Čo robiť, keď vašu firmu a produkty zákazníci priam ignorujú?

muž premýšľa

Čo robiť, keď vašu firmu a produkty zákazníci priam ignorujú? (Zdroj: Filip Kuna)

Dnešný newsletter začneme hádankou, schválne, či sa vám podarí ju rozlúsknuť.
Pozrite si obrázok nižšie. Uhádnete, čo robia títo páni v pekných oblekoch a so štýlovými briadkami, čo to tam toľko študujú?

skupina lekárov na historickej fotografii
Zdroj: Filip Kuna

Neboli to žiadni vedci, biznismeni, alebo politici, ktorí sa práve pokúšajú rozlúsknuť nejaký komplikovaný problém.

Verte či nie, boli to chirurgovia. Takto sa totiž operovali pacienti až donedávna, na konci 19. storočia.

V oblekoch, bez akejkoľvek dezinfekcie, v nesterilnom prostredí. Boli to časy, keď umývanie bolo výnimočným (a nie veľmi častým) rituálom pre vyššie vrstvy. Hygiena vtedy existovala skôr v slovníkoch, v praxi nebola ani len v plienkach.

Väčšina lekárov nechcela veriť existencii baktérií a tomu, že spôsobujú infekcie. A to napriek faktu, že Louis Pasteur o tom hovoril už viac ako 20 rokov. „Veď nič nie je vidieť, tak aká sterilita, čo s tými rúškami stále otravuješ?“

Dokonca ešte aj tí chirurgovia, ktorí tieto nové „trendy“ v medicíne chceli vyskúšať, nemali odkiaľ čerpať informácie, odborných materiálov bolo veľmi málo.

To sa logicky príliš nehodilo mladému startupu, malej farmaceutickej firme Johnson & Johnson, ktorá vyrábala dezinfekcie, obväzy a rozličné chirurgické pomôcky. Veru, nebol to biznis, do ktorého by sa angel investori hrnuli.

Bratia Johnsonovci si nemohli len tak najať nejakú špičkovú performance agentúru, optimalizovať PPC, zvirálnieť na instagramoch a tiktokoch.

Tak čo teda spravili?

Začali svojich zákazníkov vzdelávať.

Vydali príručku Moderné metódy antiseptického ošetrenia rán, prvého sprievodcu liečbou rôznych zranení. Kniha bola určená lekárskej komunite a zdravotníckemu personálu a obsahovala konkrétne medicínske postupy, krok po kroku, vrátane katalógu, ktorý produkt použiť, v ktorej fáze.

Vysvetľovali, ako na sterilizáciu, aké obväzy používať, ktorý nástroj v čom dezinfikovať, aj ako dokážete prerobiť kuchynský stôl na operačný. Učili, že keď Vám počas zákroku čokoľvek padlo na zem, bolo potrebné to znovu očistiť. A naznačovali, že nebolo OK na operácie používať nevypraté čierne smokingy, v ktorých práve prišli z ulice.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Neuveríte, ale vďaka reklame je ešte aj ten Santa Claus červenší!

Skrátka, taká kuchárska kniha len pre dezinfekciu.

Dnes nám to síce príde úsmevné, ale vtedy to bola hotová revolúcia.

Obchodníci firmy sa tak razom stali aj distribučným kanálom. Príručky rozdávali v lekárňach, doktorom, chirurgom a hocikomu z cieľovej skupiny. 85 000 kópií počas prvých pár mesiacov rozdistribuovali.

A keďže obsah bol kvalitný, záujem o netradičný katalóg produktov stúpal. Príručka bola preložená do troch jazykov, do celého sveta rozšírili až 4,5 milióna výtlačkov. Zákazníci zrazu vedeli, prečo je hygiena dôležitá. Vedeli, kto je v tejto oblasti expertom. Vedeli, čo majú kupovať. Presne takto Johnson&Johnson naštartoval svoju cestu k valuácii 430 miliárd, ktorú má dnes.

Tak čo, ešte stále mi bude niekto tvrdiť, že má nesexy produkty, na ktoré sa nedá tvoriť kvalitný obsah? 😊

Je jedno, či predávate mixéry, pneumatiky alebo mydlo. Obsahový marketing je vhodný pre každého, kto má čo povedať svojim zákazníkom. Dokáže Vám totiž zarobiť VEĽA peňazí.

Nepoznám krajší príklad ako Guinessovu knihu rekordov. Viete, že sama drží rekord za najpredávanejšiu knihu? A že je to vlastne na objednávku napísaná reklama?


Ešte viac zaujímavých noviniek, rozhovorov, módy, kvízov, vtipov a inšpirácie? Poď k nám na Instagram!

 

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame