Muži a ženy pri nákupe cez internet: V čom sa líšia a čo majú spoločné?

muž a žena s laptopom a kreditkou

Zdroj: Tlačová správa/Shoptet.sk

#Pomer žien a mužov nakupujúcich cez internet je veľmi vyrovnaný. Zatiaľ čo tovar z niektorých segmentov objednávajú porovnateľne často, v iných dominujú buď muži, alebo ženy. Rozdiely pritom pozorujeme nielen v zložení ich košíka, ale aj v spôsobe nakupovania.

Predvídavé a šetrné

Koncom leta v Shoptete zaznamenali zaujímavú zmenu oproti predchádzajúcim rokom. „Približne 5 percent zákazníkov začalo s vianočnými nákupmi už v auguste, čo je skôr ako po iné roky. Príčinou je zdražovanie, ktoré zažívame a ktoré bude zrejme ešte citeľnejšie. Plánovať v čase a ušetriť takto peniaze sa snažia najmä ženy. Muži riešia tieto nákupy zvyčajne skôr spontánne a nechávajú si ich na poslednú chvíľu,“ približuje Ivo Mrena, Country Lead Shoptet pre Slovensko.

Oblečenie je na prvom mieste u oboch pohlaví

Obe pohlavia pritom podľa údajov Shoptetu, ako aj Eurostatu online nakupujú najviac oblečenie a doplnky vrátane športového oblečenia. Rozdiel je však napriek tomu výrazný – zatiaľ čo oblečenie si v roku 2021 počas troch mesiacov aspoň raz kúpilo až 80 percent nakupujúcich žien, u mužov to bolo len 62 percent. „Ženy takisto častejšie objednávajú lieky či výživové doplnky, ako aj kozmetiku, skrášľujúce produkty a hračky. Zaujímavý rozdiel je pri knihách. Tlačené knihy a časopisy kupujú ženy častejšie ako muži, pri tých elektronických je však situácia opačná, tie si viac objednávajú muži,“ približuje Ivo Mrena zo Shoptetu.

žena s kreditkou a laptopom
Zdroj: Tlačová správa/Shoptet.sk

Elektroniku kupujú viac muži

„Zdá sa, že elektronika celkovo – tak domáce spotrebiče, ako aj mobilné telefóny či počítače – je pri online nákupoch skôr doménou mužov,“ hovorí Ivo Mrena. O skúsenostiach Shoptetu pritom svedčia aj dáta Eurostatu. Podľa nich si počítače, telefóny či tablety objednalo počas troch mesiacov 28 percent z online nakupujúcich mužov, a len 16 percent online nakupujúcich žien. „Treba však povedať, že aj počet žien, ktoré objednávajú produkty z týchto segmentov, postupne stúpa.“

Muži si zároveň podstatne častejšie online objednávajú streamovacie služby či produkty na sťahovanie, a to aj hry, programy či doplnky do počítača. „Vo všeobecnosti by sa dalo povedať, že ak by sme mali posudzovať podľa charakteru nákupov, muži viac žijú v online svete, prípadne majú v rámci rodiny na starosti túto časť nákupov,“ uvádza Ivo Mrena.


Ešte viac zaujímavých noviniek, rozhovorov, módy, kvízov, vtipov a inšpirácie? Poď k nám na Instagram!

Zdroj: Tlačová správa/Shoptet.sk
Odporúčame