Príbeh legendárnych slovenských chrumiek: Nepotrebujú reklamu, predávajú sa samé!

Chrumky (foto: Kyberia.sk)

#Kukuričné chrumky arašidové, pochúťka k nápojom. Tak znie celý názov populárnej pochúťky, ktorú väčšina pozná pod názvom tie komunistické chrumky. Nie sú v podstate ničím špeciálne, no ľudia ich zbožňujú a nakupujú, hoci za viac ako štyridsať rokov nepotrebovali jedinú reklamu ani marketingovú stratégiu.

Rovnaká receptúra, nezmenený charakteristický červeno-modro-biely obal. Chrumky sú od svojho vzniku v roku 1974 úplne rovnaké. Vyrábať ich vtedy začali Nitrianske mlyny a cestovinárne. V roku 1991 prešla ich výroba pod spoločnosť Miva, ktorá ich produkuje dodnes.

Nepotrebujú reklamu

Dozvedieť sa o chrumkách niečo viac je veľmi náročný boj. Spoločnosť Miva, ktorá je producentom nielen chrumiek, ale aj múky, totiž nemá žiadne marketingové oddelenie. Reklamu na chrumky či webovú stránku by ste tak hľadali len márne. Takisto majiteľ spoločnosti Dušan Kuča príliš s médiami nekomunikuje, pretože podľa svojich slove nepotrebuje publicitu.

V jednom z mála rozhovorov povedal pre denník Sme: „Riadime sa krédom, že kvalita výrobku je najlepšia reklama. Peniaze na marketing radšej investujeme do nákupu najkvalitnejších surovín.“ Samozrejme, tak by sa vyjadril asi každý šéf svojho podniku, no chrumky jednoducho chutia o niečo lepšie, ako ich konkurencia.

Vychádza z toho, že tento prístup absolútne neprekáža ľuďom, ktorí si na chrumkách radi pochutnajú. Dokonca si zakladajú na Facebooku vlastné stránky a sú dosť úspešné. Pred časom sa tiež objavili na trhu ponožky s klasickým dizajnom chrumiek.

Už roky bez zmeny

Základom obľúbených chrumiek je kukuričná kaša a arašidy. Receptúra sa pritom od svojho počiatku vôbec nezmenila. Nepotrebuje to. A rovnako je na tom a tradičný červeno-modro-biely obal. Nemenil sa už celé desaťročia a s nemenným vzhľadom sa predáva aj v slovenských obchodoch v Írsku, Británii či Kanade.

Chuť chrumiek ocenila aj americká youtuberka EmmyMadelnJapan. Pozrite sa sami.

Odporúčame