#Aj ty často uvažuješ nad tým, ako sa pracuje vo vysokom tempe v gastro sektore? My sme vďaka najznámejšiemu reťazcu dostali možnosť vyskúšať nielen nazrieť do kuchyne, ale pripraviť si aj vlastný burger z aktuálnej ponuky. Ako dlho trvá príprava od objednania po zabalenie?
Jasný manuál, treba však rýchle tempo
V McDonald’s platia veľmi striktné hygienické podmienky. Na to, aby sme vôbec mohli vstúpiť do kuchyne, sme museli mať oblečené hygienický priehľadný plášť a sieťky nielen na vlasoch, ale aj na brade (samozrejme, len v prípade pánov). Nasledovalo umývanie rúk a navlieknutie potravinárskych rukavíc.
Z aktuálnej ponuky sme si zvolili Swiss King, ktorý tvorí opečená žemľa, omáčka, slanina, plátok ementálu, hovädzie mäso a vysmážaný syr. Aj napriek tomu, že všetky ingrediencie sme mali pripravené, sfinalizovanie tohto burgera, teda spojenie do finálnej podoby, nám trvalo zhruba tri minúty. Dostali sme pritom informáciu, že priemerná doba spracovania nášho burgeru by mala byť 30 sekúnd.
Omáčka sa nanáša jednoducho hliníkovou pištoľou s dávkovačom, mäso aj syr majú pracovníci pripravené. Jedna strana kuchyne sa stará o prípravu mäsa a syru, druhá o ich skladanie do burgeru. Každý produkt má pritom jasný postup, ktorý je pre pracovníkov dostupný nad ich hlavami, aj keď väčšina to ovláda spamäti. Všetky predajne majú tento systém jednotný.
Nárast kuracieho mäsa
Swiss King sme si vybrali z jednoduchého dôvodu – v McDonald’s aktuálne prebieha obľúbená syrová sezóna. Ide o spojenie mäsa a vyprážaného syru. Zaujímavé však je, že kuracie mäso pomaly dobieha dopyt po tradičnom hovädzom a na Slovensku dokonca o niečo rýchlejšie ako v Česku. Až 4 z 10 predaných burgerov u nás je kuracích.
Kuracie mäso je u nás veľmi obľúbené, čo podporuje aj mockument s názvom Lajky, hejty, kuracie. Tento žáner v sebe spája hraný film s dokumentárnymi prvkami (niečo ako The Office). Uvidíš v ňom, čo je pravdy na internetových diskusiách, že pálivé kuracie je to najhoršie, čo môžeš v tomto reťazci nájsť. Hlavnou témou bol však aj hejt na internete a vytváranie názorových bublín.
Syrová sezóna je najúspešnejšia
Ako sme spomínali, Swiss King sme vybrali kvôli aktuálnej syrovej sezóne. Tá funguje už od roku 2007 a stala sa najobľúbenejšiu sezónnou akciou reťazca. Medziročný nárast záujmu o syrové produkty je na Slovensku až 17,5 %. O tie sa pre McDonald’s stará spoločnosť Savencia Fromage & Dairy, ktorá na našom trhu pôsobí už viac ako 30 rokov.
Okrem tradičného vyprážaného syra, ktorý sa považuje za jeden z pilierov reštaurácii, môžeš ochutnať aj chutné hermelíny či holandský eidam. Ostáva teda otázka, aké novinky prinesie reťazec do najbližšieho kalendárneho roka.
„Chceme posilniť vnímanie value for money a budeme naďalej podporovať platformu pre kurčatá. V neposlednom rade sa zameriavame na zlepšenie zákazníckej skúsenosti prostredníctvom našich digitálnych objednávacích kanálov – aplikácií, doručenia, ale aj na posilnenie drive-thru kanála,“ prezradila Lucia Poláčeková, PR manažérka pre McDonald’s SR/ČR.
Zdieľať na