Sto kíl na tričku? Ivan vytvoril fitnes značku, ktorá sa stala hitom

STØKILÖ.

Ivan Pózel (Zdroj: Stanislava Markovičová)

#Celý život je športovec, no posledných 15 rokov sa jeho srdcovkou stal CrossFit, ktorému sa Ivan Pózel venuje aj súťažne. Záľuba ho priviedla až k založeniu úspešnej značky športového oblečenia. Paradoxné je, že to nikdy neplánoval – vznikla totiž ako malý vtip počas tréningu.

Sto kíl na tričku spustilo lavínu

Telocvičňa je dnes doslova jeho druhým domovom. A nielen kvôli posilňovaniu, Ivan je totiž majiteľom „gymu“ CrossFit NØRDER v Bratislave. Po firme s orieškovými maslami a výrobkami z orechov, ktorú minulý rok predal, založil značku STØKILÖ a na platformu Shoptet pridal rovno aj e-shop stokilo.sk.

Ako sa to začalo? Počas jedného tréningu zdvíhal Ivan stokilové závažie. Svoje video uverejnil na Instagrame s komentárom „STØKILÖ na činke“. Nápis schválne pôsobí „škandinávsky“, pretože Ivan je veľkým fanúšikom tohto regiónu, ktorý celý precestoval. Miluje životný štýl, mentalitu a ako veľký pedant aj poriadok severanov.

Vtipná slovná hračka vyvolala obrovský ohlas, preto si Ivan dal – opäť zo žartu – vyrobiť pár tričiek s týmto nápisom. „Doslova mi vybuchla schránka so správami. Ľudia mi písali, že aj oni chcú také tričko. Spolu s kolegom, bývalým spolužiakom z vysokej školy, sme sa rozhodli urobiť z toho značku,“ spomína športovec a podnikateľ.

STØKILÖ.
Vtipná slovná hračka vyvolala obrovský ohlas a stala sa z nej dokonca obľúbená značka. (Zdroj: Stanislava Markovičová)

Žiadna masovka

Najprv našli dodávateľa kvalitného textilu a vyrobili pár kusov na predaj. V priebehu prvého mesiaca však museli textil niekoľkokrát doobjednávať.

„Naším zámerom nebolo vybudovať značku, ktorá bude predávať kvantá oblečenia,“ zdôrazňuje mladý podnikateľ. „Nechceme nikoho kopírovať ani sa nechať ovplyvňovať momentálnymi trendmi. Chceme len robiť veci, ktoré sa páčia nám.“

Všetky materiály prešli ich rukami, všetko na sebe vyskúšali. Podmienkou bolo, aby tričká nepôsobili umelo, aby boli ľahké, vzdušné a neobmedzovali v pohybe. Pri CrossFite sa totiž robí veľa rôznych cvikov, od vzpierania až po gymnastiku.

Populárne farby sú piesková a ružová

„Chcel som niečo, v čom sa sám budem cítiť na sto percent, keďže každý deň cvičím,“ podotýka Ivan. Ako dodáva, aj od zákazníkov dostávajú veľa pozitívnych ohlasov, v ich oblečení sa cítia dobre a väčšina nakupuje oblečenie opakovane.

Nezáleží však na tom, či je kupujúci športovo založený. „Každý si z toho môže zobrať svoje. Pre niekoho je to maximálka na bench press, pre iného číslo na váhe, pre ďalšieho niečo, čo sa mu páči. Teší nás, keď na ulici vidíme človeka v našom tričku alebo mikine,“ pokračuje Ivan.

Časť sortimentu tvorí kategória Street určená na bežné nosenie. Oblečenie je z hrubšej bavlny, ktorá drží svoj tvar aj po viacerých praniach. Pred časom na želanie zákazníkov do ponuky pridali možnosť objednať si športové verzie tričiek v rôznom dizajne aj farebnej kombinácii.

Najpredávanejšie sú stále klasické fitnes tričká. Z farieb sa zasa momentálne tešia veľkej obľube piesková alebo jemne ružová. A hoci majú málo času, plánujú aj novinky. „Momentálne pracujeme na novej kolekcii, v ktorej budú nové verzie tričiek, ženské legíny a športové podprsenky, takisto niekoľko kusov funkčného oblečenia, ako sú tričká či športové kraťasy,“ avizuje Ivan.

STØKILÖ.
Telocvičňa je dnes pre Ivana doslova druhým domovom. (Zdroj: Stanislava Markovičová)

Platforma, ktorá jednoznačne vyhrala

Shoptet, na ktorom aktuálne funguje viac ako 7 600 slovenských online obchodov, poznali už z predošlej firmy. V rámci nej založili dva e-shopy, z toho jeden na inej platforme, mohli teda porovnávať. Shoptet vnímali ako používateľský prívetivejší, predovšetkým preto, že je dostupný v slovenčine a ponúkal aj prístupnejšiu administráciu.

„Keďže časť našich aktivít robíme aj pre iné firmy, potrebovali sme hlavne platformu, ktorá je vhodná aj pre biznisový sektor. V administrácii sme chceli spravovať objednávky a fakturácie, čiže všetko, čo zákazník v e-shope nevidí. V tomto Shoptet jednoznačne vyhral,“ pochvaľuje si podnikateľ.

Je presvedčený, že pre slovenský e-shop, ktorý nemá rozpočet na vlastné riešenie, je Shoptet skvelá voľba. „Stačí sa v ňom trochu zorientovať a dokáže plnohodnotne nahradiť riešenia za niekoľko tisíc eur,“dodáva Ivan.

Viac o e-shope na Shoptete

Shoptet.
Vytvor si e-shop na Shoptete aj ty. Zdroj: Shoptet

 

Zdroj: PR článok
Odporúčame