RECENZIA Aby prežili, jedli mŕtvych: Zo záberov ťa bude striasať, toto sa skutočne stalo!

Society of the snow

Recenzia filmu Society of the snow (Zdroj: Netflix)

#Svetom v roku 1972 otriasla katastrofa strateného lietadla v západnej časti Južnej Ameriky, konkrétne v pohorí Andy. Na palube bolo 45 pasažierov, medzi ktorými bol aj mladý urugajský tím hráčov rugby. Tí sa presúvali do Čile, kam však nikdy nedoleteli. Po havárii hlboko v srdci hôr spustili úrady pátranie, ktoré však dopadlo neúspešne. Aj napriek tomu sa 16 členom tohto tragického letu podarilo za naozaj krkolomných podmienok prežiť a porozprávať svoj príbeh, ktorý bol sfilmovaný už niekoľkokrát. Medzi rôznymi spracovaniami havárie je aj oceňovaný film Alive z roku 1993 v hlavnej úlohe s Ethanom Hawkom.

Minulý rok však vyšla nová snímka od režiséra J.A. Bayonu. Ten známemu príbehu vdýchol nový život a podal ho azda najmrazivejším spôsobom. Film s názvom Society of the Snow vyšiel v Uruguaji 13. decembra 2023, v Španielsku o tri dni neskôr a o ďalší týždeň aj v USA. Štyri dni po novom roku sa dočkali aj diváci z celého sveta, keď film dorazil na Netflix. A keďže ide o dobre známy príbeh, ktorý nás chytil za srdce, rozhodli sme sa pozrieť si ho v jeho najnovšom spracovaní aj my a  zároveň sa s tebou podeliť o naše dojmy.

Nová podoba známej tragédie

Tento film sa (rovnako je predchodcovia) sústredí na snahu o prežitie v jednom z najnehostinnejších miest na planéte. Zúfalá situácia po vyčerpaní akýchkoľvek zásob jedla preživších dohnala až k posledným možnostiam na záchranu. Medzi tie patrilo aj uchýlenie sa ku kanibalizmu.

Mnoho ľudí tento film nazýva najlepším dielom od Bayonu, pričom sme im pri sledovaní rozhodne museli dať za pravdu. A to aj napriek tomu, že sme tieto udalosti mali možnosť vidieť už niekoľkokrát. V tomto prevedení pôsobia totiž najviac realisticky, najmrazivejšie a najničivejšie. Nie je to teda práve veselý film, ale všetko to prispelo k mimoriadne uveriteľnému stvárneniu tejto tragédie.