Cvičenie nie je len o veľkých svaloch: Toto sú výhody silového tréningu, o ktorých si netušil

Silový tréning poskytuje množstvo benefitov.

Silový tréning ti poskytne výhody, o ktorých si možno ani netušil (Zdroj: freepik.com/artroomstudio)

#Či už si do posilňovne zavítal po prvýkrát pred štyrmi rokmi, alebo si začal cvičiť doma pred pár týždňami, tvojim cieľom je pravdepodobne zlepšiť kondičku, vybudovať svaly alebo trochu zmenšiť ten „faldík“ na bruchu. S rovnakým zámerom prichádzajú do fitness centier stovky ľudí – cvičia pre zdravie, lepší pocit alebo jednoducho pre radosť. Samozrejme, niektorí majú aj súťažné ambície a páčia sa im kulturisti a fitnessky natretí farbou na pódiu.

S týmito všetkými ľuďmi máš však niečo spoločné. Benefity silového tréningu pociťujú všetci, ktorí sa do cvičenia s vlastnou váhou, činkami alebo odporovými gumami pustia. Poďme sa teda spoločne pozrieť na niekoľko výhod, ktoré so sebou silový tréning prináša (a doteraz si o nich možno ani netušil).

Pevnejšie kosti a žiadne pády

Hneď po prvých silových tréningoch si môžeš všimnúť, že sa ti zlepšilo držanie tela. Ide najmä o posilnenie svalov chrbta a zadku, ktoré zabezpečia, že pre teba bude prirodzená zdravá posturika. Vhodný silový tréning sa tiež používa na prevenciu a liečbu bolestí chrbta. Okrem toho zlepšuje stabilitu a tým znižuje riziko pádov – v partii teda už vďaka cvičeniu nikdy nebudeš za nemotorného. Silový tréning zvyšuje aj hustotu kostí, čím ťa chráni pred osteoporózou a zlomeninami.

Cvičíš? Tak si nezabudni doplniť zásoby od Uber Nutrition za super ceny!

Kardio alebo činky?

Ako sme spomínali už vyššie, jedným z najčastejších dôvodov návštevy fitka je aj chudnutie. Pri pohľade na priestory fitness centra vidíme veľa ľudí so zámerom schudnúť na kardio strojoch. Prečo ti teda cvičenie s činkami poskytne viac výhod ako hodiny strávené na bežiacom páse? Cvičením totiž dochádza k budovaniu svalov a následne vyššiemu energetickému výdaju v pokoji. Aj keď teda pri kardiu spaľuješ priamo tuk a pri silovom tréningu sa zameriavaš viac na pálenie cukrov, tajomstvo spočíva v niečom inom.

Posilňovaním svalov ich takpovediac „zničíš“. Keď následne prídeš domov, naštartuje sa proces regenerácie, počas ktorého sa potrebujú „opraviť“, aby boli pripravené na ďalšiu záťaž. Na to je potrebné veľké množstvo energie, pričom sa spaľujú práve tuky a telo ich spotrebuje omnoho viac a počas dlhšej doby.

Pomôže ti pri chudnutí skôr kardio, alebo silový tréning? (Zdroj: freepik.com/ javi_indy)

Tvoje úplne nové ja!

Keď na svojom tele uvidíš prvé výsledky silového tréningu, určite ťa to nenechá chladným. Cvičenie a dosahovanie výsledkov je však spojené s pevnou vôľou, odhodlaním a disciplínou. Práve toto budeš určite rozvíjať. Ak chceš na kúpalisku pred frajerkou vyzerať ako Herkules, určite by si nemal podľahnúť každej vôni dvojitého karamelového lattečka s kúskami čokolády, akú zacítiš.

Podľa mnohých aktívnych športovcov si zároveň buduješ aj zdravú závislosť, ktorá ti poslúži ako hnací motor. Aj keď sa možno objavia dni, kedy nebudeš mať na tréning chuť, poväčšine budeš určite vopred premýšľať, čo si zacvičíš a budeš chcieť dosahovať stále nové méty. Myslieť však určite musíš aj na zdravú mieru, nepretrénovať sa a občas si nejakú tú sladkosť dopriať. Ruka v ruke s vyššie menovaným kráča aj sebavedomie, ktoré si vďaka silovému tréningu vybuduješ. Dosiahol si predsa už niekoľko cieľov, prečo sa teda nepustiť do ďalšej výzvy?

Doplň si zásoby doplnkov výživy na Uber-Nutrition.sk!

Silák nielen v posilňovni

Pri cvičení sa učíš akési pohybové vzorce (preto je dôležité, aby si vždy pri posilňovaní dbal na správnu techniku cvikov), ktoré môžeš neskôr aplikovať do života. Či už je to drep, alebo mŕtvy ťah, využiteľnosť týchto pohybov v reálnom živote je veľká. Niektoré úlohy ti vďaka naučenému budú pripadať jednoduchšie, ťažké veci sa stanú ľahšími. A ty budeš zrazu ten, ku ktorému príde mamka alebo frajerka s prosbou o pomoc, pretože niečo je príliš ťažké. Zlepší sa ti tak aj kvalita bežného života – vydržíš viac, zadýchaš sa neskôr, budeš silnejší a schopný lepšie ovládať svoje vlastné telo.

Mysli však aj na svoj aktuálny zdravotný stav a o cvičení si pred začiatkom niečo naštuduj, alebo využi znalosti odborníka. Ten by ti mal vysvetliť, ako sa pri cvičení nezraniť a čo by si mal robiť, aby si si neprehlboval už existujúce dysbalancie. Učíme sa predsa celý život a aj dlhoroční športovci sa vo svojom obore neustále vzdelávajú.

Zdroj: Uber Nutrition

Sponzorovaný článok vytvorený v spolupráci s Uber Nutrition.

Zdroj: hashtag.sk,

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť