Sústreďte sa na zákazníka: Všetko ostatné bude nasledovať samé

(Zdroj: Filip Kuna)

#Zákazník je na prvom mieste.”Ak nám neveríte, poučte sa od úspešnejších. Rozhovor Jeffa Bezosa má síce už viac než 20 rokov, no je platný dnes možno ešte viac než kedy predtým. 

Máloktorý rozhovor z online sveta je taký výnimočný, že dokáže „prežiť“ najbližších 20 rokov. A predsa sa rozhovor s Jeffom Bezosom dostal do tejto kategórie.

Reportér sa ho v júli 1999, uprostred bubliny, keď sa bezhlavo investovalo do hocičoho ohľadom internetu, nechápavo pýtal – Prečo Amazon investuje do fyzických skladov? „Podozrieval“ Bezosa, že hazarduje s peniazmi investorov, keď nakupuje nehnuteľnosti a robí za mikroskopické marže.

Bezos mu dal odpoveď, ktorá je aktuálna dnes viac ako hocikedy predtým, o ktorej je aj celý content marketing: „Zákazník je na prvom mieste.“

(Zdroj: Filip Kuna)

Čokoľvek, čo Amazon robí, má skončiť spokojným zákazníkom. Preto aj Bezos budoval stále nové sklady, aby bol bližšie k zákazníkom a rýchlejšie im dodal ich nákup.

Sledujte, ako je z toho novinár prekvapený. Nechápe, a stále v tom hľadá nejaký háčik. Bezos to však za uplynulé desaťročia povedal už mnohokrát: „Zameraj sa na zákazníka a od toho si odvoď zvyšok.“

Nebudem si kupovať nový stôl alebo klímu do skladov pre zamestnancov. Budem šetriť všade tam, kde to zákazník nepocíti.

(Zdroj: Filip Kuna)

Amazon tiež seká všetkých svojich partnerov – obchodníkov.

Aj tie najmenšie sťažnosti rieši v prospech zákazníka. Keď sa Vám darí s predajom, tak Vás obídu a zazmluvnia si Vášho dodávateľa priamo len preto, aby to zákazníkovi poskytli v rovnakej kvalite za menej peňazí.

Zákazník je Boh

Netvrdím, že je to správne, a že by ste to mali prehnať na úkor zdravia a pohodlia ľudí vo firme. Alebo že by ste mali podrážať partnerov. Práve naopak!

Na druhej strane je pravda, že nepatrím k najbohatším ľuďom na planéte. 😁

Ale keď budete tvoriť obsah, nezameriavajte sa na seba, svoj produkt, služby a na to, čo chcete povedať Vy. To nikoho nezaujíma.

Zamerajte sa na diváka. Čo chce počuť, dozvedieť sa, aké problémy potrebuje vyriešiť?

Vyriešte problémy Vašich zákazníkov a oni vyriešia tie Vaše. ️

Nezabúdajte pritom na to, s kým sú Vaši zákazníci v kontakte najčastejšie. Sú to práve Vaši zamestnanci, ktorí majú veľký vplyv.

(Zdroj: Filip Kuna)
Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame