Influenceri na Slovensku zarábajú kráľovské peniaze: Ktorí z nich najviac?

Influencerka Jana Hrmová

Na prvom mieste rebríčka sa ocitla influencerka Jana Hrmová (Zdroj: Instagram/janahrmi)

#Slováci zarábajú na Instagrame čoraz viac. Podľa dostupných údajov im v tom v minulom roku nijako nebránila ani pandémia či inflácia. Zatiaľ čo pred troma rokmi bol podiel platených príspevkov slovenských influencerov okolo 40 %, koncom roka 2022 sa podiel zvýšil už na 43 %. Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala PR agentúra Neopublic na vzorke stovky najsledovanejších slovenských influencerov.

Počet príspevkov na Instagrame sa znižuje

Výsledok prieskumu potvrdil, že počet platených spoluprác sa u jednotlivých influencerov každým rokom zvyšuje. A to aj napriek tomu, že dosahy jednotlivých profilov rok od roku vo väčšine prípadov klesajú. V roku 2022 mal v priemere každý influencer 43 % svojich príspevkov platených. Za platený post sa považujú tie príspevky, kde influencer získal ako protihodnotu honorár, barter či zľavu na daný produkt.

Z celkového počtu 1 455 príspevkov bolo až 538 označených ako spolupráca. Ďalších 88 príspevkov, z ktorých bolo evidentné, že ide o spoluprácu, bolo neoznačených. Čo je však zaujímavé, pred troma rokmi vytvorilo top 100 slovenských influencerov za rovnaké mesačné obdobie skoro 2000 príspevkov, v roku 2022 je to už len cez 1450.

Ktorá influencerka má najviac spoluprác?

Najviac sponzorovaných postov bolo zverejnených u influencerky, ktorá sa preslávila vďaka televíznej šou Farma, kde sa objavila v roku 2013. Dnes je známa najmä ako beauty youtuberka, ktorej sa darí aj na Instagrame, kde ju sleduje takmer 220-tisíc followerov.

5. Adamrustman

  • 5 spoluprác zo 6 príspevkov (84 % podiel)

4. TheTolerantCook

  • 11 spoluprác z 13 príspevkov (85 % podiel)

3. Jankatopanka

  • 12 spoluprác zo 14 príspevkov (86 % podiel)

2. Sára Adamčíková

  • 16 spoluprác zo 17 príspevkov (94 % podiel)

1.Jana Hrmová

  • 27 spoluprác z 28 príspevkov (96 % podiel)

Naopak, najmenej spoluprác majú z TOP stovky influencerov na Slovensku Lucia Lachkovic Javorčeková, futbalista Martin Škrteľ, raper Separ, Simona HegerováPilC. Vo všetkých prípadoch nemal ani jeden z nich príspevok spojený barterom alebo finančnou odmenou.

Najrýchlejšou cestou, ako uspieť na Instagrame v roku 2022, bola účasť v reality show alebo prepojenie profilu s kanálom na TikToku, cez ktorý vieš priamo presmerovať svojich followerov na svoj Instagramový účet, prípadne rôzne súťaže, v ktorých je podmienka sledovanie vybraných účtov.

Ďalšie zaujímavé dáta

Za minulý rok sa mnohým podarilo vybudovať profil s desiatkami tisíc sledovateľov, pritom ešte na začiatku roka bol ich profil na nule. Veľký počet sledovateľov zbierajú tiež športovci a hudobníci. Pomerne veľký podiel má už tradične televízia či iná sociálna sieť, na ktorej má infuencer už stabilnú základňu odoberateľov.

Odkiaľ pochádza slovenský influencer
Odkiaľ pochádza slovenský influencer (Zdroj: Neopublic)

Vo formátoch príspevkov stále prevládajú fotografie nad videami. Ale ich pomer sa za roky výrazne zmenil – kým predtým na 93 fotiek pripadalo 7 videí, aktuálne je to 73 fotiek na 27 videí. Najviac videí majú hudobníci a tiktokeri ako Michal Totka, Jovinecko a Rytmusking.

Podiel formátu príspevkov najsledovaneších influencerov
Podiel formátu príspevkov najsledovaneších influencerov (Zdroj: Neopublic)

Slovenskej instagramovej scéne dominujú podobne ako v roku 2019 hlavne ženy, ktoré tvoria 59 % zo sledovaných účtov. Ich podiel oproti dátam spred troch rokoch dokonca ešte o jedno percento narástol.

Podiel pohlavia najsledovanejších slovenských influencerov
Podiel pohlavia najsledovanejších slovenských influencerov (Zdroj: Neopublic)

Majú podľa teba slovenskí influenceri príliš veľa platených spoluprác (alebo barterov)?


Ešte viac zaujímavých noviniek, rozhovorov, módy, kvízov, vtipov a inšpirácie? Poď k nám na Instagram!

Zdroj: hashtag.sk, Neopublic
Odporúčame