V Lidli znovu prebieha populárny týždeň: Vieš, prečo niektoré produkty bežne nekúpiš?

Lidl.

Zdroj: Adobe Stock

#V Lidli už od pondelka prebieha slovenský týždeň, ktorý sa zameriava hlavne na kvalitné lokálne výrobky. Zisti, prečo je taký obľúbený nielen medzi zákazníkmi.

Prebieha štyrikrát do roka a objaví sa v ňom takmer 200 produktov, ktoré bežne nenájdeš v ponuke LidlaVo všetkých 155 predajniach navyše dostanú príležitosť aj dodávatelia, ktorí nemajú dostatočnú kapacitu na celoročnú spoluprácu. Ide tak pre nich o jedinečnú šancu, ako odprezentovať svoje výrobky pred celým Slovenskom.

Pomoc lokálnym dodávateľom

Lidl dlhodobo podporuje slovenských dodávateľov. Počas minulého roka im za ich produkty zaplatil až 450 miliónov eur. Slovenskí dodávatelia pritom zabezpečili až 36 percent z celkového objemu potravín v predajniach Lidl. Je to najväčší podiel, čo sa týka hodnoty tovaru podľa krajiny, odkiaľ dodávatelia pochádzajú. Ako druhé sa umiestnilo Česko a na treťom mieste je Nemecko.

„Lidl je pre nás dôležitým a stabilným partnerom. Vďaka spolupráci dosahujeme vyššie tržby a sme dostupnejší na trhu. Ceníme si, že to, čo sa dohodne na začiatku spolupráce, platí po celý čas. Vďaka spolupráci s Lidlom sme sa stali Skokanom roka 2021 v predaji minerálnych vôd. Veríme v potenciál dostať naše produkty aj do zahraničia, keďže Lidl má veľkú sieť predajní nielen na Slovensku, ale aj v susedných krajinách,“ uviedol Tomáš Špes, obchodný manažér spoločnosti Limo Špes.

„S Lidlom spolupracujeme od roku 2009, keď sme začali predávať naše výrobky na Slovensku, nasledovala Česká republika, Poľsko. Dnes je to už 25 krajín a 17 krajín s trvalým listingom. Významnú zásluhu má práve Lidl tým, že nám cez svoju privátnu značku umožňuje vstupovať do týchto krajín. Veľmi efektívne vieme prepojiť naše know-how pri výrobe tofu s predajom v Lidli,“ povedal Juraj Lunter, výkonný riaditeľ Alfa Bio, a dodal: „Každej slovenskej firme by som odporučil spoluprácu s Lidlom. Spoluprácu vnímam ako dlhodobé partnerstvo, ktoré je výhodné pre obe strany.“

Slovenské potraviny sú aj v zahraničí

V obchodnom roku 2021 vyviezlo 64 slovenských dodávateľov svoje výrobky do 28 krajín, v ktorých Lidl pôsobí. Na zahraničných pultoch diskontného reťazca tak skončili stovky rôznych druhov produktov spod Tatier a hodnota tohto exportu prekročila 70 miliónov eur v nákupných cenách. Syr nivového typu putuje napríklad do Lotyšska, sušené ovocie do Litvy, slovenské údeniny do Anglicka, slivovica do Nemecka či Dánska, bryndza do Maďarska a tofu napríklad do Chorvátska, Fínska či Rumunska. Medzi najväčších exportérov patria spoločnosti Agrofarma, Alfa Bio, Mecom, Metsa Tissue, Pierre Baguette, SHP Harmanec či Tatranská mliekareň.

tofu
Aj Tofu sa dostáva na pulty zahraničných obchodov (Zdroj: Lidl)

Privátnu značku spoznáš veľmi ľahko

Slovenské výrobky majú v Lidli aj vlastnú privátnu značku s názvom Slovenskô. Ak ťa zaujíma pôvod potravín, týmto jednoduchým spôsobom máš uľahčenú prácu pri prezeraní obalu. Značka je vizuálne zjednotená a ľahko odlíšiteľná. Slovenské výrobky tak vďaka Lidlu spoznávajú aj zákazníci diskontu v zahraničí.

„Slovenskô sú typické slovenské produkty v originálnych a neprehliadnuteľných obaloch. Vďaka tejto značke naši zákazníci spoľahlivo vedia, že tieto mliečne, mäsové, pekárske výrobky, ale aj ovocie či zelenina pochádzajú priamo od slovenských dodávateľov,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika, zodpovedný za rezort nákupu.

Spoznaj 27 regiónov našej krajiny

Okrem vlastnej značky podporuje Lidl aj regionálnu turistiku. Chcel si sa niekedy vydať na cestu naprieč Slovenskom a spoznať jeho skryté poklady? Teraz ti v tom už nič nebude brániť a môžeš spoznať 27 rôznych regiónov: Malokarpatsko, Hont, Podpoľanie, Novohrad, Abov a mnohé ďalšie. Zoznám sa so zaujímavými faktmi z našej histórie, objav slovenské ornamenty, remeslá a nauč sa čo-to aj z nárečí.

„Verím, že aj táto kampaň podporí ťažko skúšaný domáci cestovný ruch. Každý, kto si prelistuje knižku Slovenskô ako maľované, zistí aká krásna je naša krajina, ktorá má všetko – vysoké hory a tiež mnoho riek a vodných nádrží,“ doplnil Martin Nagy. Na svoje si prídu milovníci turistiky a rovnako aj tí, ktorí uprednostňujú kúpanie. „Na Slovensku je stále čo objavovať a pritom je všetko na dosah ruky,“ doplnil.

projekt Slovenskô ako maľované
Slovenskô ako maľované ti pomôže spoznať našu krajinu! (Zdroj: Lidl)

Súťaž o špičkovú techniku

Vedel si, že aj tvoja škola sa môže zapojiť do súťaže o IT vybavenie v hodnote desiatok tisíc eur? Slovenskô ako maľované nie je len projekt, ktorý ti pomôže spoznať Slovensko, ale aj aktívne zlepšiť prostredie okolo seba. Princíp je veľmi jednoduchý. Od 2. mája dostaneš za nákup nad 20 eur v predajniach Lidl balíček, ktorý bude obsahovať nálepky do knižky Slovenskô ako maľované a rovnako aj hlasovaciu kartičku.

Prostredníctvom unikátneho kódu na hlasovacej kartičke máš možnosť odovzdať svoj hlas vybranej základnej alebo strednej škole. Do súťaže boli zaradené všetky základné a stredné školy na Slovensku a boli rozdelené do ôsmich kategórií podľa počtu žiakov. Pre školy sú pripravené mimoriadne zaujímavé výhry v podobe IT vybavenia podľa vlastného výberu v hodnote až do 40-tisíc eur.

ZISTIŤ VIAC O PROJEKTE

projekt Slovenskô ako maľované
Slovenskô ako maľované ti pomôže spoznať našu krajinu! (Zdroj: Lidl)

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Zdroj: Hashtag.sk/Advertoriál
Odporúčame