RECENZIA Hugh Jackman pátra po zmiznutej žene: Reminiscence je film s dobrým, no nevyužitým potenciálom

Slovenské kiná lákajú na futuristický film Reminiscence

Slovenské kiná lákajú na futuristický film Reminiscence (Zdroj Warner: Bros.)

#Americká produkcia nám znova ponúka ambiciózny projekt, ktorý sa hrá s časom a nazerá do minulosti. Film Reminiscence s Hughom Jackmanom prišiel aj do slovenských kín. Láka na temnú atmosféru, zaujímavý príbeh, netradičné postavy, ale aj kvalitnú réžiu spolutvorkyne epického seriálu Westworld od HBO. Úprimne, aj keď nám snímka z tohto nedoručila v podstate nič, film hneď nezatracuj. Možno si práve ty divák, ktorého tvorcovia hľadali.

RECENZIA Ryan Reynolds je postavička v násilnej videohre: Free Guy mieri primárne na mainstreamové publikum

Hugh Jackman nazerá do spomienok

Svet v blízkej budúcnosti zaplavili oceány, niektoré mestá však vďaka zábranám stále existujú. Nick Bannister je súkromný vyšetrovateľ, ktorý žije minulosťou. Pátra v hlbinách mysle a svojím klientom pomáha získať späť stratené spomienky. Jeho život sa navždy zmení s príchodom novej klientky Mae. Hľadanie a nachádzanie v jej prípade prerastie v niečo viac.

Mae od začiatku nie je tou ženou, za ktorú ju Nick považoval. A zatiaľ čo Bannister bojuje, aby vypátral pravdu o ženinom náhlom zmiznutí, odhalí násilné sprisahanie a musí si zodpovedať podstatnú otázku – ako ďaleko je ochotný zájsť, aby nestratil tých, ktorých miluje?

Najväčším lákadlom filmu je bez pochýb samotný Hugh Jackman v hlavnej úlohe. V snímke vlastní akýsi labák so zariadením, v ktorom jeho klienti môžu znova prežiť svoje zabudnuté spomienky. Ako herec nesklamal a ak si projekt plánuješ pozrieť len kvôli nemu, nebudeš sklamaný. Pochybný herecký výkon však podali jeho dve kolegyne-herečky – Thandiwe Newton, ktorá pracuje v labáku s ním a Rebecca Fergusson, záhadná žena, po ktorej Hugh pátra. Zlé herectvo však nie je ich vina.

Svet v budúcnosti zaplavili oceány
Svet v budúcnosti zaplavili oceány (Zdroj: Warner Bros.)

Tvorcovské ego zlyhalo

Aby som ti vysvetlil najväčšiu slabinu celého filmu, predstavím ti Lisu Joy – režisérku, scenáristku a producentku. Spoločne pracuje pre HBO ako jedna z hlavných showrunneriek výborného seriálu Westoworld. Okrem nej pracuje na Westworlde aj jej manžel Jonathan Nolan (ktorý produkuje aj tento film) a dobrý priateľ J.J. Abrams. Lisa si k sebe pre tento film okrem Nolana dotiahla z HBO aj hudobníka Ramina Djawadiho (Westworld, Game of Thrones) a množstvo hercov.

Už sa teda dostanem k problému. Lisa režírovala len jedinú epizódu Westworldu a písať pomáha len okrajovo. No a s týmito „skúsenosťami“ si zrejme povedala, že má na celovečerák s Hughom Jackmanom pre Warner Bros. Napísať a zrežírovať takýto film však pre ňu bolo zrejme príliš veľké sústo. Akčné scény moc nefungujú, postavy len putujú z bodu A do bodu B a späť… jednoducho Reminiscnece pôsobí veľmi chaoticky, neprofesionálne, a čo je možno najhoršie, často nudí.

Hugh Jackman odviedol svoju prácu vcelku dobre
Hugh Jackman odviedol svoju prácu vcelku dobre (Zdroj: Warner Bros.)

Potenciál, ktorý Lisa Joy nevyužila

Kamera nie je zlá, hudba vcelku ujde… no scenár a postavy je nutné viac prekopať. Prvá polhodina pôsobila vcelku slušne a ukázala dobrú myšlienku. Veril som, že Lisa po boku Jonathana vie tento potenciál rozvinúť do kvalitného filmu, ktorý si časom pozriem znova, podobne ako spomínaný seriál. Chýba jej však väčšia podpora. Nolan pomáha len s produkčného kresla, známe herecké tváre tu absentujú a J.J. Abrams citeľne chýba. Verím, že ak by sa jej práve oni dvaja pozreli na scenár, vychytali by niektoré muchy a film by mohol byť lepší.

Po prvom „wáu“ momente z 20. minúty som si hovoril, že možno ma naozaj čaká parádny originálny film. Ale nečakal. Reminiscence som mal síce problém dopozerať, no som rád, že sa mi to podarilo, pretože aspoň záver filmu stál za to. Vyvrcholenie je dobré, zaujímavé a odmení trpezlivého diváka. Lisa to napokon zvládla, aj keď nie tak, ako si predstavovala. Značne jej museli pomôcť herci, respektíve samotný Jackman, kameraman a skladateľ Dwajadi. Ich spolupráca aspoň dobre uzavrela dej.

Lisa Joy nie je dobrá režisérka, ale časom sa jej môže pošťastiť
Lisa Joy nie je dobrá režisérka, ale časom sa jej môže pošťastiť (Zdroj: Warner Bros.)

Priemerný film? Dajme tomu…

Na Reminiscence som išiel s obavou a môj prvotný strach sa aj naplnil. Lisa ešte nie je dobrá režisérka, ale časom by sa jej mohlo pošťastiť. Áno, odišiel som z kina mierne sklamaný, ale to hneď neznamená, že som videl zlý film. Máš aj ty rád Westworld? Nečakaj nič podobné – okrem dvoch kratších akčných scén sa film točí okolo romantického puta medzi Jackmanom a záhadnou ženou a dej posúvajú vpred zväčša dialógy. Priprav sa preto na pomalých 110 minút.

Nechcem ťa od snímky odradiť. Ak ti na zabavenie stačí vcelku slušne napísaná aj zahratá hlavná postava a prepojenie na krásnu ženu vo futuristickom svete, budeš spokojný. Mne často prichádzali na um filmy Memento a Inception – možno sa Lisa mala viac inšpirovať tvorbou svojho švagra Christophera. Ak nechceš platiť za kino, Reminiscence nájdeš aj na internete. Odporúčam ti však podporiť našich distribútorov a kinové spoločnosti, pretože v tejto dobe streamovacích staníc práve na nás závisí ich prežitie.