Zakladateľka značky a kliniky Facederma: Často používame nevhodnú kozmetiku, fľaky či popáleniny nie sú výnimkou!

Vierka Ondríková zakladateľka spoločnosti Facederma

Vierka Ondríková je zakladateľka kozmetickej značky Facederma (Zdroj: Facederma)

#Vierka Ondríková je dermatokozmetička, zakladateľka kliniky Facederma a rovnomennej značky pleťovej kozmetiky. Ako sama hovorí, momentálne spája svoje zdravotnícke vzdelanie a lásku k estetike. V rozhovore nám prezradila, či sa oplatí investovať do kozmetiky, ale aj to, či môžeš kozmetiku zdieľať napríklad s mamou a aké chyby pri jej používaní robíme.

Vo svojom príbehu na webe spomínate prácu zdravotníčky. Prečo ste sa rozhodli z tohto sektora odísť? Čo vás viedlo k založeniu značky Facederma?

Nepovedala by som, že som odišla zo zdravotníctva. Som toho názoru, že zdravie a krása sú hlboko prepojené, a táto myšlienka ma podnietila k založeniu kozmetického konceptu Facederma®. Holistická filozofia Facedermy® spočíva v tom, že každý klient od nás dostane komplexnú starostlivosť a individuálny prístup.

Na klinike to v praxi funguje tak, že ak klient bojuje napríklad s akné, snažím sa hľadať príčiny aj inde ako len na pleti. Opýtam sa na klientov zdravotný stav, pozriem sa na reflexné dráhy na tvári, nastavím mu potrebné odbery, ošetrenia, konkrétne kozmetické produkty. Problém môže pochádzať z rôznych zdrojov a predovšetkým zvnútra, preto musíme venovať dôkladnú pozornosť celému organizmu ako komplexu.

Z rovnakej filozofie komplexnosti vychádzajú aj naše kozmetické produkty Facederma®. My naše klientky nazývame našimi múzami, pretože kozmetiku vyrábame na mieru práve pre ne, pre slovenské ženy. Takže odpoveďou na otázku, čo ma inšpirovalo k založeniu značky Facederma®, sú naši klienti. Ich problémy a spätné väzby sú pre nás podnetnou inšpiráciou na vývoj nových produktov, zaradenie nových procedúr, techník atď.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa FACEDERMA (@facederma)


Bolo náročné vybudovať úspešnú firmu s kvalitnými kozmetickými prípravkami pri pomerne veľkej konkurencii? Čo vám pomohlo najviac a čím sa od nej odlišujete?

Pre mňa je budovanie biznisu zábava a záľuba v jednom, úprimne som to nikdy nevnímala ako niečo náročné. Je to pre mňa výzva. Pri budovaní značky mi najviac pomáha nepretržité vzdelávanie – sledovanie nových trendov, vedeckých štúdií, absolvovanie kurzov, návštevy medzinárodných výstav po celom svete. Na začiatku mi pomohli školenia v kozmetickej firme v Nemecku, s ktorou som roky spolupracovala. Ukázalo mi to, ako niektoré veci robiť, ale aj akým veciam sa vyhýbať.

Skôr ako konkurenciu sledujeme našich klientov, a to nám pomáha odlíšiť sa. Denne mi rukami prejdú desiatky klientov a my naše produkty tvoríme na mieru ich problémom. Sme jedinou kozmetickou značkou, ktorá sa sústreďuje na miestny slovenský typ pleti. Každá pleť je jedinečná, avšak u Slovanov sa dajú pozorovať určité genetické predispozície a kožné špecifikácie – slovanská koža je tenká, citlivá, náchylná k tvorbe pigmentácií a akné, so sklonom k dehydratácii a rozšíreným cievkam. Navyše je naša pleť v stredoeurópskom klimatickom pásme konfrontovaná zmenami, súvisiacimi so striedaním 4 ročných období. Pleť má iné potreby v lete a iné v zime.

Na trhu nájdeme rôzne prípravky, ktoré sa pohybujú v rôznych cenových hladinách. Prečo by sme nemali váhať nad investovaním do kozmetiky?

S kozmetikou je to ako s jedlom, kvalitné suroviny nikdy nie sú lacné. Prípravky s kyselinou hyalurónovou síce nájdete v každej drogérii, ale, ak sú lacné, môže sa stať, že obsahujú iba kyselinu s veľkými molekulami, ktoré vám ostanú sedieť na pleti a majú len krátkodobý hydratačný efekt. Ideálne je, keď produkty obsahujú nielen kyselinu hyalurónovú s veľkými molekulami, ale aj s malými molekulami, ktoré dokážu penetrovať hlboko do epidermy, poskytujú maximálnu podpovrchovú hydratáciu, intenzívne rehydratujú kožné bunky a majú dlhodobý účinok. Takáto kyselina rôznych molekulových hmotností je však podstatne drahšia.

Tvrdenie, že u drahej kozmetiky platíte len za obal, je mýtus. U našich produktov platíte za kvalitné suroviny, akými sú rastlinné kmeňové bunky, vzácne oleje a aktívne látky, receptúry navrhnuté najlepšími chemikmi a slovenskú výrobu z Liptovského Mikuláša.

Čo je podľa vás najväčšia chyba, ktorú robíme pri výbere kozmetiky?

U nás na klinike sa často stretávame s tým, že klienti používajú kozmetiku, ktorá nie je určená na ich typ pleti. Napríklad používajú kórejskú kozmetiku so silnými bieliacimi zložkami, ktorá im zanechá na pleti nepekné vybielené fľaky. Alebo si aplikujú kozmetiku s vysokými koncentráciami aktívnych látok, ktorá im môže pleť nepríjemne popáliť. Je to však veľmi individuálne.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa FACEDERMA (@facederma)

Vaše heslo je „Naša kozmetika nepozná vek, iba problém“. Môžu mať aj mladí ľudia problémy s vráskami, prípadne starší ľudia s akné?

Keď sa zrelá žena o seba začne starať, môže mať lepšiu pleť ako za mlada. A opačne, keď bude mladá pleť zaťažovaná nezdravým spôsobom života a nezáujmom o seba, prejaví sa to na pleti.

Vrásky sa u mladého človeka môžu vyskytnúť pôsobením slnka v kombinácii s nezodpovedným nanášaním SPF, zlého životného štýlu (alkohol, cigarety), nezdravej stravy, slabého spánku a hlavne – sedením za obrazovkami mobilov, počítačov či TV. Hodiny strávené pred obrazovkami, ktoré vyžarujú modré svetlo, spôsobujú, že aj mladá pleť pôsobí unavene, zašednuto a matne. S týmto problémom sme sa stretávali tak často, že sme vytvorili špeciálne Facederma® Energy Plus sérum, ktoré vytvára na pleti filter, ktorý pleť chráni pred modrým svetlom a dodáva jej potrebnú energiu.

A naopak, aknóznou pleťou môžu trpieť aj ľudia v zrelom veku. Spôsobujú to hormonálne procesy v tele, ako je klimaktérium u žien a andropauza u mužov, zápalové procesy (žalúdok, štítna žľaza) a, samozrejme, toxíny vyplývajúce z nezdravého štýlu života.

Existujú „univerzálne“ produkty, ktoré môžu využívať mladší aj starší ľudia zároveň? Napríklad si ich kupovať spoločne s maminou a podobne?

Presne o to sa u nás snažíme. Dcéra chce byť často ako mama a mama chce byť ako dcéra. Ako tínedžerka som vždy chcela maminine šaty, topánky, make-up. Mamina zas odo mňa odkukávala nové trendy. Vo Facederme sa snažíme o to, aby sme tieto generácie prepojili. Aby sme dovolili sa dcére dotknúť kvality a krásy, no a mame zase nových trendov. Napríklad Facederma® Sérum s vitamínom A rieši akné a jazvičky po akné, ale zároveň aj vrásky a pigmentácie. Rovnako tak Facederma® Pleťový krém s hodvábom, hydratuje a zjemňuje pleť, ale zároveň vďaka kmeňovým bunkám pôsobí anti-agingovo. Všetky naše produkty môžu používať aj mamy aj dcéry.

Je lepšie používať „multifunkčné“ prípravky typu 3in1, ktoré riešia viac problémov súčasne, alebo radšej na každý problém iný prípravok?

Nikdy som nebola fanúšikom tohto typu produktov. Takéto produkty ocení len naša pohodlnosť, určite nie naša pleť.

Dá sa kozmetickými prípravkami celkovo zlepšiť akákoľvek problematická pleť, alebo je v nejakom bode už potrebná lekárska pomoc?

Je to veľmi individuálne. Niekedy je riešenie veľmi jednoduché – napríklad u mužov sa môžeme stretnúť s akné z holenia. Častokrát sa to dá vyriešiť jednorazovými žiletkami a dezinfekciou kože. Inokedy je potrebná dermatologická a lekárska pomoc, pretože akné môže byť spôsobené zlým zdravotným stavom a problémami so štítnou žľazou, nerovnováhou hormónov, stravou atď.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa FACEDERMA (@facederma)

Máte nejaké tipy, ktoré by ste poradili našim čitateľom v starostlivosti o pleť?

Základom je čistenie. Najlepším podkladom pod make-up je zdravá pleť. Namiesto investovania do dekoratívnej kozmetiky radšej investujte viac energie a času do čistenia pleti. Popri čistení si doprajte kvalitnú masáž tváre, krku a dekoltu. Veľa ľudí to vníma ako rozmar, avšak malo by to byť povinnou súčasťou každodennej rutiny.

A potom tie overené pravdy – doprajte si vitamíny, hydratáciu zvonka i zvnútra, dostatok spánku a čerstvého vzduchu.

Plánujete sa v budúcnosti zamerať aj na iný druh kozmetiky, napríklad šminky, deodoranty, parfémy a podobne?

Zatiaľ ostávame verní tomu, čo nám ide najlepšie – skincare. O chvíľu by sme mali na trh uviesť profesionálne salónové masky, ktoré si klienti budú môcť dopriať aj v domácom prostredí.


Buď s nami aj na Instagrame a dozvieš sa o každom novom článku ako prvý!

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame