RECENZIA Nečakané, ale o to lepšie: Viktor Sheen vydal adepta na album roku

Viktor Sheen

Recenzia nového albumu od Viktora Sheena (Zdroj: Instagram.com/viktorsheen)

#What a time to be fanúšikom domáceho rapu. Pražská O2 Arena padá čoraz viac, v jednom roku vydávajú albumy snáď všetci najzásadnejší goats a my sa popravde ani nestíhame radovať z toho kvanta poriadnej rapovej muziky. Keď sme spomínali tú Prahu, na dátum 12. októbra pripadol v rámci domáceho rapu po the most legendary Kontrafakte ďalší veľký koncert. Čoraz väčší Viktor Sheen a Calin ukázali svoju dominanciu a fanúšikovia opisujú tento event za absolútny strop v rámci hudobného zážitku. Ale to nebolo všetko. Počas koncertu totiž Viktor oznámil vydanie svojho nového albumu, ktorý na streamovacie služby dorazil hneď o polnoci.

Tento Sheenov najnovší album sa volá Planeta opic… A pokiaľ jeho tvorbu poznáš naozaj dobre, tak určite veľmi dobre vieš, že ide o pojem, ktorý sa s jeho menom spája už minimálne od albumu Jungler. Dostali sme sviežich 15 trackov, ktoré majú výborné produkcie a spájajú tie najlepšie Sheenove skills, ktoré u neho všetci fans tak veľmi milujú. Na featoch sa predstavili silní hostia ako Yzomandias, Annet X, PTK alebo samozrejme aj Calin. My sme ti okamžite sľúbili recenziu a tento sľub sme sa práve dnes rozhodli aj dodržať. Si ready? Lebo my sme na toto ready neboli…

Sheen nás so sebou vzal na trip

Za rok 2022 sme sa od Viktora Sheena  dočkali len jedného sólo singlu, ktorým bol track „Můj space“, ktoré cover art bol už v podstate náznakom konceptu celého aktuálneho albumu, a teda sme ho na ňom aj našli. Vo februári 2023 sme dostali od Viktora a Calina spoločný album Roadtrip, ktorý nám v plnej paráde predviedli práve v tej spomínanej O2 Arene. Keď v nej zároveň Viktor oznámil vydanie svojho nového sóloalbumu, fanúšikovia na mieste sa išli zblázniť… A to ešte ani nevedeli, že čo za nadupaný tracklist ich čaká!

Uniklo video z Auparku: Zaznamenáva partiu neznámych ľudí pri nezvyčajnom incidente

Album Planeta opic je výborný, pomerne striktne rapový, ale takisto aj konzistentný a hlboký take na moderný zvuk rapovej hudby. V trackliste nenájdeš jediný slabý kúsok, hostia zapasovali výborne, a keďže sme tento projekt otočili už asi tak 10krát, tak môžeme iba potvrdiť to, že čím viac ho počúvaš, tým viac v ňom nájdeš. A presne takéto albumy milujeme!

Zlatá studňa českého rapu

Bez ohľadu na to, že Viktor Sheen predviedol to najlepšie zo svojich lyrických a technických schopností a že album je moderný rap v jeho najčistejšej podobe… Nezabúda ani na starú školu.

„Supercrooo chodili, abych běhal, nikdy nezapomеň na OGs…“

Medzi fanúšikmi sa zároveň objavili dohady o tom, že názvom zároveň Viktor vzdáva hold aj legendárnemu Chaozzu, ktorý ešte v roku 1996 vydal práve kultový track „Planeta opic“. Pokiaľ však budeš skladby pozorne počúvať ty sám, nájdeš skutočné referencie na to, čo Viktora zčasti inšipirovalo. Pojem PLANETA OPIC totiž sedí nielen na témy spracované Chaozzom, ale zároveň sa na albume skutočne nejedenkrát odkazuje na novodobú filmovú sériu v hlavnej úlohe so skvelým Andy Serkisom. Tieto odkazy vnášajú do trackov citeľne väčšiu hĺbku, ktorá im však tak či tak nechýba. Viktor sa vyrapoval zo svojich osobných vecí a je príkladom toho, že aj v roku 2023 sa dajú robiť tracky s veľkým dôrazom na ich umeleckú hodnotu.

Teprve teď budu baller

Netreba sa rozhodne báť toho, žeby si na tomto albume počul už obohraté témy alebo niečo neoriginálne. Projekt Planeta opic je rozhodne veľmi silným adeptom na český rapový album roku, pretože samotné rapy, featuringy, skvelé produkcie alebo aj celkový koncept sú naozaj tak veľmi prepracované, že takto sa s tým hrá na našej scéne iba veľmi málo ľudí.