Číslo, ktoré vyráža dych: Lidl zverejnil dôležitú informáciu pre celé Slovensko

Lidl.

Lidl má takmer tristo slovenských dodávateľov. Zdroj: Adobe Stock

#O kúpe výrobku často rozhoduje nielen kvalita, cena, ale aj jeho pôvod. V Lidli nájdeš tisícky najrôznejších produktov, pričom reťazec kladie dôraz najmä na privátne značky. Zákazníci si pochvaľujú, že mnoho dodávateľov je priamo zo Slovenska.

Lidl má až 278 lokálnych dodávateľov

Pred piatimi rokmi mal Lidl na Slovensku 137 dodávateľov a objem spolupráce bol na úrovni približne 200 miliónov eur. Postupne tento počet rástol a vlani to už bolo 278 slovenských spoločností. Za ich výrobky im diskont v čistom zaplatil 452 miliónov eur. To je v porovnaní s rokom 2021 nárast až o 72 miliónov. 63 dodávateľov s označením „Made in Slovakia“ navyše exportovalo svoj tovar do 28 ďalších krajín.

Pribúdajú stále noví

Spokojné sú tak slovenské firmy, ako aj zákazníci a samotný Lidl. „Teší nás, že mnohé partnerstvá trvajú už dlhé roky. Zároveň sa nám stále darí nachádzať nových domácich dodávateľov a zvyšovať objem spolupráce,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika pre nákup a marketing.

„Mnohé slovenské firmy rástli spolu s nami a spoločne sme vyvinuli produkty, ktoré sú na slovenskom trhu jedinečné. Cieľom je nadviazať kontakt s ďalšími lokálnymi dodávateľmi, nakúpiť od nich a zákazníkom ponúkať ešte viac slovenských výrobkov a pokračovať tak v podpore domáceho potravinárstva,“ dodal.

Šancu majú aj ďalšie spoločnosti

Diskont si nových slovenských dodávateľov vyberá podľa troch jednoduchých kritérií – kvalita, pravidelnosť dodávok a cena. Ak viacero firiem predloží rovnakú ponuku, uprednostnená bude vždy tá zo Slovenska. Dodávateľ pritom môže svoje výrobky ponúknuť pre celú krajinu alebo pre jedno logistické centrum. 

Zodpovedný prístup Lidla v tejto oblasti potvrdzuje aj Erik Csatári, konateľ spoločnosti Paradajkovo. „Dopyt po slovenských produktoch svedčí o tom, že si väčšina Slovákov prácu domácich výrobcov a pestovateľov cení. Som rád, že ak má Lidl možnosť objednať si naše slovenské paradajky, tak tie z importu hneď vyradí. Aj takýmto spôsobom zákazníkom dokazujeme, že slovenská produkcia je chutnejšia a voňavejšia.“ 

Slovenské firmy spoluprácu oceňujú

Viaceré spoločnosti spolupracujú s Lidlom dlhoročne, Asparagus napríklad už od roku 2005, momentálne pod privátnou značkou Slovenskô.

„Naším najväčším snom v 90. rokoch bolo distribuovať špargľu naprieč našou krajinou. To však nebolo v našich silách. Vďaka predajniam Lidl a jeho kvalitnej logistike sa to podarilo,“ priznal Milan Fabuš, konateľ firmy.

Exkluzívnu vianočku s maslom a medom zas pre Lidl pripravuje pekárenská spoločnosť Dobrota. Tá je podľa marketingovej riaditeľky Andrey Želiezkovej vďaka svojej receptúre jedinečná. „Predpríprava cesta a kvasenie majú špeciálny postup. Väčšina ingrediencií pochádza od lokálnych dodávateľov. Najmä vďaka spolupráci s Lidlom môžeme realizovať projekty zamerané na inováciu pekárenskej výroby či strojového parku.“

Lidl prináša ekonomike viac ako 1,6 miliardy eur ročne

Prvú predajňu otvoril Lidl na Slovensku pred 19 rokmi a za ten čas prešiel dlhú cestu. Dnes je nielen obľúbeným miestom na nakupovanie, ale aj populárnym zamestnávateľom a obchodným partnerom. Vďaka svojmu významu zásadne vplýva aj na celoštátnu ekonomiku. Koniec koncov, len na daniach štátu odviedol 293 miliónov eur a stal sa už osemnásobným daňovníkom roka.

Reťazec má dnes 164 predajní, stovky obchodných partnerov a viac ako 6 500 zamestnancov, ktorým minulý rok na mzdách zaplatil viac ako 136 miliónov eur. Podľa odbornej štúdie poradenskej spoločnosti Mazars prináša podnikanie Lidla Slovensku viac ako 1,6 miliardy eur ročne. A je dosť možné, že tieto sumy budú každým rokom rásť.

Chcem dodávať tovar pre Lidl

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Zdroj: Hashtag.sk/Advertoriál
Odporúčame