#Pokiaľ si kreatívny, venuješ sa nejakej umeleckej činnosti a chceš sa zviditeľniť či nebodaj preraziť, určite vieš, že talent ti nebude stačiť. V dobe, kedy je sieť kontaktov takmer rovnako dôležitá ako schopnosti jedinca, musíš byť s ľuďmi v kontakte, jedine tak sa o tebe dozvie verejnosť. Je to neustále pokračujúci proces, no my sme pre teba vybrali tieto 3 tipy, ktoré ti (nielen) na začiatku môžu pomôcť.
Na sociálnych sieťach buď spoločenský
Využívanie sociálnych sietí považujú niektorí ľudia za samozrejmosť. Napríklad mnoho fotografov či kapiel, ktoré to myslia so svojim umením vážne, majú fanpage, kde môžu komunikovať s fanúšikmi, zdieľať s nimi svoje úspechy a podobne. No a práve tu sa ti môže stať, že natrafíš na umelca, ktorý robí podobné veci ako ty, no má na svojej stránke toľko lajkov, že ťa to automaticky demotivuje tak, že svoje úsilie rýchlo vzdáš.
Podľa CreativeBoom to však znamená, že proste nevyužívaš sociálne siete tak, ako by si mal (mohol). Základom je, ako inak, duševné nastavenie, ktoré platí aj v živote mimo sociálne siete. Pokiaľ sa staráš o to, ako pôsobíš na druhých, a nie na dôležitejšie veci (v našom prípade na tvorbu, inšpiráciu a podobne), môže sa stať, že nielenže spomalíš svoje napredovanie, ale veľmi rýchlo sa celý internetový svet plný zaujímavých ľudí pre teba stane jednou veľkou depresiou.
Umelkyňa Aelfleda Clackson sa napríklad vyjadrila, že odkedy prestala „stalkovať“ stránky svojich obľúbených umelcov a namiesto toho s nimi proste začala úprimne komunikovať, začala sa na sociálne siete pozerať úplne inak. Prestala ich napríklad stavať na piedestál.

Zaujímaj sa o druhých
Mnoho ľudí vníma svet ako miesto, kde chce každý každého predbehnúť, byť najúspešnejší a pôsobiť sebavedomo na druhých. No zároveň sa snažíme budovať či udržovať aj priateľské kontakty, v ktorých by mala konkurencia ísť bokom. To všetko môže spôsobiť aj to, že naše konverzácie sú potom neúprimné a ničím nás neobohacujú. Vo svete kreativity to platí dvojnásobne.
Kreatívny riaditeľ Dan Srokosz povedal, že „Zistil som, že byť milý a zaujímať sa o druhých je kľúč. Je to veľmi odzbrojujúca kombinácia, vďaka ktorej sú konverzácie viac zmysluplné a zaujímavé, či už súkromné, alebo pracovné. Zaujímajúci sa ľudia sú oveľa viac zaujímaví.“
Tiež dodal, že dôležité je spoznávať a vnímať ľudí ako jedinečné osobnosti a nie ako potenciálnych spolupracovníkov alebo klientov.

Pomáhaj druhým
Robin Williams raz povedal: „Každý, koho stretneš, s niečím bojuje, a ty o jeho boji nevieš nič. Buď láskavý. Vždy.“
Práve túto vetu za dôležitú považuje aj Richard Brandon Daylot, zakladateľ brandingovej agentúry Brandon. Práve ľudskosť je jednou z hodnôt, ktoré jeho spoločnosť vyznáva.
„Je zložité vyčísliť, ako veľmi to nakoplo náš úspech,“ zamýšľa sa Richard, „ale pre nás to nie je o tom; je to viac o tom robiť správnu vec, a o tom, že pomôžeš ľuďom priamo pred tebou v čomkoľvek, v čom môžeš.“
Luigi Carnovale, kreatívny riaditeľ Design LSC súhlasí a dodáva: „Investuj čas do ľudí a čaká ťa dlhá a naplňujúca kariéra.“
Ako si už zistil, všetky tri body spolu súvisia. Aj zvyšné dva, ktoré sú v článku od CreativeBoom spomenuté, vychádzajú z toho najdôležitejšieho, čo ti bude pri nadväzovaní a budovaní sieti kontaktov treba: Ľudský kapitál. Asi ťa teda neprekvapí, že stačí, ak budeš počúvať druhýcha úprimne sa budeš o nich zaujímať. Vtedy im budeš rozumieť a ak prejavíš dostatok empatie, budeš im vedieť v prípade potreby pomôcť, alebo ich podporiť. Je pravdepodobné, že presne to urobia neskôr aj oni pre teba.
Zdieľať na