Vyzerajú ako z luxusného butiku, stojí za nimi Slovenka: Barbora založila značku pyžamiek, ktoré budeš chcieť aj ty

Pyžamo značky Bruuu (Zdroj: súkromný archív)

#Má len 29 rokov a už sa môže pochváliť jednou z najúspešnejších slovenských značiek. Reč je o Barbore Mudrej, ktorá stojí za značkou Bruuu. Majiteľku tejto značky, ktorú obľubujú nielen bežné Slovenky ale aj celebrity či influencerky sme sa rozhodli vyspovedať.

Bruuu je na Slovensku značka, ktorú pozná každá milovníčka módy. Ešte predtým je ale treba povedať, že za ňou stojíte vy – Barbora Mudrá. Ako by ste sa predstavili verejnosti? 

Áno za celou značkou stojím ja. Pochádzam z malého mesta Vrbové pri Piešťanoch. Mám 29 rokov a som typická papuľnatá levica. Pokorná, no cieľavedomá a dravá. Snažím sa žiť pozitívne a pozitívnu energiu vniesť všade kde sa len dá.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Bruuuslovakia (@bruuuslovakia_official)

Máte vyštudovaný odbor fyzioterapia. Napriek tomu ste sa rozhodli ísť cestou módy. Ako vznikol tento nápad a čo na to vaša rodina? 

Mám vyštudovanú vysokú školu fyzioterapie. V odbore som aj pár rokov pracovala, no nebolo to presne to práve orechové. Vždy som mala blízko k móde. Presne si pamätám, že moje posledné dni v práci, kde som pracovala, som každú voľnú minútu kreslila návrhy a nápady na papier, čiže som vedela, že mojej zdravotníckej kariére je koniec. Skrátka som mala v mysli namiesto bedrového kĺbu pyžamo (smiech).

Ja som ten typ človeka, ktorý je neskutočne kreatívny, podnikavý, miestami až hyperaktívny – čiže moja rodina je už zvyknutá. Keď si niečo zaumienim, tak si idem za tým naplno. Ja nepoznám slová, nedá sa, neviem, nemôžem a moja rodina ma našťastie takú akceptuje. Ale napriek tejto mojej povahe nemám absolútne problém prijať kritiku, vypočuť si radu a racionálne rozhodnúť. To je veľká výhoda.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Bruuuslovakia (@bruuuslovakia_official)

Začali ste podnikať so značkou Bruuu, alebo ste sa pokúšali preraziť aj s niečím iným? Čo bolo najťažšie? 

Ja som mala už neúspešný pokus pred Bruuu. Tiež som sa chvíľu hľadala, ale nie správne. Chcela som tvoriť módu, šaty, tričká, a podobne. No nebolo to stále ono. Povedzme si otvorene, je toho už na trhu veľmi veľa. Nejaký ten piatok mi trvalo, kým som vymyslela Bruuu.

Ja si myslím, že ak chce človek preraziť musí nájsť aspoň malú dierku na trhu a ňou keď prejde tak je dobre. Ja som ju našťastie našla. Aj keď vidím, akoby to bolo včera, keď sme  sa doma rozprávali a mama hovorí, „Čo keby začneš vyrábať  pyžamá?“ A ja: „Pyžamá? Tam nemám čo vymyslieť na pyžame. Čo tam vymyslíš na pyžame?“ A vymyslela som…

Prečo práve pyžamá?

Ja si myslím, že značiek, ktoré robia skutočne jedinečné pyžamá je na Slovensku málo. Keď som vyskúšala vytvoriť prvý model pyžama okamžite som vedela, že toto je ono. Je to presne to, na čo sa pozriete a chcete to hneď mať. Chce to žena, lebo sa jej to páči, chce to muž, lebo sa mu v tom bude páčiť žena, chce to kúpiť aj mama dcére, lebo je to krásny darček. Snažím sa hlavne zmeniť pohľad ľudí na pyžamo. Aj pyžamo môže byť šperk.

Tie vaše už na prvý pohľad vyzerajú luxusne a môže za to zrejme aj satén. Niektorí však majú voči tomuto materiálu predsudky. Vraj chladí, nedá sa ožehliť ani prať so všetkým.Čo je na tom pravda?

Snažím sa, aby boli luxusné. Táto téma je veľmi diskutabilná. Veľa ľudí osočuje tento druh materiálu skôr kvôli tomu, že nie je prírodný. Ja som však nikdy svoju značku nestavala na tom, že šijeme bio, eco a podobne. Samozrejme, mohli by sme šiť pyžamká z pravého hodvábu, no tu by bola tá cena niekoľkokrát vyššia ako je.

Takto sa aspoň snažíme používať umelý hodváb a je na nerozoznanie od pravého. Určite by som chcela ubezpečiť budúce majiteľky našich pyžám, že náš materiál nie je vôbec chladivý, skôr je jemný a veľmi príjemný na nosenie. Čo sa týka prania a celkovej údržby, musíme brať na vedomie, že sú to veci jemné, hebké a jemne ich musíme aj ošetrovať. Čiže žiadna sušička, odstraňovače škvŕn a podobne.

Je náročné zohnať satén na Slovensku? Kde nakupujete materiál a ako ste sa naučili rozpoznávať kvalitu? 

Toto bolo a aj je veľmi ťažké. Našťastie už mám dodávateľa, ktorý mi dodáva materiál, ktorý je skutočne kvalitný. Mojou prioritou je vlastná potlač látky.

Čo vy a fast fashion? Pýtajú sa zákazníčky otázky aj na túto tému? Majú záujem vedieť viac o pôvode látok, spôsobe farbenia, alebo je Slovensko v tomto ešte v plienkach?

Veľmi málo. Za celú dobu som mala asi dve zákazníčky, ktoré sa zaujímali hlbšie o materiál. Mala som snahu aj o prírodné materiály, pár kúskov som aj dala na trh, no myslím, že zákazníčky od mojej značky očakávajú skôr čipku, farebný satén a to žiaľ z prírodného materiálu na trhu nenájdeme.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Bruuuslovakia (@bruuuslovakia_official)

Kde sa vyrábajú vaše pyžamá? 

Naše pyžamá sa vyrábajú v Moravanoch nad Váhom. Tu mám ateliér a momentálne je nás päť. Zo začiatku som si svoje veci dávala šiť v dielňach. No za posledné obdobie, v ktorom sa ma jeden človek snažil okradnúť o moju značku, som si povedala koniec. Vytvorím si svoju komunitu, svoj team, budem mať svoje dievčatá a hlavne kontrolu nad strihmi, a podobne. Takto viem, že sa nejaký cudzí človek nedostane k mojim strihom a kontaktom.

Je dnes ťažké zohnať spoľahlivých ľudí a kvalitné šičky na Slovensku?

Je to veľmi ťažké. Nie len krajčírky, celkovo som sa stretla stým, že ľudia ako keby vycítili príležitosť ako vyťažiť z nápadu, ktorý som dostala a hlavne zo značky ktorú budujem. Čiže som sa stretla za ten rok, čo je značka na trhu už naozaj so všeličím. Momentálne mam našťastie veľmi dobrý kolektív a spoľahlivé dievčatá. Mám veľmi šikovnú asistentku a hlavnú krajčírku.

Ako prebieha vytvorenie novej kolekcie? Viete nám popísať samotný proces od nápadu až po uvedenie na e-shop? 

To by musel človek zažiť. Mňa keď chytí múza a o pol noci idem do ateliéru a strihám. Pre mňa je každý jeden kúsok dobrodružstvo. Ja mam neskutočnú fantáziu. Teraz ma dievčatá trošku krotia, lebo by sme nestíhali. Snažím sa robiť kolekcie tematicky. Pre veľký záujem však top kúsky nechávame v predaji stále. Celkový proces trvá pár týždňov.

Myslím si, že Slováci čoraz viac oceňujú domáce značky a chcú ich podporiť. Cena vašich pyžamiek nepatrí medzi najlacnejšie. Aké presvedčovacie argumenty by ste ale vy ponúkli zákazníčke ak sa ohradí proti cene?

Ja si zakladám na kvalite materiálov a hlavne na mojej autorskej potlači látok. To sú záležitosti, ktoré sa samozrejme odrazia aj  na cene. Snažím sa taktiež ohodnotiť adekvátne aj prácu našich žien. Myslím, že treba zastaviť a zmeniť tú dobu, kedy boli krajčírky neohodnotené.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Bruuuslovakia (@bruuuslovakia_official)

Názov Bruuu je mimoriadne jednoduchý ale za to kreatívny a naozaj výstižný. Ako ste k nemu prišli?

Za vznik názvu vďačím mojej švagrinej. Tá mi pomohla v jeden krásny letný večer vymyslieť názov Bruuu. Tak aby súvisel s mojim konceptom. Názov značky je veľmi dôležitý. Myslím, že Bruuu je veľmi chytľavé.

Vaša značka je na trhu pomerne krátko, od roku 2019. Za ten čas ale dosiahli pomerne veľkých úspechov. V čom tkvie tajomstvo úspechu? Máte na Slovensku nejakú konkurenciu v oblasti spodnej bielizne a voľnočasového oblečenia?

Myslím, že ľudia cítia z mojej tvorby presne to čo do nej vkladám. Preto je Bruuu také obľúbené. Nechcem aby to vyznelo zle, ale neberiem iné značky ako konkurenciu. Každý dáva do svojej značky to svoje a tým je jedinečná. No musím podotknúť, že veľa ľudí sa začalo inšpirovať a za posledné mesiace vzniklo pár nových značiek pyžám s veľmi podobnými až rovnakými kúskami.

Ja to však neberiem tragicky. Vždy to tak bolo aj to tak bude. Ale snažím sa to vždy spraviť tak, že vytvorím niečo iné, nové. Vždy som minimálne o tri kroky vpred. Na každom mojom modely je vidieť môj rukopis a ten ľudia očividne obľubujú.

Vy spolupracujete aj so známymi menami. Na vašom e-shope môžeme vidieť speváčku Nízlovú, vaše pyžamká nosia aj známe influencerky. Je to spôsob vášho marketingu, alebo si vás našli a oslovili samé?

Väčšina známych osobností si zamilovali pyžamká sami. Ja som vytvorila Bruuu a aj svoj Instagram od nuly, čiže som veľký priestor na marketing a platené spolupráce nemala. Dievčatá Nízlové sú také moje zlatíčka, ktoré zbožňujú moje pyžamká a dokonca sme spolu vytvorili aj ich kolekciu pyžám. Ich maminka ide predávať  Bruuu pyžamka vo svojom obchodíku so spodnou bielizňou, čiže si myslím, že moja tvorba si sama získava záujem a popularitu aj medzi známejšími osobami.

súkromný archív

Na spoluprácu vás oslovil aj Playboy. Je vďaka tejto spolupráci záujem o Bruuu aj v zahraničí?

Tu ma zasa oslovila Linda Pavlova, ktorá je svetoznáma modelka a pôsobí prevažne vo Švajčiarsku. Nechcem zatiaľ prezrádzať viac, no Bruuu sa čoskoro objaví aj inom populárnom časopise tohto typu. Určite. Myslím, že všetko spolu súvisí a záujem zo zahraničia je čím ďalej tým väčší a väčší.

Stretli ste sa aj s kritikou? Ak áno, za čo bola a ako ste na ňu reagovala?

Viete ako to je, kto chce biť, palicu si nájde. Ale s priamou kritikou som sa ešte nestretla. Najhoršie na tejto dobe je, že ľudia si cez účet na sociálnej sieti dovolia oveľa viac, ako by vám povedali do očí. Dostala som jednu správu, že ako môžeme byt taký drahí, že to je hrozné, a podobne.

Tak som pani vysvetlila ako sa veci majú, čo je na našich produktoch iné, ako na tých z čínskych stránok a bolo dodebatované. Ja stále hovorím, že ľudia majú slobodu výberu, kto chce môže si kúpiť pyžamko aj za dve eurá. Ak je ale kritika objektívna určite nemám problém vypočuť si a odniesť si z nej.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Bruuuslovakia (@bruuuslovakia_official)

Uvádzate, že Bruuu je značka, ktorá má srdce a ak to bude vo vašich silách, budete pomáhať. Akých projektov ste sa zúčastnili, poprípade akým spôsobom doteraz značka pomohla?

Aj minulý rok aj tento chcem pomôcť a darovať svoj zisk z predaja ľuďom ktorý to potrebujú. Minulý rok sme posielali peniažky ľuďom do Prešova. Tento rok som vytvorila mini kolekciu HEAVEN, z ktorej zisk darujem dievčatku, ktoré potrebuje peniažky na liečbu.

Snažím sa viesť moju značku srdcom, je to v dnešnej dobe neobvyklé, ale je to tak. Ja sa snažím celkovo správať k ľuďom tak, ako by som chcela aby sa oni správali ku mne. Ú nás sa vám nikdy nestane, že vás neochotná asistentka odbije, alebo sa správa nezdvorilo. To neexistuje. Možno to bude tým, že som zdravotník, empatia je mojou súčasťou.

Kto vás inšpiruje v oblasti módy? Či už zo Slovenska alebo zahraničia?

Nemám nikoho konkrétneho. Ale musím povedať, že skutoční príbehy o živote Chanel, bratoch ktorí založili  McDonald’s u nás v telke frčia stále a ešte Diabol nosí Pradu (smiech).

Aké sú vaše ďalšie plány v oblasti značky? Na akú kolekciu sa môžeme tešiť najbližšie?

Jednoznačne chcem napredovať, zlepšovať Bruuu každou kolekciou a hlavne udržať si to dobre meno značky, ktoré sa mi podarilo zatiaľ vybudovať. Tešiť sa môžete na Bruuutalne krásnu vianočnú kolekciu, ktorá je práve dostupná na e-shope.

Zdroj: Hashtag.sk
Odporúčame