Na východe to známemu reťazcu poriadne natreli! Máme aj dôkaz

Kaufland - graffiti

(Zdroj: Kaufland)

Keď sa spojí chuť vytvoriť niečo netradičné s tvorivou energiou mladého pouličného umenia, môže vzniknúť nápad, ktorý zaujme pozornosť. A nielen mladej „cieľovky“. Zámerom jednej takejto netradičnej aktivity bolo vizuálne skrášliť nie veľmi  vábivý oporný múr na parkovisku predajne Kaufland vo Vranove nad Topľou.

Prvotný podnet pre originálny nápad vzišiel od riaditeľky predajne. Aby sa vyrovnal svah a bolo možné postaviť ju na terajšom mieste, chcelo to vyše 200 m dlhý a 5 m vysoký oporný múr. Pretože bol vizuálne neatraktívny, prišla s myšlienkou pretvoriť ho na netradičné fasádne umenie.

Na uvedenie tohto netradičného nápadu do života Kaufland oslovil skupinu NatretoProjekty – Natreto, mladý tím umelcov, ktorí sa venujú nástenným veľkoplošným maľbám, písmomaliarstvu a grafickému dizajnu. Kreatívny tím pod vedením Viktora Fehera pripravil návrh kresby, ktorá vytvorila kompozíciu z pestrofarebných objektov na bielom pozadí. Kreatívnym zámerom bolo vytvoriť mozaiku, či skôr tapetový patern, ktorý má osviežiť fádny oporný múr. Dnes funguje aj ako  „fotostena“, pred ktorou sa môžu zákazníci odfotiť so zaujímavou pestrofarebnou kulisou v pozadí. Celok pôsobí ako hravá mozaika, tvorí ju kompozícia bežných produktov v  ilustratívnej forme, v detaile doplnená o brand spoločnosti.

O tom, čo inšpirovalo mladých umelcov pri tvorbe návrhu, Viktor hovorí: V úvode príprav návrhu sme si naštudovali vizuálne prvky, ktoré spoločnosť Kaufland v rámci komunikácie používa. Všimli sme si jednoduché vektorové piktogramy produktov, ktoré boli kompozične rozmiestnené väčšinou v okolí vstupov do predajní Kaufland. Rozhodli sme sa preto posunúť tento motív a použili sme kompozíciu nových farebných piktogramov, známych produktov v pestrej farebnej škále. Bolo to dosť zložité, pretože omietka bola zrnitá a stena vlnitá, s nerovným povrchom. Preto sme sa rozhodli pre takúto kompozíciu. Čo sa technológie týka, použili sme kombináciu silikónovej farby, ktorou sme natreli podklad a farby v spreji na vykreslenie jednotlivých piktogramov.“

Ako to Viktor a jeho tím natreli Kauflandu vo Vranove nad Toplou, si môžeš pozrieť TU:

O autorovi projektu:

Viktor Feher je absolventom magisterského štúdia na Fakulte umení v Košiciach. Je zakladateľom tímu Natreto a košickej organizácie Street Art Communication, ktorá sa od roku 2008 prioritne venuje estetike urbánneho priestoru. Už od prvých misií bolo jej účelom šíriť dobro a vieru v tvárnosť a zmyselnosť súčasného, najmä pouličného umenia. V rámci Natreto je stratégom, tvorcom konceptov, písmomaliarom a natieračom






Zdroj: PR článok

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť