#Kukuričné chrumky arašidové, pochúťka k nápojom. Tak znie celý názov populárnej pochúťky, ktorú väčšina pozná pod názvom tie komunistické chrumky. Nie sú v podstate ničím špeciálne, no ľudia ich zbožňujú a nakupujú, hoci za viac ako štyridsať rokov nepotrebovali jedinú reklamu ani marketingovú stratégiu.
Rovnaká receptúra, nezmenený charakteristický červeno-modro-biely obal. Chrumky sú od svojho vzniku v roku 1974 úplne rovnaké. Vyrábať ich vtedy začali Nitrianske mlyny a cestovinárne. V roku 1991 prešla ich výroba pod spoločnosť Miva, ktorá ich produkuje dodnes.
Nepotrebujú reklamu
Dozvedieť sa o chrumkách niečo viac je veľmi náročný boj. Spoločnosť Miva, ktorá je producentom nielen chrumiek, ale aj múky, totiž nemá žiadne marketingové oddelenie. Reklamu na chrumky či webovú stránku by ste tak hľadali len márne. Takisto majiteľ spoločnosti Dušan Kuča príliš s médiami nekomunikuje, pretože podľa svojich slove nepotrebuje publicitu.
V jednom z mála rozhovorov povedal pre denník Sme: „Riadime sa krédom, že kvalita výrobku je najlepšia reklama. Peniaze na marketing radšej investujeme do nákupu najkvalitnejších surovín.“ Samozrejme, tak by sa vyjadril asi každý šéf svojho podniku, no chrumky jednoducho chutia o niečo lepšie, ako ich konkurencia.
Vychádza z toho, že tento prístup absolútne neprekáža ľuďom, ktorí si na chrumkách radi pochutnajú. Dokonca si zakladajú na Facebooku vlastné stránky a sú dosť úspešné. Pred časom sa tiež objavili na trhu ponožky s klasickým dizajnom chrumiek.
Už roky bez zmeny
Základom obľúbených chrumiek je kukuričná kaša a arašidy. Receptúra sa pritom od svojho počiatku vôbec nezmenila. Nepotrebuje to. A rovnako je na tom a tradičný červeno-modro-biely obal. Nemenil sa už celé desaťročia a s nemenným vzhľadom sa predáva aj v slovenských obchodoch v Írsku, Británii či Kanade.
Chuť chrumiek ocenila aj americká youtuberka EmmyMadelnJapan. Pozrite sa sami.
ale už by si po toľkej dobe zaslúžili nový vzhľad resp.obal ,to pôvodné balenie je fakt otrasné
Ale aj práve preto vynikne obal medzi všetkými modernými grafikami obalov. Človek si ho jednoducho takmer vždy všimne. Zapadne asi len v retro týždni v Lidli.
nie, tak je to dobré, svietia v regáloch zdaleka…
Obal je v pohode, proste pekné retro. Horšie je to už so zložením 🙁
Fandím takým výrobkom aj sluzbam,ktore obmedzujú reklamu a darí sa im.Agresivne reklamy len zvyšujú ceny ,profituju z nich len media a zákazníci to platia.Reklama by sa mala regulovať od určitej výšky,lebo pride k tomu,ze bude svojou agresivitou postupne ohrozovat svetovu ekonomiku
Je to žiaľ tak. Napr. leták lidla mám každý týždeň 3x. V poštovej schránke, v piatkovom denníku a ešte aj v časopise (týždenníku) To sú v konečnom dôsledku obrovské peniaze, veď letáky, TV reklamy ktorých výroba živí aj hercov a vysielací čas tiež nestojí pár drobných.
Reklamy v televíziách však stoja neporovnateľne viac,nemusia teda tvoriť toľko programov a oni sa len vezu za obrovské peniaze.
Dňa pi 18. 1. 2019, 13:25 Disqus napísal(a):
mňam, mňam…
Si prečítajte zloženie … možno chuť opadne 😀
kšc 😁
„Receptúra sa pritom od svojho počiatku vôbec nezmenila“ – hej? Aj palmové tuky čiastočne stužené boli v pôvodnej receptúre? Nechvália sa tým, ale stačí si prečítať zloženie na obale – humus. Našťastie poctivé a slovenské chrumky sa stále dajú zohnať (napr. od Namexu z Hurbanova – predávajú sa o.i. ako Tesco alebo Coop chrumky).
K tomu videu – je tam len pár vecí, čo by som si dal, inak humus. Len
tak so srandy: Deva klasik – palmový tuk, Slovakia Chips – nie sú z SK
(len sa tak volajú), Plnené Figaro – palmový tuk, Deva Klasik – palmový
tuk + belgická čokoláda (naozaj „slovenské“), Doxy cukríky – tá
brilantná modrá vyzerá fakt prírodne, Sedita keksy (horalky, mäta,
…ktorékoľvek, mení sa len príchuť) – palmový tuk + poleva nie je
čokoláda (ako ináč), Figaro Tatiana aj Rumba – palmový + palmojadrový,
Sójové rezy – palmový tuk, Košický med som nikde nenašiel (neexistuje).
Takže požívateľné pre mňa asi len korbáčiky a Pikao …