Ako dokážete presvedčiť ľudí, nech sa stanú vašimi zákazníkmi?

Ako dokážete presvedčiť ľudí, nech sa stanú vašimi zákazníkmi?

Ako dokážete presvedčiť ľudí, nech sa stanú vašimi zákazníkmi? (Zdroj: Filip Kuna)

#Myslíte si, že ste voči reklamám imúnni? Vás predsa len tak niekto neovplyvní. Pravda je však taká, že každý z nás je ovplyvniteľný. Pozrite sa sami ako jednoducho to funguje. Ale hlavne sa zamyslite nad tým, ako by Vám to mohlo pomôcť.

Nech si o sebe myslíme čokoľvek, sme tvory veľmi ľahko ovplyvniteľné.

Existuje množstvo rozličných experimentov, videí a knižiek, ktoré ukazujú, ako nelogicky a iracionálne sa vieme správať. National Geographic k tomu dokonca vytvoril seriál „Brain Games“, ktorý bol taký úspešný, až z toho bolo nakoniec 8 sérií.

Zvlášť silné sú rozličné skupinové efekty. Ako napríklad teta vo videu, ktorá začala vstávať len preto, že to robili aj ostatní. Pozrite si video, čo z toho vzniklo nakoniec, neuveriteľné.

Prípadne si pozrite tento jednoduchý príklad – z čiar A B C napravo vyberte jednu, ktorá má rovnakú dĺžku ako tá čiara naľavo.

Zdroj: Filip Kuna 

Veríte, že by som Vás dokázal presvedčiť, že čiara C je tá správna?

Len si predstavte, keď sa ľudia nechajú ovplyvniť v takej ľahkej veci ako je dĺžka čiary, čo sa musí diať pri zložitejších rozhodnutiach?

Ako sa to dá prakticky využiť vo Vašom biznise?

Je hneď niekoľko spôsobov, ideálne zapracujte všetky:

  1. hodnotenia (hviezdičky) zákazníkov – aktívne ich zbierajte, pýtajte si od tých spokojných,
  2. recenzie v médiách, ideálne mienkotvorných – posielajte im ich na zhodnotenie, pokojne aj ako platenú spoluprácu,
  3. referencie od zákazníkov, ideálne sem-tam aj hodnotenie od nejakého influencera či od experta v danej oblasti,
  4. certifikácie, ocenenia, úspechy, nech všetci vidia, že ste overené funkčné riešenie.

Behaviorálna ekonómia a nelogické správanie ľudí celkovo je taká fascinujúca téma, že sme o tom napísali samostatný kurz – Neuromarketing v praxi. Vďaka nemu pochopíte, čo sa deje v hlavách zákazníkov, a predáte im za viac a častejšie.

No povedzte, o koľkých hrách, ktoré ste kedy vo svojom živote hrali, toto dokážete povedať?

Ako všetky ostatné materiály, kurz je zadarmo, nech pomôže čo najviac ľuďom.

Ako odmenu za „absolvovanie“ dostanete na konci aj odkaz na pdf verziu rovnomennej kartovej hry. Tú si môžete vytlačiť a zahrať sa s kolegami na brainstormingu, ale pokojne aj sami doma. Je to skvelý generátor nápadov.

Ak by ste nechceli čakať, trápiť sa s nejakým tlačením a chceli mať všetko vo výbornej kvalite pokope, môžete si karty aj kúpiť v Levosphere obchode.

Zdroj: Filip Kuna
Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame