#Pojem metaverzia je ešte stále pre mnohých cudzí, no nezadržateľne sa k nám všetkým blíži. Neobišiel ani svet krásy a rozširuje sa tak virtuálna realita. Nájdeš v nej luxusné kozmetické značky, umenie a nekonečné možnosti, ako môžeš vyjadriť samého seba. Poďme sa spolu v tom zorientovať!
Filtre naše každodenné
Už 600 miliónov ľudí používa v „Insta stories“ beauty filtre. Predĺžené riasy, veľké pery, či zajačie ušká sa stali už úplne všednými. Podľa výskumu City University of London 90 percent žien neuverejní svoju selfie bez úprav a 64 percent užívateľov TikToku dnes používa filtre, ktoré im upravia vzhľad. Tým pádom už vylepšené fotografie nikoho až tak neprekvapujú…
Milión príležitostí
Práve teraz využíva Metaverziu cez miliardu ľudí a do štyroch rokov to bude 25 percent populácie! Keď už sme pri slove metaverzia, prvý krát ho použil Neal Stephenson v cyber-punkovom románe Snow Crash pre paralelný digitálny svet. Možno je to pre teba „španielska dedina“, ale určite ťa prekvapí fakt, že až o 11 rokov neskôr vzniká prvá počítačová hra Second Life a s ňou prvá metaverzia.
Kozmetické značky ako L´Oréal, Estée Lauder, Dior, Gucci, Clinique, Givenchy Parfums či Nars alebo Guerlain boli medzi prvými, čo začali pracovať s metaverziou. L´Oréal dokonca požiadal o 17 ochranných známok na virtuálnu kozmetiku! Audrey Depraeter-Montacel zo spoločnosti Accenture vysvetľuje, že nadšenie z metaverzie je logické: „Make-up bol vždy o experimentoch a tak sú zákazníci otvorení experimentovať aj vo virtuálnom priestore.“
Je nekonečné množstvo, ako môžu kozmetické značky pracovať s virtuálnym priestorom- od predaja fyzických produktov až po produkty, ktoré existujú iba v metaverzii.
Chceš byť nonstop v obraze?
Zdieľať na
Zdieľaní