Viete, aký je najväčší hoax v dejinách ľudstva?

Zamyslel sa niekedy niekto nad tým, že najväčším hoaxom všetkých čias je vlastne obyčajný burger z fastfoodu? (Zdroj: Filip Kuna)

Veľká vec sa udiala v Čechách uplynulý týždeň. A aj keď teraz nemyslím zvolenie nového prezidenta, s témou volieb to úzko súvisí.

Český Art Directors Club, organizácia združujúca reklamných profesionálov, ktorá je stará ako samostatná Česká republika, prvýkrát vo svojej histórii vylúčila niektorého zo svojich členov.

Ak Vám meno Marek Prchal nič nehovorí, tak vedzte, že je to človek, ktorý bol spoluautorom útočnej kampane Andreja Babiša. Verejnosť ho spoznala predovšetkým v roku 2017, keď mu po víťazných voľbách nadšený Babiš pred všetkými novinármi ďakoval a bozkal čelo.   

Dôvodom vylúčenia z ADC je, že Prchal dlhodobo využíval marketing a reklamu účelovo k šíreniu klamstiev. Že je to neetické a nechcú mať takého človeka medzi sebou.

Veru, veľmi sa snaží celý svet reklamy bojovať proti fake news. Tak veľmi, až zabudol, že je ich významným producentom.

Zamyslel sa niekedy niekto nad tým, že najväčším hoaxom všetkých čias je vlastne obyčajný burger z fastfoodu? Už ste určite videli takú tú nádhernú nadýchanú žemľu, so šťavnatým šalátom a mäkučkým akurát zohriatym syrom.

Potom si to zákazník kúpi, rozbalí a vidí nejakú zvláštnu placku.

(Zdroj: Filip Kuna)

Ak už ste niekedy uvažovali, prečo Vaše jedlo vyzerá inak ako to, čo majú na obrázkoch, pozrite si tento videomanuál, ako sa robia všetky tie dokonalé zábery. V ňom máte všetko vysvetlené, za 20 sekúnd to pochopí aj malé dieťa.

Reklama je dobrý sluha, ale zlý pán. Vytvára zdanie dokonalého sveta, ktorý často býva úplne odlišný od reality. Každý deň to miliardy ľudí vidia na obrázkoch produktov v potravinách, reštauráciách, v televízii, na internete.

Tí si to kúpia, zistia, že to nebola pravda a akurát tak sa nahnevajú.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Prečo sa maskoti na cereáliách stále pozerajú nadol?

Reklama hovorí, ako je značka trendy, zelená, eko, sustainable, ale keď príde na lámanie chleba, hneď je všetkým jasné, že v prvom rade ide o zisk, ochrana práv a prírody ide bokom.

A potom sa čudujeme, prečo nechcú ľudia veriť médiám, alebo prečo je povolanie človeka z reklamy tým najmenej dôveryhodným spomedzi všetkých. Reklamní guruovia „porazili“ nielen bankárov a realiťákov, ale ešte aj politikov a social media influencerov.

Blahoželám!  🙌

Prajem všetkým, ktorým tiež záleží na lepšom svete, v ktorom žijeme, aby ustáli všetky nerealistické očakávania a tlaky na vyššie predaje. Aby sme komunikovali bez ohýbania reality. Aby sme nepoužívali také tie triky, malinkými písmenkami dole pod čiarou skryté podmienky. Aby sme hovorili pravdu.

Naša komunikácia a rozpočty na jej šírenie majú veľkú pomoc, tak poďme príkladom.

Pekný deň.

Filip

 

Filip Kuna

 

 

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame