Marketing nie je reklama: Z čoho sa skladá a ako ho vybalansovať?

Marketing nie je reklama

Marketing nie je reklama (Zdroj: Filip Kuna)

#Neviem, čím to presne je, ale mnohí ľudia si myslia, že marketing, to sú tí, ktorí vytvárajú a kupujú všetku tú otravnú reklamu. Dokonca keď si ešte aj na anglickej Wikipédii pozrieš, čo znamená „marketing“, tak ako titulný ilustračný obrázok sú tam použité billboardy z nejakého rugby zápasu. Buď taký dobrý a pokojne mi napíš do komentárov, či poznáš správnu odpoveď a prečo si to ľudia tak pletú.

Každopádne to všetko je nesprávne.

Marketing nie je reklama. Marketing je proces, vďaka ktorému objavuješ, čo na trhu chýba. Potom to vytvoríš, zákazníkom doručíš a oni ti za to zaplatia dosť na to, aby boli všetci spokojní. Celý tento mix sa skladá z tzv. 4P – produkt, cena (price), distribúcia (place) a nakoniec aj z tej komunikácie (promotion).

Všetky 4P sú ROVNAKO dôležité. Je to ako taký stôl so 4 nohami – ak bude jedna dlhšia alebo kratšia, stôl sa bude kývať. Čiže môžeš mať aj tú najkrajšiu, najlepšiu reklamu na celom svete, ale ak nebudeš mať ostatné veci vybalansované, tak máš problém.

Pozri si video a prepošlite ho všetkým tvojim kolegom vo firme, ktorí si myslia, že marketing má na starosti tlač letáčikov, vizitiek a organizáciu firemných večierkov.

Zdroj: Filip Kuna
Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame