Boris rozbehol zaujímavý biznis, ľudom čistí a opravuje tenisky: Jeho služby využívajú Sajfa, Plačková či Separ

šťastné boty

Aj tvoje tenisky môžu vyzerať opäť ako nové! (Zdroj: Facebook/Šťastné boty)

#Boris Belluš je šikovným zakladateľom projektu Šťastné boty, ktorý obľubuje čoraz viac ľudí. Ak si aj ty milovníkom tenisiek, mal by si vedieť, že starostlivosť o ne zlepší nie len tvoj imidž, ale aj ich životnosť. Ak sa na to necítiš sám, ideálnym riešením je svoje zlatíčka odovzdať do rúk profesionálov. To, aké zázraky môžeš očakávať, aj ktoré známe mená využívajú jeho služby, sa dozvieš z nášho rozhovoru. 

Boris, okrem toho, že funguješ vo Footshope, si tiež predstaviteľom projektu Šťastné boty. Priblížil by si nám ho?

Okrem práce vo Footshope som zakladateľ projektu a stále jeden z aktívnych čističov. Význam projektu je jednoduchý a veľmi rád to prirovnávam k auto-umyvárni. Ak majiteľ svojich tenisiek nevie, ako ich vyčistiť, bojí sa, že niečo pokazí, prípadne chce ušetriť čas, vtedy prichádza jedna z najčastejších možností, a to využiť náš servis.

Tak, ako umyváreň, aj my sa zväčša zaoberáme odstraňovaním nečistôt malých vrypov a nezrovnalostí. Nečistoty samozrejme odstraňujeme nielen z vrchnej časti obuvi, ale taktiež z podrážky či vnútorných vrstiev. Okrem čistenia na vnútorne vrstvy aplikujeme dezinfekciu a deodorizáciu a na povrch ochranu vo forme impregnácie.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa shoe laundry service 🇸🇰 (@stastneboty)

Tieto služby využíva 90 % našich zákazníkov. Samozrejme, že zvyšných 10 % nám nie je ľahostajných, a preto stále naše portfólio rozširujeme. Najčastejšie sa venujeme farbeniu či už zvršku, medzipodrážky alebo golierika -vnútorného kraja tenisiek. Taktiež skúšame a testujeme šitie dier, odstránenie zažltnutia gumených časti. Prijímame však aj špeciálne prosby a požiadavky na výmeny rôznych častí tenisiek až po úplnú kastomizáciu.

Čo si vnímal na začiatku ako najväčšiu výzvu?

Pre mňa to bola jednoznačne komunikácia so zákazníkmi. Čistenie som osobne zvládal dávno predtým, ako samotná služba vôbec vznikla. Ale snažiť sa jednoducho nastaviť programy tak, aby pokryli rozmanitosť materiálov, možnosti čistenia a zdravú investíciu možných zákazníkov, bola prvá väčšia výzva.

Druhá, tá najväčšia, prišla spolu so zákazníkmi, keď prichádzali prvé otázky, myšlienky, očakávania a skúsenosti z praxe čistenia pod tlakom. Pod tlakom preto, pretože to nebolo len tak pre kamaráta, ale pre cudzieho človeka, ktorý si za servis platil. Bolo namáhavé poukázať na rozdiely medzi čistenou teniskou a tou, ktorá čistená nebola. Najväčšie očakávania boli často smerované na najnižší/najlacnejší program.

Taktiež bolo namáhavé zákazníkovi vysvetliť, že tenisky, ktoré sú v havarijnom stave, nie je možné opraviť. Ale ako som už vyššie spomenul, obrovskou výzvou pre mňa bolo nastaviť správnu komunikáciu medzi zákazníkom.

Ako vyzerá celý proces od doručenia špinavej obuvi k tebe, až po vrátenie naspäť k zákazníkovi? 

Proces je veľmi jednoduchý, pretože to od samého začiatku ťaháme s Footshopom, ktorý nám poskytuje svoje predajne ako odberne a výdajne miesta. V minulosti tento servis ponúkala aj predajňa v Prahe, ale momentálne sme sa zhodli iba na fungovaní v tej bratislavskej.

footshop
Obuv môžeš priniesť priamo do predajne (Zdroj: Facebook/Footshop)

Zákazník prinesie svoju špinavú obuv do predajne Footshopu, kde na základe jeho očakávaní prichádzajú možnosti a výber programu od zaškoleného personálu. Následne obuv, najčastejšie tenisky, vo Footshope preberáme my, kde v priebehu 7 pracovných dní prebieha čistenie a samotná mailová komunikácia so zákazníkom. V emaily väčšinou komunikujeme výsledky  a možnosti navýšenia, prípadne odporúčania do budúcnosti. Na žiadosť zákazníka existuje aj možnosť poslania tenisiek pomocou poštového kuriéra.

Je podľa teba domáca údržba obuvi jednoduchá, alebo je občas nevyhnutná pomoc aj od odborníkov?      

V pravidelnosti je krása. Ak sa človek stará o svoje tenisky systematicky, čiže aspoň z polovice tak, ako často si ich obúva, v tom prípade je rovnica vyriešená správne. Či už je to domáca údržba alebo mix s využitím našich služieb, v každom prípade je životnosť obuvi na dobrej ceste. Tak, ako si hádžeme bielizeň do práčky po jedno či dvoch použitiach, tak je potrebné starať sa aj o ďalšie kúsky oblečenia. Samozrejme, všetko je v závislosti od použitých materiálov, ktoré vyžadujú rozličnú frekvenciu a náročnosť údržby.

Aký zásadný rozdiel vidíš medzi domácou údržbou a prácou profesionála?

Rozdiel si môžeme ukázať na príkladoch. Napríklad, keď si niekto umýva auto na dvore so záhradnou hadicou a s domácim náradím v porovnaní s tým, keď sa auto umýva v profesionálnej umyvárni, kde pracovníci majú správne natlakované hadice, rôzne spreje na oživenie plastov, a podobne. Samozrejme, každý si vie nakúpiť prípravky a ísť na ručnú umyváreň, kde minie len 4 eurá. Ale finálny výsledok a investícu času a peňazí nechám na každého osobne porovnanie.

(Zdroj: Boris Belluš)

Čo si pomyslíš, ako prvé, keď stretneš na ulici človeka so špinavými topánkami?

Nič zlé. V našej spoločnosti je to ešte stále málo preberaná téma, kde ľudia jednoducho nemajú obuv zaradenú v rebríčku priorít. Verím, že sa to časom zmení a okrem toho, že ľudia začnú omnoho viac využívať naše služby, budú zároveň pravidelné čistenie topánok praktikovať aj doma.

Starajú sa podľa teba vôbec ľudia o svoju obuv? Aké nástroje, prípadne výrobky odporúčaš laikom pre starostlivosť v domácich podmienkach?

Myslím si, že my, Slováci, sme na skvelej ceste k starostlivosti, ktorá ide rapídne nahor. Aspoň podľa čísel, ktoré si viem interne vytiahnuť. Česi sú v tesnom závese. Odporúčam špecializované výrobky od značky Sneaky, ale neurobíte nič zlé, keď si zvolíte inú značku. Dôležité je to, že máte vôbec záujem.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa shoe laundry service 🇸🇰 (@stastneboty)

Aký je tvoj názor na čistiacu kombináciu zubná kefka a špinavé topánky?

Zubná kefka, ako aj všetky štetinové výrobky, sú základom setu na čistenie. Čiže kombinácia kefky a saponátu je za mňa skvela voľba. Hlavné je zvoliť si tvrdosť štetín, typ saponátu na konkrétny materiál a samotnú techniku ťahov.

Cez ruky ti prešlo už stovky párov topánok. Stretol si sa už s nejakým extrémnym prípadom, kedy proces trval omnoho dlhšie, ako za bežných okolností?

Toto je prípad Gabryela, zo skupiny Nerieš. Ide o kompletnú obnovu páru. Okrem hĺbkového čistenia, sme nanášali nové farebné nátery zvršku aj midsole. Na plastových častiach sme dorábali efekt malých čiernych strekov. Okrem bielenia vnútorných vrstiev sme aplikovali aj novú farbu na vlákna. Taktiež sme kompletne vymenili vnútorne vložky ci šnúrky. Čerešničkou na torte bola premiéra šitia, a to diery na ľavej špičke.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa shoe laundry service 🇸🇰 (@stastneboty)

Stretol si sa už s nespokojným zákazníkom?

Samozrejme, že áno. Pozitívum je, že ich bolo len toľko, že ich spočítam na jednej ruke. V jednom prípade sme išli do krajného riešenia, ktorým bolo odškodnenie vo forme odkúpenia tenisiek. V iných prípadoch sme dali upgrade zdarma alebo voucher na ďalšie čistenie na naše náklady.

Využili služby projektu Šťastné boty doteraz aj nejaké známe tváre?

Zopár mien nás už okúsilo a niektoré nielen raz. Spomeniem napríklad Separa, Osťa, Zuzanu Plačkovú s manželom Renem alebo aj Sajfu.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa shoe laundry service 🇸🇰 (@stastneboty)

Máš s projektom Šťastné boty ďalšie plány, alebo si spokojný s tým, ako to funguje teraz?

Plánov je mnoho, pretože aj možnosti čistenia a samotnej kastomizácie stále pribúdajú a dopyt taktiež rastie. Alfou omegou tohto projektu, je naučiť každého, komu záleží na svojom outfite, aby čistá obuv bola jeho neoddeliteľnou súčasťou. Ako príklad opäť uvediem, že tak, ako nenosíme špinavý a zapáchajúci odev, tak je dôležité dopriať tento luxus aj partiám, ktoré nás nosia.

Prezradíš nám, koľko párov topánok momentálne vlastníš a ktorý model je tvoj obľúbený?

V obehu mám 6 párov, ale celkovo je to niečo cez 70. Mám kolegov a kamarátov, ktorí ma v tomto počte niekoľko násobne prekonávajú. Odznak obľúbenosti v momentálnom období venujem bielym Hi koženým converskám a v tesnom závese za nimi sú Yeezy 700 utility black.

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame