Miluješ nakupovanie z druhej ruky? Prieskum ukazuje, že v sekáčoch sme ochotní nechať viac peňazí, keď tovar pôsobí ako nový

Hlavný dôvod, prečo sa takýmto obchodom vyhýbali, bol hlavne strach z nedostatočnej hygieny oblečenia, a z nedostatočnej kvality (Zdroj: Pixabay/StockSnap)

#U našich západných susedov prebehol zaujímavý prieskum. Sieť secondhandov No neke! sa, spolu so svojim partnerským výskumným centrom InsightLab, pustili do zaujímavého prieskumu o nákupoch v „sekáčoch“ medzi zákazníkmi. Výskum tvorila vzorka takmer 400 respondentov od 18 rokov. Zaujíma ťa, ako to dopadlo?

Tovar v TOP kvalite

Zo zozbieraných dát sa prišlo na to, že recyklovanie (nielen) módy, má zmysel. Takmer všetci zákazníci (až 96 percent), ktorí si tovar z druhej ruky nikdy nekupovali, uviedli, že po návšteve kvalitného „sekáču“ svoj názor radikálne zmenili.

Hlavný dôvod, prečo sa takýmto obchodom vyhýbali, bol hlavne strach z nedostatočnej hygieny oblečenia, a z nedostatočnej kvality. Ukázalo sa ale, že pokiaľ je obchod čistý a tovar má top kvalitu, sú ochotní minúť viac peňazí za jednotlivé kúsky.

Hlavný prím hrá psychológia spotrebiteľa – zákazník sa chce cítiť tak, ako by nakupoval nové veci.

Z druhej ruky kupovali nielen oblečenie

Stačilo zahodiť predsudky, a až každý štvrtý návštevník si odniesol aspoň jeden kúsok. Ľudia si vyberali kúsky, ktoré už boli nosené, no väčšina predaných vecí patrilo do kategórie móda – až 63 percent.

Ďalšie žiadané položky boli napríklad doplnky do domácnosti či knihy. Najmenší záujem bol o elektroniku, i napriek jej bezchybnému stavu. Respondenti si to zdôvodnili tým, že nákup elektroniky je potrebné si, najmä kvôli technickým parametrom, najprv dobre premyslieť.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Vintage Shops (@vintageshops)

V kurze bol aj výkup

Zákazníci mali, podľa prieskumu, aj záujem o výkup tovaru, ktorý už nepotrebujú, no nevedia čo s ním. Z prieskumu vyplynulo, že až 75 percent opýtaných nepotrebné veci väčšinou daruje – najčastejšie charite alebo rodine, a takmer polovica ľudí tieto veci radšej predá.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Cestovanie 21. storočia, ktoré zaujme dizajnom či perfektnou gastronómiou: Poznáš trend eko cestovania z budúcnosti?

Je to aj o ekológii

Tí, čo prišli do „sekáču“ nakúpiť, uviedli ako dôvod tohto činu to, že tovar z druhej ruky je ekologickejšie riešenie nákupov (až 49 percent opýtaných), pričom ostatní sa snažili týmto nákupom zamedziť plytvaniu. 

Medzi skupinou, ktorá hľadela na udržateľnosť boli respondenti vo veku od 19 do 24 rokov. Tretina z opýtaných uviedla, že cieľom bolo ušetriť.

Tiež môžeš popustiť uzdu kreativite – ak si trochu zručný, môžeš si vlastnoručne vytvoriť unikátne kúsky. Upcyklácia má zmysel! Inšpiruj sa napríklad tu:

@volamsaginger

♬ Famous piano songs for comedy and cooking programs – moshimo sound design

V „sekáčoch“ nenakupujú len tí, čo majú hlboko do vrecka

Najviac sa nákupnou vlnou nechali zlákať ženy (až 86 percent), pričom takmer polovica z nich uviedla, že ich príjem domácnosti je vyšší ako 1000 eur.

 

 

Nakupuješ oblečenie v second handoch?

Zdroj: hashtag.sk, WhatNews
Odporúčame