica používania kozmetických produktov sa za posledné roky rapídne znižuje. Nie je ničím nezvyčajným, ak po kozmetike siahajú príslušníci generácie Alfa, ktorí majú menej ako 15 rokov. Ovplyvnení sociálnymi sieťami experimentujú a ohrozujú najmä svoje zdravie. Na takzvaných Sephora kids si posvietili odborníci, ktorí dali svoj názor jasne najavo…
Úvod do sveta krásy
Kedysi si deti želali k sviatku hračky, sladkosti či oblečenie, dnes sa ich tajné priania celkom zmenili. Od rodičov si pýtajú často drahé kozmetické vychytávky, ktoré pre nich vôbec nie sú vhodné. Séra na rast rias, očné krémy či produkty plné retinolu, ktoré patria na vyspelejšiu pleť, tak končia často v rukách detí, ktoré majú sotva desať rokov.
Za ich priskorím úvodom do sveta krásy čiastočne stoja sociálne siete. Sledujú rôzne trendy a chcú sa podobať na, často len o pár rokov staršie, influencerky. Portál Independent informoval o vyjadrení odborníkov, ktorí zdvíhajú pred týmto moderným šialenstvom varovný prst.
Influencnutí reklamou
Mnohé kozmetické značky sa zameriavajú na reklamy prostredníctvom sociálnych sietí, či vedome cielia na mladšie ročníky. Tie potom ťažko odolávajú túžbe po nákupe drahých a pre nich zbytočných produktov.
Sociálne siete túto generáciu označujú ako „Sephora kids“ a pod týmto označením nájdeš mnoho príspevkov, z ktorých sa ti pozastaví rozum. Z vreckového si, často tajne, nakupujú rôzne produkty, ktoré nie sú absolútne vhodné pre mladú pokožku.
Znepokojivé je, že mnohé deti začínajú používať tieto produkty bez toho, aby si uvedomovali ich účinky. Krásne zabalené výrobky s veľkým ohlasom na sociálnych sieťach sa stávajú silnými lákadlami, ktoré mladé generácie ťahajú do sveta kozmetiky. Vytvára sa tým tlak na to, aby deti vyzerali „dokonalo“ už od mladého veku.
@cc_plus_ More and more children are „buying“ beauty products and their parents seem to be ok with it #tiktokviral #trending #beautytok #beautyproducts #sephora #newfad ♬ Makeup/beauty/transformation/bright house(1296878) – G-axis sound music
Riziko frajeriny
Určite je v ich očiach cool, ak medzi sebou súťažia o tom, kto vlastní akú vychytávku. No netreba zabúdať na to, že zdravie má každý iba jedno. Dermatologička Emma Wedgeworthová upozorňuje, že „používanie nevhodnej kozmetiky môže viesť k podráždeniu pokožky, rozpadu kožnej bariéry, vzniku ekzému a mnohému ďalšiemu. Vystavenie detí takýmto výrobkom v ranom veku zvyšuje riziko alergickej reakcie aj neskôr“.
Používanie silných chemikálií, akými sú napríklad retinoly či exfoliačné kyseliny, môže spôsobiť trvalé poškodenie pokožky. Je dôležité, aby bolo každému od útleho veku vštepované, že krása je niečo, čo vychádza z vnútra človeka a nedá sa dosiahnuť nákupom drahých produktov.
Zdieľať na