Sociálne siete zaplavili fotky domácich miláčikov: Za každú mal byť vysadený strom, no výzva záhadne zmizla

#Určite sa aj tebe v posledných dňoch objavili na Instagrame fotky domácich miláčikov. Milióny záberov zaplavili sociálne siete s cieľom podporiť dobrú vec. Všetko odštartovala nálepka s výzvou, ktorá sľubovala vysadenie jedného stromu za každú zdieľanú fotku. Keď sa začalo zapájať príliš veľa ľudí, výzva záhadne zmizla. Čo sa stalo?

Celkovo si nálepku vo svojich príbehoch prezdieľali viac ako štyri milióny používateľov. Ak si predstavíme, že by sa sľub dodržal, išlo by o skutočne slušnú nádielku stromov. Autori tejto výzvy, Plant A Tree, ju stiahli v momente, keď si uvedomili, že vysadenie takéhoto množstva stromov je nad ich sily a limity.

Mala existovať len 10 minút

Plant A Tree vytvorili nálepku 2. novembra. Po desiatich minútach sa ju však rozhodli vymazať. Vieš si predstaviť ich prekvapenie, keď sa vôbec neprestala šíriť, práve naopak. Hoci bola odstránená, ľudia ju stále prezdieľavali a tak len zvýrazňovali jej dosah.

Organizácia sa však nevzdáva a bude sa snažiť ďalej. V budúcnosti plánujú znova ďalšiu výzvu, no rozhodne si ju budú lepšie koordinovať. Tentokrát ide o finančné podporenie, vďaka ktorému bude skutočne možné vysadiť milióny stromov a prispieť tak k obnove lesov.

Nejde o prvý prípad

V tomto prípade sa rozhodne dá pochopiť, prečo výzva nedodrží svoj sľub. Avšak ako uvádza portál Vice, nejde o jediný prípad. Viaceré spoločnosti začali využívať tzv. greenwashing. Znamená to, že svoje ekologické zámery prezentujú len na oko, kvôli marketingu.

Videl si už nejaký zahraničný obchod, ktorý ti za nákup sľuboval vysadenie stromu? Nemusí to vždy splniť. Je to totiž skvelá reklama a je prakticky nemožné dopátrať, či skutočne ten strom vysadila. Ľudia tak podporujú obchod v nádeji, že prispievajú k zlepšeniu klimatickej krízy. Samozrejme, neplatí to pri všetkých značkách.

Zdroj: hashtag.sk, vice.com
Odporúčame