Barbie aj Oppenheimer plnia kiná: Uprednostňujú diváci originálne filmy pred sequelmi či rebootmi?

Barbie a Oppenheimer sú jednoznačnou filmovou topkou tohto leta (Zdroj:Universal Pictures, Warner Bros.)

#Barbie alebo Oppenheimer? Dve najočakávanejšie filmové novinky tohto leta snáď ani nemohli byť odlišnejšie, no niekoľko vecí majú spoločných. Nielen že mali premiéru v rovnaký deň, obe sú tiež originálnymi, samostatnými filmami s hviezdnym obsadením, ktoré nadchli tak divákov, ako aj kritikov. Oba filmy už stihli zarobiť niekoľko sto miliónov dolárov. Ako ďalej uvádza Ladbible, ich úspech naznačuje, že diváci pred sequelmi, rebootmi či snímkami, ktoré sú časťou väčšieho filmového vesmíru, radšej dajú prednosť niečomu novému.

„Barbieheimer“

Barbie aj Oppenheimer počas otváracieho víkendu prilákali do kín obrovské množstvo divákov, no rozruch okolo nich začal už dávno pred tým. Asi každý, kto si za posledných pár týždňov zapol internet, zachytil záplavu ružovej farby či nejaké to memečko týkajúce sa jedného alebo rovno oboch filmov. Tie sa totiž stali akýmsi fenoménom nielen samostatne, ale aj spolu, o čom svedčí čoraz častejšie sa vyskytujúci pojem „Barbieheimer“.

V Barbie od režisérky Grety Gerwig stvárňuje hlavnú postavu Margot Robbie a v úlohe Kena môžeme po jej boku vidieť Ryana Goslinga. V ďalších rolách účinkujú napríklad Michael Cera, Issa Rae či America Ferrera. Samotný film je dvojhodinovou dávkou zábavy zaodetej do krikľavo ružovej, ktorá však v sebe skrýva zmysluplné posolstvo ohľadom postavenia žien v spoločnosti či štandardov krásy.

Kvalitné a hlavne pôvodné

Na druhej strane, Oppenheimer od Christophera Nolana je omnoho temnejším filmom. Ide o biografickú snímku, v ktorej hlavnú úlohu stvárňuje Cillian Murphy a ktorá sleduje životný príbeh J. Roberta Oppenheimera, muža, ktorý vynašiel atómovú bombu.

Už na prvý pohľad ide o diametrálne odlišné filmy, a asi málokto by čakal, že by mohli mať rovnakú cieľovú skupinu. Mnoho divákov si ich však aj napriek tomu pozrelo oba. V oboch prípadoch totiž ide o kvalitný a originálny film.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
V rozprávkovom Barbie dome v Malibu sa teraz môžeš ubytovať aj ty: Airbnb otvára brány Kenovho sídla

„Tento víkend sa všetci vybrali na dva ORIGINÁLNE, zmysluplné a kvalitné filmy. To je to, čo diváci chcú. Rebooty, superhrdinovia či filmy s nafúknutým rozpočtom, ktorý často zakrýva nedostatok nápadov – treba sa dobre zamyslieť – tento víkend žiadne algoritmy,“ napísala na Twitteri Clare Binns, výkonná riaditeľka nezávislej distribučnej spoločnosti Picturehouse.

Zmráka sa nad superhrdinami?

Oppenheimer k pondelku celosvetovo zarobil 219 miliónov dolárov a Barbie je so zárobkom 408,3 milióna momentálne najziskovejším filmom, ktorý nie je sequelom, remakeom či súčasťou superhrdinskej série.

Richard Gelfond, generálny riaditeľ spoločnosti IMAX dúfa, že tieto vysoké zisky presvedčia filmové štúdiá, aby natáčali viacero originálnych filmov.

„Vždy som si robil srandu, že ak jeden rok vyjde úspešný film s tornádom, ďalší rok budú filmy s tornádami tri. Je to taká naša vnútorná predpojatosť robiť to, čo zaberá,“ povedal Gelfond.

„Dúfam, že to, že tieto filmy sú originálmi od uznávaných tvorcov štúdia presvedčí, aby sa uberali takýmto smerom namiesto toho, aby išli na istotu. Čísla neklamú,“ doplnil.

Sleduj náš Instagram

Zdroj: hashtag.sk., Ladbible.com
Odporúčame