Umelohmotná blondína v ružovom valcuje svet už roky: Počul si už o Barbiecore?

Barbie valcuje svet už niekoľko dekád (Zdroj: Wallpaperflare)

#Skutočne máloktorá hračka dosiahla to, čo sa podarilo blondíne Barbie. Stále ostáva hračkou pre deti, no získala si aj dospelých, ba čo viac, podmanila si nielen zábavný priemysel a stala sa súčasťou popkultúry. V súvislosti s týmito faktami sa objavil aj pojem, o ktorom píše portál Mashable. Hovorí ti niečo „Barbiecore“?

Opäť na vzostupe

Mašle, volániky, trblietky, vysokánske lodičky a hlavne akýkoľvek odtieň ružovej. To všetko patrí nielen k bábike Barbie, ale aj k najaktuálnejším módnym trendom. „Barbinovský“ štýl má vo svete módy svoje stále miesto už desaťročia a jeho popularita je momentálne na vzostupe. To, že sa tak deje práve v čase, kedy sa blíži premiéra jedného s najočakávanejších filmov tohto leta, nie je žiadna náhoda.

Celý rozruch okolo filmu Barbie režisérky Grety Gerwig začal ešte začiatkom leta minulého roku. Štúdio Warner Brothers postupne zverejnilo prvé zábery Margot Robbie a Ryana Goslinga v úlohách Barbie a Kena a určite ti neunikla ani fotografia z natáčania, ktorá dvojicu zachytáva v neónových outfitoch na kolieskových korčuliach. Do našich kín sa filmová novinka dostane už tento štvrtok, takže ak si zatiaľ o Barbiecore nepočul, teraz je ten najlepší čas to zmeniť.

Barbie šatník Margot Robbie

S blížiacim sa dátumom premiéry je čoraz očividnejší aj vplyv Barbie na šatník jej filmovej predstaviteľky, Margot Robbie. Herečka počas promo turné k filmu vystriedala hneď niekoľko outfitov inšpirovaných tými, ktoré mala v priebehu desaťročí na sebe ikonická blond bábika.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa CINE COMBITO (@cinecombito)

V Austrálii sa Robbie ukázala v čierno-bielych šatách podobných tým, ktoré mala na sebe prvá Barbie v roku 1959 a na premiéru v Los Angeles zvolila čiernu róbu inšpirovanú „Solo in the Spotlight“ Barbie z roku 1960. Väčšine outfitov ale dominovala ružová.

Barbie pomotala hlavy nielen celebritám

Ružovému ošiaľu podľahli aj ďalšie známe tváre a Barbiecore si medzi inými získal svoje miesto napríklad v šatníku Anne Hathaway, Megan Fox, Kim Kardashian, Meghan Trainor či Sebastiana Stana.
Tento trend si ale v žiadnom prípade nezískal len celebrity.

Množstvo značiek zaznamenalo zvýšený dopyt po ružovom či neónovom oblečení a doplnkoch a farieb. Outfitov v štýle Barbie je skrátka plný Instagram. Na TikToku má hashtag #barbiecore už viac než pol miliardy zhliadnutí. Nájsť pod ním môžeš všetko, od módnych tipov cez aranžovanie kvetov až po vysvetlenia samotného trendu.

Súčasná Barbie ani zďaleka nie je dokonalá

Zatiaľ čo po estetickej stránke je Barbiecore verný svojim koreňom, jeho vnímanie sa postupom rokov zmenilo. Originálna Barbie z roku 1959 od spoločnosti Mattel bola blond beloška s nerealistickými proporciami. Dlhé roky sa tešila stále narastajúcej popularite a v istom období malo bábiku Barbie až 93 % amerických dievčat vo veku od troch do dvanásť rokov.

Postupom času sa však Barbie stala predmetom kontroverzie. Do popredia sa dostali obavy z toho, že vzhľad bábiky, hoci nerealistický, sa pre mladé dievčatá stane akýmsi štandardom krásy. Austrálska štúdia z roku 2016 napríklad ukázala, že aj kvôli Barbie dievčatá veria, že extrémne štíhla postava je ideálnou. Práve tieto skutočnosti podľa všetkého viedli k tomu, že predaj bábiky medzi rokmi 2014 a 2016 rapídne klesol.

V roku 2016 vydala spoločnosť Mattel vydala tri nové bábiky s rôznymi typmi postavy a v snahe o čo najpestrejšiu reprezentáciu odvtedy pokračuje ďalej. Tento rok spoločnosť uviedla napríklad Barbie na invalidnom vozíku, s načúvacím prístrojom, či Kena s kožným ochorením vitiligo. Je pravdepodobné, že k obnove záujmu o samotnú Barbie prispel práve progresívny vývoj spoločnosti.

Barbie feministka?

Barbiecore podľa mnohých tiež búra zaužívané stereotypy súvisiace so ženskosťou. Podľa dvadsaťjedenročnej influencerky Chazlyn Yvonne je Barbiecore feministickým postojom, ktorý ženám dáva slobodu obliekať sa tak, ako chcú, bez obáv z toho, že ich niekto bude súdiť.

Podobný názor zdieľa aj dvadsaťtriročná žurnalistka a dlhodobá fanúšička Barbie, Lauryn Jiles. Podľa nej Barbiecore ľuďom umožňuje byť v kontakte so svojou ženskou stránkou a jeho podstatou je to, že tradičná ženskosť je voľbou a nie niečím, čo sa automaticky očakáva. Ružová farba a typické dievčenské oblečenie či doplnky sa podľa nej stali symbolmi slobody a sily.

Sleduj náš Instagram

Zdroj: hashtag.sk, mashable.com
Odporúčame